• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Speck

Tintin: förra IVF (2010) sprayade jag med suprecur men den här gången är det synarela. Men vad biverkningar gäller är det samma sak. :/ Så då är det bara att räkna med åtminstone två jobbiga veckor!

Lycka till imorgon!

• Nickidocka
    Mandelmumsa skrev 2014-09-04 00:04:23 följande:

Jag brukar bara vara öm samma dag och lite, lite grann dagen efter kanske. Sen är allt som vanligt :)

Det känns faktiskt mycket bättre idag än igår! Igår känndes det som att gå omkring med knivar upp i äggstockarna, ursch och fy.
    Speck skrev 2014-09-04 03:58:39 följande:

Nickidocka : usch jag hade också jätteont efteråt, jag tror dock det var bättre redan vid återförandet. 11 ägg, wow, hoppas på toppkvalitet och många fina embryon!

Tack, ja hoppas hoppas. Imorgon får vi veta hur det gått :)
  • trina

Fick ut 38 ägg idag på äggplocket :) väldigt glad att jag fick ta suprefact eftersom de sagt att det är omöjligt att bli överstimulerad då. Får veta på söndag hur många som blev befruktade!

Mådde kasst efteråt och fick stanna drygt de timmar på avdelningen,så det är skönt att vara hemma nu!

• Mallan82
    trina skrev 2014-09-04 17:43:19 följande:

Fick ut 38 ägg idag på äggplocket :) väldigt glad att jag fick ta suprefact eftersom de sagt att det är omöjligt att bli överstimulerad då. Får veta på söndag hur många som blev befruktade!

Mådde kasst efteråt och fick stanna drygt de timmar på avdelningen,så det är skönt att vara hemma nu!

OJ!!! Det är ju hur många som helst! Grattis! Hoppas du får toppbesked även på söndag. 
  • trina
    Mallan82 skrev 2014-09-04 18:17:53 följande:

OJ!!! Det är ju hur många som helst! Grattis! Hoppas du får toppbesked även på söndag. 

Jag tror dock att en hel del inte var tillräckligt stora och inte kommer ta sig. De kommer köra icsi så några borde man få! Hoppas på iallafall fem.
  • Moolie

Jisses! Vi fick 11, en till frysen (som jag testat positivt med idag). Och då var det via ICSI. :) men 38 ägg är ju helt fantastiskt!
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-09-04 20:58:14 följande:

Jisses! Vi fick 11, en till frysen (som jag testat positivt med idag). Och då var det via ICSI. :) men 38 ägg är ju helt fantastiskt!

Grattis Mollie till plusset! :)

Grattis Trina till "skörden" :)
  • maka011

38?! Wow, grattis! 
    Stort grattis till plusset! 
  • Nickidocka

Grattis Moolie vad roligt ;)
Svar på tråden IVF under 2014