• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Baktakt

Man ska inte bada bubbelpool när man är gravid pga infektionsrisk. Jag har fuskat och gjort det båda gångerna dock, men bara en gång eller två per graviditet.

Jag träffar kompisar och kolleger på lunchen, sover igen förlorad nattsömn på fm/em, sköter tvätt, handlar mat och gör lite småprojekt som att sy till bebisen, rensa ut gamla torrvaror och dito i kyl/frys. Planterade lökar i trädgården en dag, men det fick jag lida för ett par dagar därefter.

Det finns alltid saker att göra hemmavid, men jag orkar kanske greja 1-2h/dag iom alla sd när jag rör mig och nätterna igenom. Har bra mycket mer jag vill göra än vad jag orkar.

• Mrs West

Heja alla som väntar, snart är det över och era små guldklimpar dimper ner!!

• jamieblue

Hmm, jag har inte några sysselsättningsproblem, jag tycker dagarna flyger iväg! Jag har planterat lite växter och lökar (fast som nån skrev, inte kul efteråt), träffat kollegor/kompisar för fika eller lunch, tittat på SVT Play och HBO Nordic, varit ute med hunden, åkt in till stan och strosat lite, tvättat bebissaker, läst böcker m.m.

Det bygger så klart på att jag inte har jätteont i kroppen och kan röra mig hyfsat obehindrat. Lite sammandragningar eller ryggont får jag, men det är värt det. Jag får minst lika ont i kroppen av att ligga ner, tyvärr. Nattsömnen blir lidande.

Men oavsett om man mår bäst av att ligga, sitta eller stå :) så är vi snart i mål, woho!

• MeEmmA
    Majspinglan skrev 2014-10-07 13:30:22 följande:

Mina dagar går också så vansinnigt segt, men jag Kan inte göra nånting för då får jag sota för det under kvällen, natten och dagen efter. Så jag vet hur det känns men har inga tips att komma med :/

Vet att jag gnällde av mig tidigare angående att höfterna håller på att gå av när jag ska sova och vila,.. Men måste göra det igen och kolla om nån har nått tips på hur jag ska göra för att underlätta? Om nån har det lika jävligt som jag då förstås :p

Det ät sjukt smärtsamt och att kliva upp efter att ha vaknat av det är en pärs för jag håller nästan på att ramla de första stegen :o

Snälla säg att jag inte är ensam :p :/ heh

15dagar kvar till bf iaf!

Jag har tagit ett väldigt stort och tjockt täcke som jag lägger som ett litet mjukt berg, kuddar under ben och bakom ryggen och det hjälper lite. Vissa nätter går det inte alls och då flyttar jag runt mellan sängarna och sofforna tills jag blir helt utmattad o somnar :)
  • Mymmlan

Sysselsätter mig just nu med att fixa med foton. Välja ut från det senaste året, beställa, sätta in i album. Så mysigt ändå att se magen växa på bilderna. Redigerar lite bilder vi tog på storebror och magen också. Vissa blev riktigt fina.

• Majspinglan

Hmm, ja.. Jag kanske få bulla upp med mer kuddar och ett täcke, om vi ens har nått till övers

Verkar ju inte finnas annat att göra..

Hela dagen idag har jag haft ont, inte gett med sig det minsta, så den här natten kommer inte bli rolig :(

Ska gå och leta reda på lite kuddar och grejer nu..

Hoppas ni alla får sova gott inatt!

• testosteran

Ja sova är det enda man kan göra för att få dagarna att gå, synd nätterna inte är särskilt njutningsfulla :/ men snart kan vi alla sova på mage igen (om vi vill;) och smärtan överallt kommer att försvinna!! ????

Nattinatt och hoppas på ett par bebisar inatt !

• Irmeline

Duschat och tvättat håret, nu känner jag mig fräsch inför natten om något skulle hända :) dessutom spenderat en lång stund på toa, så behöver inget lavemang heller ;)

Men tyvärr är jag inställd på ännu en lugn natt, dvs vrida sig från sida till sida, gå upp och kissa och till slut vakna tröttare än jag la mig...

• mitthemligajag

Mina sammandragningar är dom magknip och mensvärk och har varit flera gånger under natten... Nervöst... Kanske kan vara ngt! Bf idag !

• MeEmmA

Mitthemligajag: hoppas att det håller i sig :)

Varit hos bm nu på morgonen, mitt järnvärde hade gått ner rejält så inte alls konstigt att jag har känt mig så trött. Hoppas att en ökning sv järnet fixar till det så att man blir lite mer människa igen.

Har jag inte fött nästa vecka så ska hon göra hinnsvepning och fungerar inte det så får jag en tid till förlossningen 15 dagar efter bf, alltså den 24:e. Så med andra ord är det max 16 att vänta, inte en dag mer :) känns skönt att veta även om det e lite jobbigt. Får fortsätta med att sysselsätta mig tills det händer :)

Svar på tråden BF Oktober 2014