• Anonym (lexbase)

lexbase

Hej
    jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??

• Svar på tråden lexbase
  • Hallonröd
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 18:09:05 följande:
    Nä, du läste precis som aftonbladet vill att du ska läsa. Ingen skugga faller över dig. Solig

Det var snällt sagt! Glad
  • jeanette02
    helenen skrev 2014-01-30 17:09:03 följande:

Förlåt att det dröjde, livet kom emellan mitt internetande. Ja, än så länge har de inte lyckats skilja ut de dömda från alla andra som nämns. Jag har själv inte varit inne på sidan (vägrar principiellt) men har fått förklarat för mig att namn/personnummer/adress vid tid för domen är sökbara "öppet". D v s man kan se namnet. Vill man sedan veta VARFÖR personen i fråga nämns, måste man köpa domen. Således: Nyfikna människor kan se att person X finns på sidan. Nyfikna, snåla människor köper inte domen. Nyfikna, snåla, skvallriga människor funderar ut vad det tror skulle kunna ha hänt (läs: vilket brott de gissar att person X begått) och sprider det högt och lågt i grannskapet. I själva verket är person X kanske målsägande i en misshandelsrättegång mot sin man... Så bedrövligt så det finns inte.

Öht är det helt undermåligt gjort på så många sätt. När detta påpekades var det någon ansvarig tomte som plötsligt bräkte "ööööh ... ööh ... betaversion!" Jo, eller hur. I min värld släpper man inte en beta på det viset utan först till en utvald provgrupp som testar / alternativt släpps den öppet men man är tydliga med att det är just en betaversion man släpper. Det här känns mer som att de kom på idén, vill ha in pengar fort-som-fan, krafsar ihop lite tafflig kod och säger TADAAAA!  
    Tack för ditt svar. 
    Särskilt det som du skriver men nyfikna människor som inte är så intresserade av att verkligen veta hur saker ligger till utan spottar ur sig lite vad som och så lite tyckande och tro på det...
  • Hallonröd
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 17:45:31 följande:
    Nej Bahnhof klippte linan för att de hade för dålig säkerhet och sidan var full med Remote Command Execution.
    Anmälningarna mot Lexbase ger inget eftersom de är skyddad av YGL.

Nu klipper Bahnhof den "andra linan" också...
  • jaghopparhögt
    Hallonröd skrev 2014-01-30 19:17:48 följande:

Nu klipper Bahnhof den "andra linan" också...
    Du menar att dom har avslutat avtalet?
  • UniqueSnowflake
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 17:57:53 följande:
    Jag skulle verkligen inte lita på någon som har Torgny Jönsson som ombud.
    Det är lite för snabbt också för att åtal ska ha väckts. Jag tror att Torgny snackar skit och media köper det.
    Men det är klart att det är. Jävla AB, de är som flugor runt skiten.
    En åklagare väcker åtal, inte ett juridiskt ombud.
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • Hallonröd
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 19:29:06 följande:
    Du menar att dom har avslutat avtalet?

Japp...
  • jaghopparhögt
    Hallonröd skrev 2014-01-30 19:52:12 följande:

Japp...
    Det var ganska väntat, nog inte så mycket för innehållet utan mer för att Lexbase var ett kaosföretag med kaosmänniskor.
    Bahnhof hostar rätt mycket kontroversiellt så en sida till var nog inget för dom.
  • Hallonröd
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 20:00:13 följande:
    Det var ganska väntat, nog inte så mycket för innehållet utan mer för att Lexbase var ett kaosföretag med kaosmänniskor.
    Bahnhof hostar rätt mycket kontroversiellt så en sida till var nog inget för dom.
    Jo, var nog just för innehållet, för de säger att i detta fall så är den personliga integriteten mer värt än yttrandefriheten...
  • jaghopparhögt
    Hallonröd skrev 2014-01-30 20:05:29 följande:
    Jo, var nog just för innehållet, för de säger att i detta fall så är den personliga integriteten mer värt än yttrandefriheten...
    Han säger det ja, men han har inte direkt svårt för att välja dom orden som som folk vill höra :)
    Han är väldigt duktig på att säga rätt saker oavsett vem han pratar med. Han är riktigt lurig :)
  • UniqueSnowflake
    Hallonröd skrev 2014-01-30 20:05:29 följande:
    Jag tror nog att X hackare som sitter och kör script mot sidan och fejkar attacksurfning av 10 000tals användare också fick dem att dra öronen åt sig...
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
Svar på tråden lexbase