helenen skrev 2014-01-30 17:09:03 följande:
Förlåt att det dröjde, livet kom emellan mitt internetande. Ja, än så länge har de inte lyckats skilja ut de dömda från alla andra som nämns. Jag har själv inte varit inne på sidan (vägrar principiellt) men har fått förklarat för mig att namn/personnummer/adress vid tid för domen är sökbara "öppet". D v s man kan se namnet. Vill man sedan veta VARFÖR personen i fråga nämns, måste man köpa domen. Således: Nyfikna människor kan se att person X finns på sidan. Nyfikna, snåla människor köper inte domen. Nyfikna, snåla, skvallriga människor funderar ut vad det tror skulle kunna ha hänt (läs: vilket brott de gissar att person X begått) och sprider det högt och lågt i grannskapet. I själva verket är person X kanske målsägande i en misshandelsrättegång mot sin man... Så bedrövligt så det finns inte.
Öht är det helt undermåligt gjort på så många sätt. När detta påpekades var det någon ansvarig tomte som plötsligt bräkte "ööööh ... ööh ... betaversion!" Jo, eller hur. I min värld släpper man inte en beta på det viset utan först till en utvald provgrupp som testar / alternativt släpps den öppet men man är tydliga med att det är just en betaversion man släpper. Det här känns mer som att de kom på idén, vill ha in pengar fort-som-fan, krafsar ihop lite tafflig kod och säger TADAAAA!
Tack för ditt svar.
Särskilt det som du skriver men nyfikna människor som inte är så intresserade av att verkligen veta hur saker ligger till utan spottar ur sig lite vad som och så lite tyckande och tro på det...