• Anonym (lexbase)

lexbase

Hej
    jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??

• Svar på tråden lexbase
  • Hallonröd
    TrendyFarsa skrev 2014-01-30 16:40:25 följande:
    De med skyddad identitet? Jag vet inte och bryr mig inte heller direkt. Att oskyldiga blir uthängda som kriminella har skett i alla tider. Med en bra dialog med vänner och bekanta så vet dom om man är kriminell eller inte.

Ser inte problemet. 99.9% i registret har brutit mot lagen, 0.1% har (kanske) inte det. Då är det fel på hela registret.

Intressant.

Hörr´u...är det inte dags att laga hissen nu så att den går ända upp....?!....
  • Bestemor
    TrendyFarsa skrev 2014-01-30 16:43:27 följande:
    Straff stoppar inte heller kriminella. Så det är nog lika bra att vi avskaffar alla straff också.

SMART!

Smarty.

Nu var mitt inlägg en åsikt att lexbase inte skulle få ner kriminalliteten. Inte någon doktorsavhandling vad man ska göra åt den.
  • Anonym (Nötter)
    Anonym (Nytt?) skrev 2014-01-30 17:17:28 följande:
    Lexbase stängs ner för gott och har fått just nu 55 anmälningar om förtal på sig och kanske blir det fler, det som däremot är intressant är att tingsrätter slutat få förfrågningar om domar från lexbase men från ett annat företag vid namn Vivalto och det intressanta är att JH är styrelseledamot även där och advokat PL avgick i tisdags även från det styrelseuppdraget. Så kanske ett nytt lexbase är på g eller vad tror ni?

Enligt Flashback är det som så att Lexbase inte har betalat alla tingsrätter för utlämnade domar (därför är inte heller deras register komplett - t e x  Halmstad TR vägrade lämna ut domar innan de faktiskt fick betalt), och då låter de det nya företaget plocka ut dessa domar i stället
  • Hallonröd
    ulfsas skrev 2014-01-30 17:11:37 följande:
    Men då skall man gå till rätt tingsrätt tydligen enl vad någon ovan skrev. Det är ju inte så lätt.

Lexbase gjorde med teknikens hjälp det hela lätt.

Vi kan alla gå och slå upp saker i lexikon men jag Googlar hellre. Datorn är bra och snabb. Har man rent mjöl i påsen så...
    Jo men grejen är ju att du hävdar att hade Lexbase funnits för 10 år sen så hade du inte blivit blåst på pengar. Jag menar att det går att få information om folk utan Lexbase....och även för 10 år sedan, den öppenheten har alltid funnits. 

Men det är inte enbart det det handlar om eller om rent mjöl i påsen...utan det handlar om att oskyldiga pekas ut som kriminella, de med skyddad identitet för den röjd etc.
  • Anonym (Nötter)
    Anonym (Nötter) skrev 2014-01-30 17:25:26 följande:

Enligt Flashback är det som så att Lexbase inte har betalat alla tingsrätter för utlämnade domar (därför är inte heller deras register komplett - t e x  Halmstad TR vägrade lämna ut domar innan de faktiskt fick betalt), och då låter de det nya företaget plocka ut dessa domar i stället
    ... forts.

och ta vid där Lexbase slutar. De domar som redan är utplockade av LB kan ju användas av Vivalto framöver om det skulle vara så. Bara att hoppas att de tar sig tiden att fixa till LBs sjukt dålig sida innan de släpper den under nytt namn...
  • Arbetsvegan
    ulfsas skrev 2014-01-30 17:11:37 följande:
    Men då skall man gå till rätt tingsrätt tydligen enl vad någon ovan skrev. Det är ju inte så lätt.

Lexbase gjorde med teknikens hjälp det hela lätt.

Vi kan alla gå och slå upp saker i lexikon men jag Googlar hellre. Datorn är bra och snabb. Har man rent mjöl i påsen så...
    Äh, nys!
    Du har enkelt kunnat få ut vilka domar du vill genom mail eller telefon.

Det lexbase gjort är att bygga hysteri på att alla ska misstänka grannen och vänner för fuffens. Det var därfr de hade kartan med alla röda pluppar. "Jag bor bredvid en BROTTSLING".

Har man rent mjöl i påsen behöver man inte skandalsajter som lexbase...
  • Hallonröd
    helenen skrev 2014-01-30 17:21:52 följande:

Är det något man verkligen har behov av att veta så är det faktiskt inget särskilt besvär att gå eller ringa till Tingsrätten. Tycker att det är så förtvivlat jobbigt och krångligt att lyfta luren så kan jag nog tycka att det inte direkt är något man BEHÖVER veta och således faktiskt inte har att göra med heller.

Exaaaakt!
  • jaghopparhögt
    Anonym (Nytt?) skrev 2014-01-30 17:17:28 följande:
    Lexbase stängs ner för gott och har fått just nu 55 anmälningar om förtal på sig och kanske blir det fler, det som däremot är intressant är att tingsrätter slutat få förfrågningar om domar från lexbase men från ett annat företag vid namn Vivalto och det intressanta är att JH är styrelseledamot även där och advokat PL avgick i tisdags även från det styrelseuppdraget. Så kanske ett nytt lexbase är på g eller vad tror ni?
    Nej Bahnhof klippte linan för att de hade för dålig säkerhet och sidan var full med Remote Command Execution.
    Anmälningarna mot Lexbase ger inget eftersom de är skyddad av YGL.
  • Hallonröd
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 17:42:24 följande:
    Det lexbase gjort är att bygga hysteri på att alla ska misstänka grannen och vänner för fuffens. Det var därfr de hade kartan med alla röda pluppar. "Jag bor bredvid en BROTTSLING".

Har man rent mjöl i påsen behöver man inte skandalsajter som lexbase...

Japp och så tjäna lite pengar på det också....men det kanske inte blir något med det nu då Drömmer
Svar på tråden lexbase