• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Nickidocka
    Moolie skrev 2014-09-06 19:27:28 följande:

Men vilka arbetsplatser ni har! :(

Håller med!

Man spenderar så mycket tid på jobbet, då är det ju väldigt viktigt att man trivs också...

Jag hade aldrig stått ut!

Oj 8 stycken grattis, och jag som tyckte tre var många. Visst har jag inte den blekaste aning om vad som är en normal "skörd" men för att vara första ivf är vi nöjda med vårt resultat ;)
  • Pommac
    Lokattis skrev 2014-09-07 18:13:04 följande:

Lycka till med viktnedgången! Jag gissar att du är motiverad nu när ni ska börja med ivf? kram!

Ja! Motivationen är på topp! Nu ska jag ut och jogga varje dag! :) heja mig!
  • tintinigbg

Jag är bara nyfiken på en sak. Ni som använt lutinus efter ägguttag. Vilja tider eller hur många timmar mellan varje

• trina

Det är först nu jag börjar må bra. Hade tänkt jobba idag men mannen övertalade mig att vara hemma en dag till för att vara på säkra sidan. Det är två dagars vi har i frysen. Ett korpenlag skämtar vi om här hemma ;)

• Moolie

Kramp i livmodern och äggstockarna nu... Måtte detta gå vägen... :((

• Starshaped
    Moolie skrev 2014-09-08 07:19:38 följande:

Kramp i livmodern och äggstockarna nu... Måtte detta gå vägen... :((

Är det inte växtvärk du känner? Kram
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-09-08 09:13:40 följande:

Är det inte växtvärk du känner? Kram

Förmodligen!! Kan inte för mitt liv minnas att det var såhär sist bara... :/ Jag tror mina tarmar flyttar runt sig med... För magen börjar bukta inåt på vissa platser... Sen blir det helt slätt igen... Usch... Jag analyserar sönder detta... :( INTE bra!

Kram!!
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-09-08 09:21:09 följande:

Förmodligen!! Kan inte för mitt liv minnas att det var såhär sist bara... :/ Jag tror mina tarmar flyttar runt sig med... För magen börjar bukta inåt på vissa platser... Sen blir det helt slätt igen... Usch... Jag analyserar sönder detta... :( INTE bra!

Kram!!

Vilken vecka är du i?

Är du orolig så kontakta barnmorska och be om ett ultraljud...

Känner igen det där om den ständiga oron, jag pendlar mellan att vilja känna växtvärk och illamående hela tiden (För då vet jag iaf att jag fortfarande är gravid) till att jag bara vill det ska rulla på och inte kännas nåt alls, då jag avskyr att må illa (men då oroar jag mig för om Grynet är kvar!) Så från att oroa sig för om det nånsin kommer bli några barn, till en enorm oro för om vi kommer få behålla vårt lilla Grynet.
  • Speck

Moolie : oroa dig inte vännen, det är säkert bara gaser :)

Fråga: ni som kört långa protokollet - har er mens blivit sen pga detta? Min mens kommer oftast runt cd 24-25, senast 26 men idag är jag på cd 26 och det är inte ett spår! Ingen mensvärk eller nåt..

Här går man o väntar på den o då kommer den inte.. Typiskt.

• Moolie
    Starshaped skrev 2014-09-08 10:06:24 följande:

Vilken vecka är du i?

Är du orolig så kontakta barnmorska och be om ett ultraljud...

Känner igen det där om den ständiga oron, jag pendlar mellan att vilja känna växtvärk och illamående hela tiden (För då vet jag iaf att jag fortfarande är gravid) till att jag bara vill det ska rulla på och inte kännas nåt alls, då jag avskyr att må illa (men då oroar jag mig för om Grynet är kvar!) Så från att oroa sig för om det nånsin kommer bli några barn, till en enorm oro för om vi kommer få behålla vårt lilla Grynet.

Jag är i V 5...! Så ett ultraljud är på tok för tidigt... Måste vänta minst tre veckor till... Ska ner till Nordic då. Landstinget är katastrofalt dåligt här... Vi har bestämt att vi ska föda i Helsingborg med. Då har alla tre barnen varit på tre olika sjukhus. Lite komiskt. Där vi fick reda på vårt missfall, i det rummet föddes makens första barn.

Just nu vill jag inte känna något alls. Jag vill åka och göra ett UL i V8 och se hur det är. Jag är sämst på att vänta.
Svar på tråden IVF under 2014