• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Moolie
    tintinigbg skrev 2014-09-11 15:54:28 följande:

Av mina 11 ägg så hade 7 blivit bra befruktade. Så nu ruvar jag på 1. De andra 6 blev eskimåer. Känns så skönt

Riktigt bra!! Vi fick ut 11, 8 blev befruktade, en klarade sig till frysen. Så ni fick ett JÄTTE bra utfall!! :))
  • Nickidocka

Har någon av er fått blåmärke i naveln efter äggplock eller under någon tid av ivfen?

Jag har fått det, ett nästan svart i naveln och ett blått precis ovanför. Kom strax efter den där intensiva smärtan i söndags kväll.

Grattis till 6 frysta ägg, jättebra jue :)

• tintinigbg

Har en liten fråga. Ni som ruvat och fått plus när tror ni att ni kände att ni var gravida. Och vad var det som kändes?

• Lokattis
    tintinigbg skrev 2014-09-12 15:24:07 följande:

Har en liten fråga. Ni som ruvat och fått plus när tror ni att ni kände att ni var gravida. Och vad var det som kändes?

Jag tror att jag kände något runt rd9-10. Väldigt märklig känsla i magen, aldrig känt något liknande. Som ett lokalt illamående i magen, och att det liksom spände och drog i en punkt i magen. Känslan höll sedan i sig till typ v 10-11 (fick konstaterat MA i v 12, och fostret hade troligen dött i v10...)
  • Speck

Tintin : härligt med så många till frysen, och grattis till ruvarstatus :)

• Lokattis

Nu har jag just tagit Ovitrellen, och på måndag blir det ÄP. Känns skönt den här gången att veta på ett ungefär vad som kommer att hända, jag känner mig lite lugnare då.

• knaestoot

Lokattis: precis så kände jag också denna gången... Man visste vad som skulle hända, och man var inte lika rädd och nervös..
    Lycka till på måndag! ð???

• Lokattis
    knaestoot skrev 2014-09-14 00:11:18 följande:

Lokattis: precis så kände jag också denna gången... Man visste vad som skulle hända, och man var inte lika rädd och nervös..

Lycka till på måndag! ð???

Tack!
  • tintinigbg

Hjälp upptäckte i morse att jag fått ett blåmärke runt naveln och lite smalare neråt. Kan det ha något med äp, insättning eller hormonerna? Hade insättning i torsdags ET så jag är på rd3 då eller?

• tintinigbg

Ska tillägga att det drog och högg till lite i magen i morse. Det är väl för tidigt för 'pyret' att fästa?

Svar på tråden IVF under 2014