• Anonym (lexbase)

lexbase

Hej
    jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??

• Svar på tråden lexbase
  • UniqueSnowflake
    Arbetsvegan skrev 2014-01-31 17:14:35 följande:
    lexbase.se/

testa....
    Det blev en felaktig https:// framför den.
    Om man skriver in
    lexbase.se
    i sin browser kommer man rätt.

Deras service är dock inte uppe f.n.
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • Arbetsvegan
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-31 17:17:46 följande:
    Det blev en felaktig https:// framför den.
    Om man skriver in
    lexbase.se
    i sin browser kommer man rätt.

Deras service är dock inte uppe f.n.
    De jobbar som små hjon....
  • helenen

Fatta vad ohyggligt mycket gratisreklam sidan fått bara på grund av allt kladdande, strulande, avhoppade advokater o s v.! Är man lite konspiratoriskt lagt kan man ju fråga sig om det ingick i en slug marknadsföringsplan redan innan man launchade den larvigt dåligt organiserade sidan...

Alternativet är att de är en bunke inkompetenta trögskallar.

• UniqueSnowflake
    Lexbase avhopp

Advokat Ljunggren CHECK
    Host 1 Bahnhof CHECK
    Pr-byrån Ullman PR CHECK
    Host 2 City Network CHECK
    enl di.se - Jonas själv CHECK
    ... "ägaren Jonas Häger har valt att lämna företaget. Enligt handlingar hos Bolagsverket har 26-åren begärt att bli avregistrerad som styrelseledamot i Lexbase"

www.di.se/artiklar/2014/1/31/skandalsajten-riskerar-att-tvangslikvideras/
  • Arbetsvegan

Fatta vad han är fucked for life den där Jonte Fågel...
    Men det är ju precis som han och Ljunggren vill ha det.. för evigt dömd...

• UniqueSnowflake
    helenen skrev 2014-01-31 18:01:44 följande:

Fatta vad ohyggligt mycket gratisreklam sidan fått bara på grund av allt kladdande, strulande, avhoppade advokater o s v.! Är man lite konspiratoriskt lagt kan man ju fråga sig om det ingick i en slug marknadsföringsplan redan innan man launchade den larvigt dåligt organiserade sidan...

Skulle tippa på alternativ två faktiskt Flört
  • Arbetsvegan
    helenen skrev 2014-01-31 18:01:44 följande:

Jag tror man ska ta Bahnhofs hint på allvar: att det finns sluga gossar bakom som ställt en rätt korkad person i skottlinjen.

Men bara för att det är så otroligt klantigt genomfört så vill jag tro att det finns mer bakom, stora konspirationer, invecklade händelseförlopp, storslagna visioner. Det kan bara inte vara korkskallar som försöker sko sig...

Nästan att jag tappar tron på mänskligheten

• helenen
    Arbetsvegan skrev 2014-01-31 21:06:39 följande:

Jag tror man ska ta Bahnhofs hint på allvar: att det finns sluga gossar bakom som ställt en rätt korkad person i skottlinjen.

Men bara för att det är så otroligt klantigt genomfört så vill jag tro att det finns mer bakom, stora konspirationer, invecklade händelseförlopp, storslagna visioner. Det kan bara inte vara korkskallar som försöker sko sig...

Nästan att jag tappar tron på mänskligheten

Ja men precis! Det känns på något vis ... konstigt eller mysko eller osannolikt eller vad man ska säga, att människor med så pass mycket resurser bakom sig skulle göra en så totalt undermålig grej som detta. Någonting luktar mer än måttligt skunkigt. Eller så är de bara klantarslen, som sagt. Det hade nästan känts bättre att tro på det, för alternativet är faktiskt direkt obehagligt.

Du, vi tar och tappar tron på mänskligheten tillsammans. Då kan vi vara bittra hur mycket vi vill, för vi har i alla fall någon att vädra vår bitterhet med.
  • Anonym (Hemskt!)

Tänk vad roligt det måste vara för svenskar som jobbar mot utlandet när någon utländsk kollega googlar honom och ser att han dyker upp på en hemsida för kriminella. Obestämd Det är ju inte enbart i Sverige som man kan få upp hemsidan, något som jag tycker alla missar i diskussionerna. Sen att det bara handlar om ett bygglov vet ju inte kollegan i Brasilien när han sprider ryktet att han är kriminell genom företaget och svensken får svårt att låta trovärdig när han ska stå till svars fast han är oskyldig. Det är ju förstås förutsatt att någon är ärlig och säger att dom har hittat honom där. Det kan ju även vara så att han får sparken utan att någonsin veta varför trots att han alltid har skött sitt jobb.

Jag hoppas att lexb-se och liknande företag stoppas illa kvickt och att om man vill ha reda på en dom så får man ta det direkt med Tingsrätten. Att lägga ut domar hör inte hemma på internet för där kommer det att finnas kvar tills jorden exploderar! Vi behöver få tillbaka vår integritet och den här utvecklingen är skrämmande. Sen att dom säger domar från fem år tillbaka just nu betyder inte att dom inte tänker utöka till att sträcka sig tillbaka hur långt som helst men dom måste ju börja med någon tidsperiod och valde fem år till en början men rätt vad det är kanske dom slänger upp domar från 70-talet och framåt.

(Jag finns inte med på lexb-se men tycker det är åt helvete fel att sådana websiter får finnas.)

• Arbetsvegan
    helenen skrev 2014-01-31 21:24:25 följande:

Ja men precis! Det känns på något vis ... konstigt eller mysko eller osannolikt eller vad man ska säga, att människor med så pass mycket resurser bakom sig skulle göra en så totalt undermålig grej som detta. Någonting luktar mer än måttligt skunkigt. Eller så är de bara klantarslen, som sagt. Det hade nästan känts bättre att tro på det, för alternativet är faktiskt direkt obehagligt.

Du, vi tar och tappar tron på mänskligheten tillsammans. Då kan vi vara bittra hur mycket vi vill, för vi har i alla fall någon att vädra vår bitterhet med.
    Det låter som en perfekt avslutning på veckan! Skål
Svar på tråden lexbase