• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MeEmmA

Min lilla pojke kom med fart inatt kl 02.21, kom hem för en liten stund sedan och sitter bara och beundrar mitt lilla underverk just nu. Så fin och så perfekt! Kan uppdatera med fl-berättelse senare, e lite trött nu :) lägger upp bild på bildtråden så länge.

• choklaa

Jag har fått hinsvepning i dag igen. Fick en i fredags, då var tappen ca 1,5cm bakåt vänd. Var öppen ca 1,5-2cm. Bm sa att se satt som ett tjockt band i öppningen.
    Resulterade igentligen inte i en enda värk eller sammandragning men slemproppen börja lossa i lördags kväll.

I dag var jag hos bm igen, och då var tappen ca 1cm, öppen tre cm och inga band. Hon trodde bara en hinna var kvar och att vattnet skulle gå under dagen. Dock känner jag inga värkar bara lite sammandragningar men knappt att de känns av.
    Så jag håller tummar och tår att de ger någon effekt och att bebis vill ut i dag eller att vi kommer till förlossningen i dag. Vet ju tar som vattnet eller om vattnet går så kommer de gå snabbt.

• marmik

Grattis till bebisarna! :) 
    2 dagar till BF här, försök till hinnsvepning förra veckan ledde inte till nånting, eller möjligen till att slemproppen (eller en del av den) gick, sen hände inte mer. Hade ont i nedre delen av magen och en massa sammandragningar igår men inte särskilt smärtsamma så det dröjer väl... :( men men max en vecka över tiden sen blir det igångsättning men får hoppas att bebisen är sugen på att komma ut spontant tidigare.

• banan123

Åh blir ju helt avudsjuk över alla som fått sina små bebisar. Själv sitter jag och känner absolut ingenting. BF+4 idag! :( Jaja imorgon får jag mitt igångsättningsdatum så efter det andas man väl ut lite. just nu känns det som han aldrig vill komma.

• Aftonstjärna
    MeEmmA skrev 2014-10-13 11:38:08 följande:

Min lilla pojke kom med fart inatt kl 02.21, kom hem för en liten stund sedan och sitter bara och beundrar mitt lilla underverk just nu. Så fin och så perfekt! Kan uppdatera med fl-berättelse senare, e lite trött nu :) lägger upp bild på bildtråden så länge.

Stort grattis! Baby
    bf 23 oktober
  • K89

Bf -2 idag o inatt började värkar komma. Kommer rätt regelbundet men håller bara i sig 20-30 sek. max! Började även blöda lite, men inget som förlossningen tyckte verkade något att oroa sig över :) förhoppningsvis kommer hon inatt!! :D

• Bellsam

Grattis till er som fått era små!

Jag är inne på igångsättning nu. Kl 14.10 satte de in en ballong så livmodertappen ska gå från halvmjuk till mjuk och sen kommer de sätta hål på hinnorna. Snaaart får jag förhoppningavis träffa min lilla med! Hade bara glömt bort hur ont det gör med värkar, ha ha.

• MeEmmA

Min fl-historia:

Igår kväll klockan 23.00 började värkar komma, gick in i duschen för att se om de försvann. Kom med tre minuters mellanrum och av nån anledning trodde jag inte att det var på riktigt. Kl 24.00 var de riktigt kraftiga, två minuters mellanrum och höll i sig länge. Att duscha igen lindrade inte ett skit. Ringde barnvakt och förlossningen, förlossningen var full och ville att jag skulle åka till en annan 1h bort, aldrig sa jag. Kom till fl ca 01.15 efter att barnvakt kommit. Hade rejält ont och värk efter värk, klarade inte av att ligga o ta nån kurva. Bm undersökte, öppen 7cm och hon fixade nått extra rum. Med intensiva värkar utan mellanrum hade jag svårt att ta mig dit. Väl där inne så får jag lustgasen som jag hade bett om, hann andas i den två ggr, sen kommer världens splash med ett bombnedslag av fostervatten (har inte vart med om detta tidigare) och krystvärkarna börjar. En nedblötad bm och usk slänger upp mig på sängen för att hjälpa mig få ut han. Hans huvud ligger lite konstigt och därför får jag ta i som bara den för att få ut honom. Det tog då ca 40min att krysta ut honom och när han väl var ute väcktes nytt liv i mig och det var så skönt att bara kunna andas ut. Behövde inte ens sy nånting denna gången och kunde gå upp o kissa utan problem (men visst e det ömt). Och när han även hittade bröstet och amningen bara funkar, så ligger han nu och sover som en prins!

Är lycklig som bara den!

• testosteran

Oj så spännande att både få följa era fl historier och hur det börjar och hela vägen. Man blir så taggad och längtar inte mindre! Bra jobbat ni mammor som redan fått kämpa ut era små och vi andra har något helt magiskt att se fram emot! :) låt resten komma ;)

Svar på tråden BF Oktober 2014