• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • knaestoot

Lyckan för skörden blev inte långvarig...
    Ringde jobbet och sa att de på kliniken inte tyckte jag skulle jobba imorgon eftersom jag blev överstimulerad igen...
    Och det var inte populärt!!
    Min chef fick mig att få så dåligt samvete för att vi "ställer till det" på jobbet - alltså MER dåligt samvete än vi redan har... Vill bara lipa över alltihop.. All denna jävla oförståelse.
    Jag "fick" iaf vara ledig imorgon, känns ju olustigt när det blev såhär...

• Starshaped
    knaestoot skrev 2014-09-10 20:13:45 följande:

Ringde jobbet och sa att de på kliniken inte tyckte jag skulle jobba imorgon eftersom jag blev överstimulerad igen...

Min chef fick mig att få så dåligt samvete för att vi "ställer till det" på jobbet - alltså MER dåligt samvete än vi redan har... Vill bara lipa över alltihop.. All denna jävla oförståelse.

Vet precis hur det känns, så du är inte ensam!

Kom ihåg, du har RÄTT att vara ledig.

Kram!
  • Moolie

Ring och få dig mer sjukskriven.
  • Lokattis

Cyanea: ta den tid du behöver för att återhämta dig. Vi måste alla tänka på att kunna slappna av och ta det lugnt emellanåt, och fokusera på det som gör att vi mår bra. Stora kramar, vi finns här när du kommer tillbaka.

• Lokattis
    tintinigbg skrev 2014-09-10 18:27:47 följande:

Imorgon ska vi upp för insättning. Ska bli spännande att se hur många av de 11:a äggen som blivit befruktade. Spännande och nervöst.

Riktigt spännande! Hoppas att ni får flera finfina ägg till frysen.
  • Lokattis

Men åhhh, så jobbigt... Så onödigt att du ska behöva må dåligt över jobbet också, det räcker ju mer än väl med alla hormoner och behandlingar hit och dit. Jag tycker att det är SÅ dåligt av dessa chefer som inte har mer vett i skallen. Försök nu att inte bry dig för mycket om det där (lättare sagt än gjort, jag vet), och fokusera på det viktiga: alla era fina ägg som ligger och delar sig i godan ro på labbet! Kram!
  • knaestoot

Tack för allt stöd!!
    Idag känns det lite bättre, men igår var jag riktigt knäckt.. Det är inte precis att vi valt att ha det såhär, och det är "inte meningen" att ställa till det på jobbet med alla frånvaro.
    Men min chef har varit med på tåget från början och har varit ett stort stöd - men även om jag kanske ringde henne vid ett dåligt tillfälle igår och hon var stressad över annat, har hon ingen rätt att ta ut det över mig... Man mår ju skit som det är, både psykiskt och nu också rent fysiskt...
    Men 15 ägg hade blivit befruktade!! Så nu håller vi tummarna för att det blir många till frysen...

Hur går det för er andra?! Ruvare och skördare?

• Moolie
    knaestoot skrev 2014-09-11 11:36:23 följande:

Tack för allt stöd!!

Idag känns det lite bättre, men igår var jag riktigt knäckt.. Det är inte precis att vi valt att ha det såhär, och det är "inte meningen" att ställa till det på jobbet med alla frånvaro.

Men min chef har varit med på tåget från början och har varit ett stort stöd - men även om jag kanske ringde henne vid ett dåligt tillfälle igår och hon var stressad över annat, har hon ingen rätt att ta ut det över mig... Man mår ju skit som det är, både psykiskt och nu också rent fysiskt...

Men 15 ägg hade blivit befruktade!! Så nu håller vi tummarna för att det blir många till frysen...

Hur går det för er andra?! Ruvare och skördare?

Hon har ju betalat som en chef av en anledning. För att hantera dessa typer av situationer.

15 ägg?! Vilken lyx!!

Jag mår helt ok! Tillbaka på jobbet imorgon sedan är det helg igen! :) Äggstockarna kan fortfarande krampa. Känns som om någon sitter och klämmer på mina äggstockar som om de var små geléhallon... Aj aj emellanåt...! :/
  • tintinigbg

Av mina 11 ägg så hade 7 blivit bra befruktade. Så nu ruvar jag på 1. De andra 6 blev eskimåer. Känns så skönt

• Mallan82
    tintinigbg skrev 2014-09-11 15:54:28 följande:

Av mina 11 ägg så hade 7 blivit bra befruktade. Så nu ruvar jag på 1. De andra 6 blev eskimåer. Känns så skönt

Bra utfall!! :) Härligt!
Svar på tråden IVF under 2014