• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Starshaped
    knaestoot skrev 2014-09-10 11:58:01 följande:

Muliin: haha det är knepigt det här med IVF, ena stunden längtar man efter mensen för att i nästa inte vilja veta av den!

Ligger här på "uppvaket" nu.

Hela 24 ägg fick de ut!

Dock vill de vänta med insättning till nästa mens-cykel då de inte riktigt hade räknat med så många ägg då dosen är lägre...

Förra gången fick vi ut 15 ägg men bara 2 fick bli eskimåer i frysen - så nu hoppas vi ju att det ska blir fler denna gången...

Grattis till skörden! :) fantastiskt!

Kram
  • Cyanea

Hej på er!

Jag vill bara säga att jag kommer att vara lite mindre aktiv i tråden en period. Jag är rätt knäckt psykiskt. Jag kommer in då och då och läser hur det går för er och kommer vilja komma tillbaka snart igen när jag hämtat nya krafter och kan börja se fram emot nya tag. 

Det jag vill ha sagt: jag är fortfarande med er och tänker på er. Snälla, glöm inte bort mig för att jag inte syns så mycket ett tag. Jag behöver verkligen ert pepp och stöd och vill finnas där. Jag ska bara få upp näsan över vattenytan igen. Är det något så finns jag via meddelanden, det är lite lättare för mig att engagera mig i än en hel tråd. 

Kram på er <3 

• Moolie
    Cyanea skrev 2014-09-10 13:52:34 följande:

Hej på er!

Jag vill bara säga att jag kommer att vara lite mindre aktiv i tråden en period. Jag är rätt knäckt psykiskt. Jag kommer in då och då och läser hur det går för er och kommer vilja komma tillbaka snart igen när jag hämtat nya krafter och kan börja se fram emot nya tag. 

Det jag vill ha sagt: jag är fortfarande med er och tänker på er. Snälla, glöm inte bort mig för att jag inte syns så mycket ett tag. Jag behöver verkligen ert pepp och stöd och vill finnas där. Jag ska bara få upp näsan över vattenytan igen. Är det något så finns jag via meddelanden, det är lite lättare för mig att engagera mig i än en hel tråd. 

Kram på er <3 

På återseende säger vi då! Eller hur?

Hoppas det känns bättre snart!!

Kramar till dig!!
  • Mallan82

Hej på er!

Kram på er <3 

Helt förståeligt. Gör allt du kan för att må bättre snart. Och vill du vara med aktiv under en period och sedan ta paus igen så gör du det. Det viktiga är att du mår bra! 
  • Starshaped

Hej på er!

Kram på er <3 

Fullt förståligt! Samla kraft och kom snart tillbaka!

Du är redan efterlängtad! <3

Kram!
  • tintinigbg

Imorgon ska vi upp för insättning. Ska bli spännande att se hur många av de 11:a äggen som blivit befruktade. Spännande och nervöst.

• knaestoot

Cyanea: helt förståeligt!
    Man måste splittras i tusen bitar för att kunna hålla upp huvudet igen. Hoppas du mår bättre snart!
    Bamsestor kram till dig!!

• Mallan82
    tintinigbg skrev 2014-09-10 18:27:47 följande:

Imorgon ska vi upp för insättning. Ska bli spännande att se hur många av de 11:a äggen som blivit befruktade. Spännande och nervöst.

Lycka till!! :)
Svar på tråden IVF under 2014