Starshaped skrev 2014-09-03 19:30:46 följande:
Hur har ni haft det med ers arbetsgivare?
Har ni valt att berätta?
Och vad har isof responsen varit?
Vill ni inte svara här är ni välkomna att skicka ett meddelande :)
Kram till alla kämpade!
Jag har berättat för min chef och mina närmsta kollegor eftersom det är svårt att hitta på ursäkter för alla gånger man måste vara ledig på kort tid. Man kan ju inte vara hos tandläkaren hur ofta som helst
Har fått superbra respons och alla stöttar och frågar, ibland lite för mycket haha.
Vi har även berättat för alla våra familjer och vänner. Ingen av oss orkar få frågan konstant om när det är dags för oss att skaffa barn. Det är ju inget som någon av oss har orsakat och då är det inget att skämmas för (min personliga åsikt såklart). Det har underlättat så mycket att berätta, men jag har även gjort rätt klart att vi pratar om det när vi vill. Så att snoka och luska är liksom inte riktigt okej. Jag brukar jämföra det med att säga: Dom som inte har problem med att bli gravida brukar ju inte berätta för sin omgivning när dom ska hem och ligga och försöka bli gravida....
Nickidocka skrev 2014-09-03 18:46:35 följande:
Ligger i soffan och våndas, men det är helt klart värt det. Själva äggplocket gick bra, röck till några gånger av smärtan, har väldigt ont nu efteråt dock. Krossade mannens hand där inne, hehehe.
Hur som haver, av tolv blåsor, den största var 22mm så fick de ut 11 ägg. Spermierna var av god kvalitet.
På fredagen blir det insättning ;) Hoppas bara man kan gå normalt då.
Hur länge hade ni andra ont?
För mig tyckte jag inte att äggplocket var så farligt som jag trodde. Bara be om smärtstillande under tiden... Men visst har det gjort ont efteråt. Jag har varit öm i flera dagar. Men ont gjorde det nog mest ett par dagar... Men som sagt öm och svullen hänger i ett tag, iallaflal på mig.
Men grattis till alla ägg =) Hoppas dom blir fina embryo!!!