• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Cyanea
    Moolie skrev 2014-09-06 19:27:28 följande:

Men vilka arbetsplatser ni har! :(

Eller hur. 

Det skeva i det hela är att jag ändå någonstans också har det bästa jobbet i världen. Jag har världens finaste ungdomar som ger mig så mycket glädje och kärlek <3 Jag saknar mina kids...! 
  • Speck

Cyanea : usch vilken idiot, kan han inte bli omplacerad eller nåt? :/

Jag jobbar 87,5%. Jag tar generellt inte åt mig, men när jag inte får svar på mina frågor kan jag känna mig lite dum för om man inte vet vad som gäller är det svårt att veta hur man ska reagera och gå vidare.

Hur står jag ut.. Just nu fokuserar jag på IVF och att få jobbet gjort så gott det går... Inte lätt dock då det just nu inte går så jättebra.

För att peppa dig lite kan jag iaf säga att såtillvida du inte är så stressad att mensen försvinner (som tex under krig) så ska inte stress påverka fertiliteten. Jag har inte googlat på det själv men för min skull hoppas jag det stämmer.

Hur många IVF försök har ni gjort? Kram

• Speck

Alltså, inte för att tjata biverkningar, men ni vet filmen Up? Jag grät som ett litet barn i början av filmen, när man får följa paret vars drömmar aldrig upplevs.. Gråtmild deluxe sen jag började med nässpray, är så avundsjuk på alla som knappt känner av den. Och värmevallningarna är löjliga. Värst nätter men nu har jag börjat svettas dagtid också! :/

• Pommac

Nu ska vi snart börjar ivf här också hoppas jag. Först måste jag gå ner 5 kg! Helst på två månader. Sedan ska jag börja med sprutor direkt. Min läkare valde behandling då jag var öppen för förslag. Så jag ska bara ta sprutor hela vägen. Ska verkligen bli spännande det här! Längtar!

• Moolie
    Pommac skrev 2014-09-06 20:14:06 följande:

Nu ska vi snart börjar ivf här också hoppas jag. Först måste jag gå ner 5 kg! Helst på två månader. Sedan ska jag börja med sprutor direkt. Min läkare valde behandling då jag var öppen för förslag. Så jag ska bara ta sprutor hela vägen. Ska verkligen bli spännande det här! Längtar!

Läkarna brukar ju ha koll! :)) Vår fertilitetsläkare valde med åt oss helt. Otroligt skönt!
  • Lokattis
    Pommac skrev 2014-09-06 20:14:06 följande:

Lycka till med viktnedgången! Jag gissar att du är motiverad nu när ni ska börja med ivf? kram!
  • Lokattis
    trina skrev 2014-09-07 19:23:41 följande:

Av 38 ägg blev det 8 till frysen. Känns som Okej resultat ändå :) de fryser ju bara de bästa förmodligen. Så nu är det en lång väntan till FET!

Härligt! Det var ju ett superbra resultat! Hur mår du?
  • Moolie
    trina skrev 2014-09-07 19:23:41 följande:

Av 38 ägg blev det 8 till frysen. Känns som Okej resultat ändå :) de fryser ju bara de bästa förmodligen. Så nu är det en lång väntan till FET!

8?! Är alla blastrocyster??
Svar på tråden IVF under 2014