• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Längta

Skulle tjuvtesta nu på Morgonen men tji fick ja för de... Testat hade råkat bli kvarglömt i bilen i handskfacket sen den 14 då vi for hem från Umeå. Tog in de igår kväll. Ja fick inget kontrollstreck och knappt ngt som syntes på testrutan heller.. Kan de bero på att de har legat där lite kallt och varmt osv att de inte funka?

• Moolie
    Längta skrev 2014-03-30 12:45:25 följande:
    Skulle tjuvtesta nu på Morgonen men tji fick ja för de... Testat hade råkat bli kvarglömt i bilen i handskfacket sen den 14 då vi for hem från Umeå. Tog in de igår kväll. Ja fick inget kontrollstreck och knappt ngt som syntes på testrutan heller.. Kan de bero på att de har legat där lite kallt och varmt osv att de inte funka?

Vi fick väldigt specifika instruktioner om att förvara det mörkt och svalt. Absolut INTE varmt. Så det är mycket möjligt att testet blivit förstört. :/ Ett clearblue kostar 100kr! :) Köp ett sådant istället! :)
  • Längta
    Moolie skrev 2014-03-30 13:02:56 följande:
    Vi fick väldigt specifika instruktioner om att förvara det mörkt och svalt. Absolut INTE varmt. Så det är mycket möjligt att testet blivit förstört. :/ Ett clearblue kostar 100kr! :) Köp ett sådant istället! :)

Jag köpte clearblu digitaltest idag så de må ju funka :)
  • Längta

Herregud ja kan inte tro de e sant... De står gravid på Stickan. :):) gissa vem som e i världens rus idag :):)

• Längta
    SmulAnna skrev 2014-03-31 06:32:57 följande:
    Grattis, Längta!!

Taaaack :):)
  • Supers
    Längta skrev 2014-03-31 05:20:00 följande:
    Herregud ja kan inte tro de e sant... De står gravid på Stickan. :):) gissa vem som e i världens rus idag :):)

Åh vad mysigt grattis :)
  • maddddan

Precis fått min första insättning i tisdags 25/4 ett litet ägg som när dom kollade de efter 18 timmar eller va de e hade 4 fina celler å när dom skulle visa de för mig på "tvn" precis vid insättning hade blivit en hel cell till så 5 celler vilket dom oj så tydligen ska de va ett fint ägg!

Hoppas nu på att de ska stanna kvar å växa å ta sig där inne men man e ju orolig...
    Va i väldigt stor riskzon för överstimulering så fick suprefact istället för ovitrelle inför uttaget, å har ett såkallat "räddningspaket" nu med östrogenplåster å 1/4 ovitrelle spruta på ägguttagningsdag....

Någon mer som gjort/gör detta?

Ringt till fertilitetcentrum i gbg idag å bett dem ringa imorgon bara för å dubbelkolla e extremt uppblås inte över buk bara utan mer hela magen,

å har även på höger sida inte buken utan mer nedanför "gäddhänget" på magen å ner hela höger blydläpp in mot f.benet väldigt värk när jag står, går å så för mkt åkte ju även på en dunderförkylning i samma veva här så även gjort mkt ont vid nysningar å snytningar :/
    Förhoppningsvis normal men känns som de borde blivit bättre efter snart 1 vecka....men men ...

testdag 9/4 om inget händer innan de....så nervös...

Svar på tråden IVF under 2014