lexbase
Hej
jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??
Hej
jag har inte hittat någon tråd om detta.Vad tycker ni om detta??
Hejsan... jag vill bara säga det att jag tror dessvärre att det är kört nu ... iden är redan myntad och även om lexbase kommer att ligga nere så kommer det komma nya.. tror att folk fattar att det är en jävligt lönsam grej och det är ju bara att se vad som hände när ratsite kom så var alla nyfikna.. och intresset för detta lär inte svalna.. har redan hittat ett par nya sidor som verkar vara inne på samma spår..
hitta en förut som ger hela tjänsten gratis ( www.brotts-registret.se ) och som verkar dra det ett steg längre och har någon funktion där man kan söka av sina facebook vänner och se vilka av dem som har dommar , och än värre att vissa ska tydligen vara med bild.. verkar inte gå att sök på någon ännu och står att den öppnar snart !!! Va fan blir det???
Tycker det är ricktigt obehagligt om jag som åkte dit för en dum jävla cyckel stöld ska hängas ut med bild :S ??
Det tror jag inte du kommer göra, så var inte orolig!
Dessutom jobbar Datainspektionen hårt på alla sätt att stoppa företag som Lexbase.
Orsaken att de INTE bröt mot Personuppgiftslagen Pul när Lexbase la ut domar, var pga att de hade ett utgivningsbevis, precis som Aftonbladet och Expressen... Genom detta lilla hål lyckades de alltså slinka.
Men man ska komma ihåg att utgivare ALLTID har skyldigheter, och måste upprätta rutiner för användanden av ALLA databaser där personer förekommer.
Det kanske tar 4 år för regeringen att ändra lagen, men den kommer definitivt ändras.
På sätt och vis är det bra att det blev så upp som en sol, ner som en pannkaka för Lexbase.
Då ser andra aktörer vad som väntar dem!
Det tror jag inte du kommer göra, så var inte orolig!
Dessutom jobbar Datainspektionen hårt på alla sätt att stoppa företag som Lexbase.
Orsaken att de INTE bröt mot Personuppgiftslagen Pul när Lexbase la ut domar, var pga att de hade ett utgivningsbevis, precis som Aftonbladet och Expressen... Genom detta lilla hål lyckades de alltså slinka.
Men man ska komma ihåg att utgivare ALLTID har skyldigheter, och måste upprätta rutiner för användanden av ALLA databaser där personer förekommer.
Det kanske tar 4 år för regeringen att ändra lagen, men den kommer definitivt ändras.
På sätt och vis är det bra att det blev så upp som en sol, ner som en pannkaka för Lexbase.
Då ser andra aktörer vad som väntar dem!

Say word?
Du kan ju inte vara insatt i ämnet alls, om du verkligen tror detta.

Tumme upp till dig Helenen. PS Flashback är Skandinaviens största forum och ljusår bättre än FL.
Men svårare att komma in i, och med en högre kvalitet på inläggen. De flesta. Sen finns det mycket skit också, men man får ta det goda med det onda.
Jag ser inte ens något "skit" längre.
Say word?
Du kan ju inte vara insatt i ämnet alls, om du verkligen tror detta.