• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Nickidocka

Tack Cyanea!

Haha nej precis, vad är en krossad hand i jämförelse med vad vi gör ;) Han var ett sånt bra stöd, min man är väldigt omtänksam. Tar hand om mig här hemma :)

Jag är stolt över mig själv, framförallt så ser ja upp till alla tappra kvinnor som genomgår det här. Shit vad vi får genomlida egentligen. Att livet kan vara så orättvist.

Hoppas att embryona växer till sig och mår bra det här vill man ju inte göra om i första taget!

Jag har värmekudde och fick med ett stolpiller voltaren. Nu hoppas man bara att det inte är allt för jobbigt att hoppa upp i gynstolen för insättning på fredag. Kram till dig Cyanea :)

• Mandelmumsa

Jag brukar bara vara öm samma dag och lite, lite grann dagen efter kanske. Sen är allt som vanligt :)

• Speck

Nickidocka : usch jag hade också jätteont efteråt, jag tror dock det var bättre redan vid återförandet. 11 ägg, wow, hoppas på toppkvalitet och många fina embryon!

Ego: somnade när jag nattade sonen, väcktes 1:48 av att han höll på att kicka mig ur sängen ;) men nu kan jag inte somna om :( segt!

• Nicka

Igår va jag på gyn och allt såg bra ut efter missfallet så skönt att veta. Fanns lite kvar men de kommer kroppen själv att sköta så nu är de vänta som gäller, men håller man på med IVF så är man ju tyvärr van att vänta.. Fick en jättebra läkare som ställde massa frågor och jag berättade hur de kunde ha skött missfallet bättre med allt vad de innebär och talat om mer om hur de kan vara och bli. Jag missade dock att fråga när vi kan ha "mys" igen kanske någon här som har koll ;) imorgon skall jag till en samtalsterapeut hoppas med de få prata ut för att mentalt gå vidare.

• Sindyrella1983
    Starshaped skrev 2014-09-03 19:30:46 följande:

Hur har ni haft det med ers arbetsgivare?

Har ni valt att berätta?

Och vad har isof responsen varit?

Vill ni inte svara här är ni välkomna att skicka ett meddelande :)

Kram till alla kämpade!

Jag har berättat för min chef och mina närmsta kollegor eftersom det är svårt att hitta på ursäkter för alla gånger man måste vara ledig på kort tid. Man kan ju inte vara hos tandläkaren hur ofta som helst
    Har fått superbra respons och alla stöttar och frågar, ibland lite för mycket haha.

Vi har även berättat för alla våra familjer och vänner. Ingen av oss orkar få frågan konstant om när det är dags för oss att skaffa barn. Det är ju inget som någon av oss har orsakat och då är det inget att skämmas för (min personliga åsikt såklart). Det har underlättat så mycket att berätta, men jag har även gjort rätt klart att vi pratar om det när vi vill. Så att snoka och luska är liksom inte riktigt okej. Jag brukar jämföra det med att säga: Dom som inte har problem med att bli gravida brukar ju inte berätta för sin omgivning när dom ska hem och ligga och försöka bli gravida....
    Nickidocka skrev 2014-09-03 18:46:35 följande:

Ligger i soffan och våndas, men det är helt klart värt det. Själva äggplocket gick bra, röck till några gånger av smärtan, har väldigt ont nu efteråt dock. Krossade mannens hand där inne, hehehe.

Hur som haver, av tolv blåsor, den största var 22mm så fick de ut 11 ägg. Spermierna var av god kvalitet.

På fredagen blir det insättning ;) Hoppas bara man kan gå normalt då.

Hur länge hade ni andra ont?

För mig tyckte jag inte att äggplocket var så farligt som jag trodde. Bara be om smärtstillande under tiden... Men visst har det gjort ont efteråt. Jag har varit öm i flera dagar. Men ont gjorde det nog mest ett par dagar... Men som sagt öm och svullen hänger i ett tag, iallaflal på mig.
    Men grattis till alla ägg =) Hoppas dom blir fina embryo!!!

• Mallan82
    Cyanea skrev 2014-09-03 20:28:42 följande:
    Oh, det är ju jättesnart ju!! Spännande :D Hur mår du på sprayen? Biverkningar, eller mår du bra? 
    Jag tycker jag mår ganska bra. Ingen huvudvärk eller så som jag sett att många får. Mitt största problem är att jag lyckats bli förkyld samtidigt vilket gör att det är lite klurigt med nässprayandet. Måste ta vanliig nässpray först, och sen inte nysa ut allt hahaha. Men som sagt, det känns milt i förhållande till hur andra verkar ha det med sprayen. Skrattande
  • Speck

Usch jag mår blä av nässprayen, låg o svettades hela natten, huvudvärk och humörsvängningar. Och jag är på min tredje spraydag bara. :( längtar till sprutorna...

• Mallan82
    Speck skrev 2014-09-04 12:23:59 följande:

Usch jag mår blä av nässprayen, låg o svettades hela natten, huvudvärk och humörsvängningar. Och jag är på min tredje spraydag bara. :( längtar till sprutorna...

Vad tråkigt att höra :( Hoppas du inte behöver spraya så länge. 
  • tintinigbg

Speck:

Fy vad jobbigt. Mådde inte alls bra när jag sprayade. Hade suprecur. Fick över 10 av de biverkningar man kan få. Sprayade i 2 veckor innan jag började med injektionerna. Nu har jag kört de i 9 dagar.

För mej tog det ungefär 3-4 injektionsdagar innan vissa biverkningar försvann. Så jag hoppas inte att det blir så för dej.

• tintinigbg

I morgon ska jag upp och göra vul för att se hur många ägg jag har lyckats prestera. Har haft riktigt ont runt äggstockarna igår och idag. Men nu ser vi äntligen slutet på alla dessa hormoner. Äp någon gång i början på nästa vecka :)

Svar på tråden IVF under 2014