• Anonym (lexbase)

lexbase

Hej
    jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??

• Svar på tråden lexbase
  • UniqueSnowflake
    Arbetsvegan skrev 2014-02-06 17:33:56 följande:

Jag pratar om sajten Anonym (orolig) länkade till, inget annat. Vad trodde du?

Aha. Jag menar bara att ip-fiske i så gott som alla fall inte ger något. Vad ska man göra med en binge ip-nr om man inte har något att "koppla" dem med?
    ~thorn in your side~
  • Arbetsvegan
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-06 17:55:06 följande:
    Aha. Jag menar bara att ip-fiske i så gott som alla fall inte ger något. Vad ska man göra med en binge ip-nr om man inte har något att "koppla" dem med?
    Tja...  vad korkskallar tänker är sällan lätt att förstå. Såg att samma person försökte med samma inlägg på flashback och blev sågad jäms med fotknölarna.
  • UniqueSnowflake
    Arbetsvegan skrev 2014-02-06 18:56:07 följande:
    Tja...  vad korkskallar tänker är sällan lätt att förstå. Såg att samma person försökte med samma inlägg på flashback och blev sågad jäms med fotknölarna.
    Ja jäklar det har du rätt i! Observant! =)
    ~thorn in your side~
  • Anonym (riktigt bra!!!)
    Anonym (orolig) skrev 2014-02-05 21:53:35 följande:
    Hejsan... jag vill bara säga det att jag tror dessvärre att det är kört nu ... iden är redan myntad och även om lexbase kommer att ligga nere så kommer det komma nya.. tror att folk fattar att det är en jävligt lönsam grej och det är ju bara att se vad som hände när ratsite kom så var alla nyfikna.. och intresset för detta lär inte svalna.. har redan hittat ett par nya sidor som verkar vara inne på samma spår..

hitta en förut som ger hela tjänsten gratis ( www.brotts-registret.se ) och som verkar dra det ett steg längre och har någon funktion där man kan söka av sina facebook vänner och se vilka av dem som har dommar , och än värre att vissa ska tydligen vara med bild.. verkar inte gå att sök på någon ännu och står att den öppnar snart !!! Va fan blir det???

Tycker det är ricktigt obehagligt om jag som åkte dit för en dum jävla cyckel stöld ska hängas ut med bild :S ??
    Varför är du orolig för en cykelstöld?! Den försvinner ju efter ett kort tag eller har du gjort nåt annat också?

Jag som förälder vill att peddon och kvinnomisshandlare hängs ut. Det daltas för mycket i Sverige med såna. För dem är det ju synd om men stackars offren är det ingen som bryr sig om.
  • helenen
    Anonym (riktigt bra!!!) skrev 2014-02-07 14:58:49 följande:
    Varför är du orolig för en cykelstöld?! Den försvinner ju efter ett kort tag eller har du gjort nåt annat också?

Jag som förälder vill att peddon och kvinnomisshandlare hängs ut. Det daltas för mycket i Sverige med såna. För dem är det ju synd om men stackars offren är det ingen som bryr sig om.

Ett problem med just Lexbase här var ju att de endast beställde ut tingsrättsdomar. Det är kanske inte jättevanligt men ändå inte helt okänt att personer som döms för just denna typen av brott överklagar och blir friade i högre instans för att de faktiskt varit oskyldiga.

Hur ställer du dig till det?
    Mot dumhet kämpar själva gudarna förgäves
  • Anonym (riktigt bra!!!)
    helenen skrev 2014-02-07 15:15:58 följande:

Ett problem med just Lexbase här var ju att de endast beställde ut tingsrättsdomar. Det är kanske inte jättevanligt men ändå inte helt okänt att personer som döms för just denna typen av brott överklagar och blir friade i högre instans för att de faktiskt varit oskyldiga.

Hur ställer du dig till det?
    De får väl sortera ut och beställa även hovrättsdomar och plocka bort oskyldiga. Syftet med en sådan lista är ju att det ska sluta daltas med sådana brottslingar som pedofiler och kvinnomisshandlare. Brottsoffren ska inte hängas ut och lida mer de ska isåfall maskeras. Jag som förälder vill ju skydda mina barn och då vill jag ha rätt att veta om det bor dömda pedofiler i grannskapet. Skulle mer än gärna tacka för en sådan tjänst och betala för den.
  • helenen
    Anonym (riktigt bra!!!) skrev 2014-02-07 15:25:26 följande:
    De får väl sortera ut och beställa även hovrättsdomar och plocka bort oskyldiga. Syftet med en sådan lista är ju att det ska sluta daltas med sådana brottslingar som pedofiler och kvinnomisshandlare. Brottsoffren ska inte hängas ut och lida mer de ska isåfall maskeras. Jag som förälder vill ju skydda mina barn och då vill jag ha rätt att veta om det bor dömda pedofiler i grannskapet. Skulle mer än gärna tacka för en sådan tjänst och betala för den.

Ja, problemet är att det var ju inte så de gjorde.

- De beställde bara tingsrättsdomar.
    - De maskade varken vittnens, målsägares eller minderårigas namn.
    - De tog ingen hänsyn till vad som ev hände vid överklagande domar.
    - De maskade inte namn hos personer med skyddad identitet.
    - De hade inga uppdaterade adressregister.

Och detta är bara lite av allt de gjorde fel. 
    Mot dumhet kämpar själva gudarna förgäves
  • gäst7feb

Problemet är också alla felaktiga kartor som finns, tex så zoomar hitta.se fel hus när det gäller min adress. Antar det inte bara gäller mig.

• Tom Araya
    Anonym (riktigt bra!!!) skrev 2014-02-07 15:25:26 följande:
    Fast om det är sortering= arbete som krävs så finns möjligheten även utan lexbase.
  • Arbetsvegan
    Anonym (riktigt bra!!!) skrev 2014-02-07 14:58:49 följande:

Problemet med det är att det är falsk trygghet, de flesta pedofiler hittar du i din närmaste omgivning. Ytterst sällan "en random gubbe i busken".

Värre är att det hänger ut offren och de ska fan i mig inte utsättas fr fler övergrepp. Att titta på en bild med barnporr är olagligt därför att det i sig räknas som ett nytt övergrepp. Det är samma med att läsa domar där deras berättelse beskrivs in i minsta detalj.

Samma med kvinnomisshandlare - de finns i din närhet.

Varför har du behov av att bespotta människor?
Svar på tråden lexbase