lexbase
Hej
jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??
Hej
jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??
1. Jo, det är innebörden av det du säger även om du hukar under uttryck som "de flesta tycker".
Du avgr hur mycket ett brottsoffer lider och att rättsväsendets dom inte motsvarar detta lidande samt att förövaren ska få "lida resten av livet"
2. Pöbelmentalitet innebär att man tar sig rätten att själv avgöra straff och offrets eventuella lidande och förkasta det rättssystem som finns. Det system du har godkänt via röstsedeln. Det handlar således inte enbart om agerande utan mentalitet handlar om tankebanor.
3. Jag har öht inte nämnt dig i sammanhanget. Jag berättar om konsekvenserna av det du förespråkar. Men visst, vill du ta på dig skulden och inser hur fel det är så varsågod. Jag kommer inte hindra dig.
4. åter igen tar du dig rätten att avgöra någon annans lidande. Observera att detta sker helt ohört. Med andra ord baseras det på föreställningar snarare än faktiska förhållanden. Det är exakt sånt vi inte kan ha i domstolarna utan alla förtjänar en rättvis prövning oavsett om det handlar om en rattfylla eller våldtäkt. Fr vad är nästa steg i så fall om vi ska rättsväsendet ska vara känslobaserat? Att fattiga blir extra hårt dömda för stöld?
5. Håll isär begreppen IRL-identitet har inget med nätidentiteten att göra!
Att anonymt sitta och kräva att andra ska stå för det de gör samtidigt som man inte ens vågar avslöja sin nätidentitet är höjden av dubbelmoral.
6. Det är irrelevant i sammanhanget om du har begått ett brott.
7. Det största felet jag gjort är att anse att människor ska kunna tänka längre än näsan räcker. Spottar man ur sig floskler så ska man också kunna argumentera fr det eller erkänna att det inte var så bra tänkt.
Lexbase stängs ner för gott och har fått just nu 55 anmälningar om förtal på sig och kanske blir det fler, det som däremot är intressant är att tingsrätter slutat få förfrågningar om domar från lexbase men från ett annat företag vid namn Vivalto och det intressanta är att JH är styrelseledamot även där och advokat PL avgick i tisdags även från det styrelseuppdraget. Så kanske ett nytt lexbase är på g eller vad tror ni?