• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • hemljuvahem

....här går tiden såååå sakta!
    Antar att jag hade ÄL nu i lördags får fick profylaxanda mig igenom smärtorna. Förmodligen blev den intensivare då jag boostat dem få som fanns med Menopuret. Så nu väntar vi på en mens...å en till! Dags om ca 40 dagar då! Kan knappt hålla ut alltså.

Sen oron för att man kanske inte får fram något ägg då heller, eller att man ens hinner innan sommaruppehållet :S

• trina

Känner väl inte så mycket. Fryser om kvällarna och brösten ömmar väl lite om jag känner efter, men annars helt normalt. Försöker hålla ut tills på måndag då jag bestämt att jag kan tjuvtesta.

• Supers

Ja all denna väntan...väntar på tid till läkarn innan v 18...men tror inte det kommer hända. .väntar på vecka 18 för att börja med medicineringen. ..vänta vänta..känns som det enda jag gjort de sista 2 åren. ...man får hoppas att den som väntar på ngt gott..inte väntar för länge ;)

Lycka till alla ruvare och välkomna alla nya :)

• Sillavi

Supers - ush vad segt att beh vänta så länge är det en månad kvar då? Hur kommer det sig att ni får vänta? Kö?

Tog ovitrellen igår och idag blir en vilodag utan medicin. Känns knasigt att det ska gå 2 dygn mellan äl sprutan och äp? Kan man ägglossa idag i förtid tro? Tänk om dom imorgon inte ser ngra ägg...

• Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-03 10:22:28 följande:
    Håller tummarna för er Sarahberg, Trina och linnea83

Tack! Det kan behövas! Så himla nervös! Funderar på att tjuvtesta på söndag....baraföratt Blev typ superförkyld igår, mensvärken är helt borta och brösten är bara lite ömma. Denna väntan.....
  • Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-03 10:18:46 följande:
    Supers - ush vad segt att beh vänta så länge är det en månad kvar då? Hur kommer det sig att ni får vänta? Kö? Tog ovitrellen igår och idag blir en vilodag utan medicin. Känns knasigt att det ska gå 2 dygn mellan äl sprutan och äp? Kan man ägglossa idag i förtid tro? Tänk om dom imorgon inte ser ngra ägg...

Så tänkte jag med innan äp! Tyckte att den tiden emellan var aaaaaalldeles för lång! Men have faith, de vet vad de gör! Är det första ivf:en?
  • Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-03 11:43:10 följande:

Så tänkte jag med innan äp! Tyckte att den tiden emellan var aaaaaalldeles för lång! Men have faith, de vet vad de gör! Är det första ivf:en?
    ja jag antar det läste på Sophiahemmets dokument gällande tillvägagånssätt och det står att sprutan skall tas ca 1 1/12 dygn innan...men 2 dygn innan blir d ju för oss. Har iaf ringt nu o väntar samtal. Har ordentliga flytningar också men men allt är säkert som det ska.

Vilken RD är du på nu? med tanke på att du funderar på att testa.
Svar på tråden IVF under 2014