• Anonym (lexbase)

lexbase

Hej
    jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??

• Svar på tråden lexbase
  • UniqueSnowflake
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 21:22:34 följande:
    Hade han haft en vilja att spendera så hade han haft en riktig sida från början, han pratar strunt. Häger har aldrig drivit seriösa bolag förut så varför skulle han börja nu?

Precis min tanke. Han är en programmerarsnubbe som gillar att skejta, liksom.
    Var är kopplingen?

Han framstår mest som en "målvakt" som fått pengar för att vara "ansiktet utåt"...

~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • Arbetsvegan
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 21:22:34 följande:
    Hade han haft en vilja att spendera så hade han haft en riktig sida från början, han pratar strunt. Häger har aldrig drivit seriösa bolag förut så varför skulle han börja nu?
    Han är bara målvakt. Möjligt att han inte kommer att driva det vidare eftersom han är tämligen bränd men att det kommer någon annan i hans ställe är jag helt säker på.

• Anonym (Nytt?)
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 17:54:16 följande:
    Enligt flasback (och jag litar överlägset mer på de nissarna där än aftonblaskan) är ab som vanligt ute och seglar. Torgny Jönsson (känd som Maffians bankir) har endast lämnat in en polisanmälan för förtal. För att någon ska åtalas krävs det lite" mer tid än några timmar och "lite" mer arbete. Framfrallt är det en åklagare som beslutar om åtal ska ske eller ej. Torgny Jönsson, 50. Tidigare dömd för ekonomisk brottslighet. Initiativtagare till föreningen Reclaim Justice. Läste juridik i fängelset.  

Flashback? Där pågår brottslig verksamhet som är skyhögt värre än det som pågick under två dagar på Lexbase. På Flashback pågår förtal i massomfattning och har pågått i flera år som kostat och kostar massor av människors liv. Där håller samhällets värsta avskum till där så hur kan du lita mer på dem?
  • Arbetsvegan
    Anonym (Nytt?) skrev 2014-01-31 07:28:32 följande:

Flashback? Där pågår brottslig verksamhet som är skyhögt värre än det som pågick under två dagar på Lexbase. På Flashback pågår förtal i massomfattning och har pågått i flera år som kostat och kostar massor av människors liv. Där håller samhällets värsta avskum till där så hur kan du lita mer på dem?
    Bra försök!
  • helenen
    Anonym (Nytt?) skrev 2014-01-31 07:28:32 följande:

Ja, och sedan finns det faktiskt en hel flock alldeles normala människor som inte ägnar sig åt varken något brottsligt eller förtal. Jag skulle nog vilja påstå att det är den övervägande delen, faktiskt. Dessutom undrar jag hur du tänker angående "massor" av människors liv, det får du gärna förtydliga.

Nu var det förvisso inte mig du citerade, men jag kan ändå tala om att de gånger jag ställt frågor både här och på Flashback, har jag fått betydligt mer användbara och korrekta svar där, och framför allt besvaras frågorna och det blir inte en massa tjafsande om annat i trådarna. För att förtydliga: Jag har INTE ställt några frågor om brottslig verksamhet, inte heller förtalat någon eller bidragit till att massor av människor dött ihjäl. Det har handlat om min sjuka katt, om vad man ska tänka på vid besiktning av hus/lägenhet samt någon studierelaterad fråga som jag ville ha andra människors input på. Just det stora antalet medlemmar gör att uppgifterna i allmänhet är korrekta, för kommer någon med felaktig info så dröjer det inte länge innan vederbörande blir rättad av andra. Så vad du hittar på FB beror rätt mycket på vilken del av forumet du besöker. Jag har för övrigt aldrig brytt mig om att klicka in på de delar av forumet som du förmodligen syftar till - man kan välja, vet du...

Jag håller med om att det finns en hel massa skit där också, men jag tycker nog att det framstår som lite  inskränkt och opåläst att döma ut hela stället så kategoriskt som du gör.
  • Arbetsvegan
    helenen skrev 2014-01-31 08:47:53 följande:

Ja, och sedan finns det faktiskt en hel flock alldeles normala människor som inte ägnar sig åt varken något brottsligt eller förtal. Jag skulle nog vilja påstå att det är den övervägande delen, faktiskt. Dessutom undrar jag hur du tänker angående "massor" av människors liv, det får du gärna förtydliga.

