• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Mallan82
    plopp76 skrev 2014-09-05 13:58:33 följande:

Hej på er alla kämpar!

Och stort grattis till er som plussat, verkligen!

Det verkar som om jag slipper sätta igång med IVF after all? Jag plussade svagt svagt i onsdags och lite starkare idag. Har BIM i morgon egentligen men det är ett tydligt plus redan idag. Så om allt går bra nu så slipper jag behandling! Jätteglad så klart, men med en skräckblandad förtjusning kan man säga? det gick ju inget vidare sist? men det får man försöka lägga undan och vara glad för att det gick!

Vi har ju vårt första samtal på tisdag, vi kommer nog gå dit ändå för att prata lite ändå om IVF. Mer för att vi vill veta mer och vara förberedda OM det går åt skogen? Kanske dumt, men det känns rätt för oss båda.

Skön om er och fortsätt plussa nu :) (kikar nog in då och då och håller mig uppdaterad)

KRAM!

Åh wow! Det är ju underbart. Hoppas allt går bra. Det gör det säkert :) Grattis!
  • Mallan82
    tintinigbg skrev 2014-09-05 14:38:08 följande:

Så nu har jag varit uppe och kollat hur det ser ut. 20 fina äggblåsor. Så det blir äp på tisdag och återföring på torsdag

Härligt!! :)
  • knaestoot

Stort grattis till alla som gör härliga framsteg!! :) :)

Men hos oss har vi KATASTROF-LÄGE!!!
    Insåg precis nyss att jag aldrig tog någon Orgalutran-spruta igår!!
    Vad händer nu?!! Är det kört?!! Blev så himla ledsen när jag insåg det, usch vad hemsk jag känner mig! :((

• Moolie
    knaestoot skrev 2014-09-05 17:15:54 följande:

Vad händer nu?!! Är det kört?!! Blev så himla ledsen när jag insåg det, usch vad hemsk jag känner mig! :((

Vad sa de på kliniken???
  • Mandelmumsa

Grattis Moolie, Starshaped och plopp!!! Härliga nyheter!! Fantastiskt resultat, trina! Är nog det största antalet jag hört om också!

• Cyanea

Här missar man i vanlig ordning massor när man är borta en dag ;)

VAD MYCKET PLUS!!! Grattis, tjejer! Vad glad jag blir för er skull <3 Gå nu inte och vänta missfall - vänta barn! 

Själv är jag på väg neråt ganska snabbt. Mår riktigt kasst psykiskt. Dels på grund av det misslyckade IVF-försöket. Dels fick jag börja på konflikthantering i onsdags. Jag har en jättestor konflikt på mitt jobb som jag tror aldrig kommer att lösa sig... Så just nu är jag mest bitter över att ha två anledningar till att må riktigt dåligt, både barnlösheten med hela IVF-karusellen och en extremt tärande situation på jobbet. Det finns ingenstans jag kan vara som jag får vara i lugn och ro. 

Att sitta och prata om det i onsdags öppnade upp allt igen. Innan dess begravde jag mig i IVF:en och kunde fokusera på bara ett problem. Nu måste jag börja hantera mina andra problem också, och jag orkar inte. Jag klarar det inte. Jag ska börja jobba igen på måndag, och jag klarar det inte. 

Jag håller på att försöka få tid hos min gamla psykolog... kanske kan det hjälpa, vi får se... 

• Mallan82
    knaestoot skrev 2014-09-05 17:15:54 följande:

När jag gjorde mitt förra försök tokmissade jag en spruta. Det liksom blev bara fel när jag tog den på ngt sätt. Men det blev aldrig ngt problem. Jag körde vidare som vanligt och kom in på plock dag 11, och allt gick bra. :) Ring din klinik om du är orolig, de kan säkert ge dig råd eller lugna din oro.
  • Mallan82
    Cyanea skrev 2014-09-05 18:02:50 följande:

Här missar man i vanlig ordning massor när man är borta en dag ;)

VAD MYCKET PLUS!!! Grattis, tjejer! Vad glad jag blir för er skull <3 Gå nu inte och vänta missfall - vänta barn! 

Själv är jag på väg neråt ganska snabbt. Mår riktigt kasst psykiskt. Dels på grund av det misslyckade IVF-försöket. Dels fick jag börja på konflikthantering i onsdags. Jag har en jättestor konflikt på mitt jobb som jag tror aldrig kommer att lösa sig... Så just nu är jag mest bitter över att ha två anledningar till att må riktigt dåligt, både barnlösheten med hela IVF-karusellen och en extremt tärande situation på jobbet. Det finns ingenstans jag kan vara som jag får vara i lugn och ro. 

Att sitta och prata om det i onsdags öppnade upp allt igen. Innan dess begravde jag mig i IVF:en och kunde fokusera på bara ett problem. Nu måste jag börja hantera mina andra problem också, och jag orkar inte. Jag klarar det inte. Jag ska börja jobba igen på måndag, och jag klarar det inte. 

Jag håller på att försöka få tid hos min gamla psykolog... kanske kan det hjälpa, vi får se... 

Tråkigt att höra att det känns så tungt för dig. Hoppas du kan få tag i sin gamla psykolog och kanske få mer tid hemma, eller att du kan hitta ngt annat sätt att få lite mental distans till det som pågår på jobbet. Hoppas verkligen du mår bättre snart! 
  • knaestoot

Mallan82: det är ingen där på kliniken nu när jag ringde, så jag mailade dem, de brukar svara även på helgerna..
    Men nu tog jag orgalutranen vid 18, min Gonal-spruta tar jag inte förrän 22...
    Så den tar jag ju som vanligt...

Men imorgon, ska jag då försöka ta sprutorna samtidigt som om ingenting hänt..?? Usch vad det satte griller i huvudet...

Svar på tråden IVF under 2014