• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag

Uppdaterar lite om läget! Kommitté och var öppen 2, värkarna eskalerade och kom var 3 minut och höll insåg ca 1,5 min. Mot kvällen blev dom värre men inget hände så jag fick sovdos, vi valde att åka hem. Dumt gjort då varken bricanylen eller sömpillren hjälpte ett dugg så 6 timmar med extrema börjar var vi tillbaka. Nu stegrade värkarna och höll i sig i 5-6 minuter, och vilan var ca en halv minut. Fruktansvärda pinvärkar... Efter ett tag kom dom fram till att ge morfin spruta och Bricanyl igen för att jag skulle kunna sova. Somnade runt 4 och vaknade upp med börjar igen runt 6.30, enbart en halv cm öppen mer. Vi bestämde oss för att ta hål på hinnorna så nu har i alla fall vattnet gått och värkarna är såååå mycket mer hanterbara på ca 1 min och några minuters värkvila! Barnmorskan säger att hon föds idag så de är bara att hoppas!

• MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2014-10-12 14:06:00 följande:

Uppdaterar lite om läget! Kommitté och var öppen 2, värkarna eskalerade och kom var 3 minut och höll insåg ca 1,5 min. Mot kvällen blev dom värre men inget hände så jag fick sovdos, vi valde att åka hem. Dumt gjort då varken bricanylen eller sömpillren hjälpte ett dugg så 6 timmar med extrema börjar var vi tillbaka. Nu stegrade värkarna och höll i sig i 5-6 minuter, och vilan var ca en halv minut. Fruktansvärda pinvärkar... Efter ett tag kom dom fram till att ge morfin spruta och Bricanyl igen för att jag skulle kunna sova. Somnade runt 4 och vaknade upp med börjar igen runt 6.30, enbart en halv cm öppen mer. Vi bestämde oss för att ta hål på hinnorna så nu har i alla fall vattnet gått och värkarna är såååå mycket mer hanterbara på ca 1 min och några minuters värkvila! Barnmorskan säger att hon föds idag så de är bara att hoppas!

Stackare, vilken tid det tar! Du måste ju va helt slut nu, kämpa på och lycka till!
  • testosteran

Kämpa på, det värsta är säkert över så nu slutspurt och bebis att mysa med :)

Lycka till!

mitthemligajag skrev 2014-10-12 14:06:00 följande:

• mitthemligajag

Så efter 48 timmar föddes våran lilla skatt kl 00.08! Amning och allt fungerar prickfritt och bara en liten bristning på blygdläppen!

• DinaMii
    mitthemligajag skrev 2014-10-13 03:03:47 följande:

Så efter 48 timmar föddes våran lilla skatt kl 00.08! Amning och allt fungerar prickfritt och bara en liten bristning på blygdläppen!

Grattis! :) vilken tid det tog! Men värd att vänta på antar jag :)
  • Aftonstjärna

Äntligen! Vad härligt! Stort grattis!
    bf 23 oktober
  • testosteran

Grattis! :) så kul att allt gick bra tillslut!

Nu bara vi andra kvar...bf -5 idag och ingen som helst bebis på g! Men det närmar sig iaf ;)

• Majspinglan

Grattis så himla mycket! :)
  • JennyL88

Härligt, grattis och bra jobbat!! Sov nu och ta igen dig innan du åker hem. Kram
    BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014