Nu var det förvisso inte mig du citerade, men jag kan ändå tala om att de gånger jag ställt frågor både här och på Flashback, har jag fått betydligt mer användbara och korrekta svar där, och framför allt besvaras frågorna och det blir inte en massa tjafsande om annat i trådarna. För att förtydliga: Jag har INTE ställt några frågor om brottslig verksamhet, inte heller förtalat någon eller bidragit till att massor av människor dött ihjäl. Det har handlat om min sjuka katt, om vad man ska tänka på vid besiktning av hus/lägenhet samt någon studierelaterad fråga som jag ville ha andra människors input på. Just det stora antalet medlemmar gör att uppgifterna i allmänhet är korrekta, för kommer någon med felaktig info så dröjer det inte länge innan vederbörande blir rättad av andra. Så vad du hittar på FB beror rätt mycket på vilken del av forumet du besöker. Jag har för övrigt aldrig brytt mig om att klicka in på de delar av forumet som du förmodligen syftar till - man kan välja, vet du...

Jag håller med om att det finns en hel massa skit där också, men jag tycker nog att det framstår som lite  inskränkt och opåläst att döma ut hela stället så kategoriskt som du gör.
    Tack helenen!
    Jag tänkte först svara något liknande men befarade att det inte skulle leda någonstans.
  • helenen
    Arbetsvegan skrev 2014-01-31 09:03:58 följande:
    Tack helenen!
    Jag tänkte först svara något liknande men befarade att det inte skulle leda någonstans.

Så lite så!

Jag har känt mig helt tramsigt sansad och pedagogisk nu ett par dagar; det gäller att ta tillvara de tillfällena innan jag blir helt rabiat och trött på mänskligheten igen.
  • Arbetsvegan
    helenen skrev 2014-01-31 09:13:00 följande:

Så lite så!

Jag har känt mig helt tramsigt sansad och pedagogisk nu ett par dagar; det gäller att ta tillvara de tillfällena innan jag blir helt rabiat och trött på mänskligheten igen.
    Haha! Och nu väntar det helg med allt vad det innebär för mänskligheten...

• Anonym (Nytt?)
    helenen skrev 2014-01-31 08:47:53 följande:
    Ja, och sedan finns det faktiskt en hel flock alldeles normala människor som inte ägnar sig åt varken något brottsligt eller förtal. Jag skulle nog vilja påstå att det är den övervägande delen, faktiskt. Dessutom undrar jag hur du tänker angående "massor" av människors liv, det får du gärna förtydliga. Nu var det förvisso inte mig du citerade, men jag kan ändå tala om att de gånger jag ställt frågor både här och på Flashback, har jag fått betydligt mer användbara och korrekta svar där, och framför allt besvaras frågorna och det blir inte en massa tjafsande om annat i trådarna. För att förtydliga: Jag har INTE ställt några frågor om brottslig verksamhet, inte heller förtalat någon eller bidragit till att massor av människor dött ihjäl. Det har handlat om min sjuka katt, om vad man ska tänka på vid besiktning av hus/lägenhet samt någon studierelaterad fråga som jag ville ha andra människors input på. Just det stora antalet medlemmar gör att uppgifterna i allmänhet är korrekta, för kommer någon med felaktig info så dröjer det inte länge innan vederbörande blir rättad av andra. Så vad du hittar på FB beror rätt mycket på vilken del av forumet du besöker. Jag har för övrigt aldrig brytt mig om att klicka in på de delar av forumet som du förmodligen syftar till - man kan välja, vet du... Jag håller med om att det finns en hel massa skit där också, men jag tycker nog att det framstår som lite  inskränkt och opåläst att döma ut hela stället så kategoriskt som du gör.

Sant, men om leverantören gör slag i det de säger så ryker även flashback, då stängs de ner omgående så ja helgen lär bli spännande
Svar på tråden lexbase