• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sarahberg

Sillavi- jag tog Ovitrelle kl 21.30 måndag, äp onsdag kl 09. Och sen insättning fredag ca 13.30. Så tror att jag kan tjuvtesta typ söndag. Hatar att tiden går så jäkla sakta! Vilken tid tog du Ovitrelle igår?

• Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-03 12:16:10 följande:
    Sillavi- jag tog Ovitrelle kl 21.30 måndag, äp onsdag kl 09. Och sen insättning fredag ca 13.30. Så tror att jag kan tjuvtesta typ söndag. Hatar att tiden går så jäkla sakta! Vilken tid tog du Ovitrelle igår?
    Ahhh då kan du säkert testa i helgen vad spännande he he.

Tog äl sprutan kl 19 igår och ska vara på äp kl 7.45 så det är säkert ok. Pratade med kliniken nu och allt är som det ska.
  • Sarahberg

Sillavi- (haha, det vill bli sillmacka i min telefon!) Äggplock....ja, du har ju gjort det innan! Hur kände du? Mina dumma äggstockar ligger numera (efter kejsarsnitt) bakom min livmoder förklarade läkaren för mig, därav no babies! Det gjorde så ont....hade häcken ca 40 cm över gynstolen, kved som en gris och tänkte "nu dör jag, nu dör jag"! Vet i sjutton om jag hade gjort det om jag vetat.... Hade inga problem efteråt och fick ut riktigt fina ägg som befruktades bra! Fick fyra till frysen med.... Sophiahemmet, är det Sthlm?

• maddddan

jag fick ta ovitrellen 36 timmar innan ägguttag när jag tog den tyvärr hade dom avbrutit hormonbehandlingen för tidigt pga dom va rädda för överstimulering så inte ett enda ägg :/

så gången efter de blev de suprefact 36 timmar innan uttag istället sen en såkallad "räddningsbehandling" där dom kan mig 1/4 ovitrelle spruta direkt efter ägg uttaget samt östrogen plåster 2 st som byts var 3:e dag!

Satte in ett ägg andra dagen efter uttaget å går nu å väntar på att få göra ett test å se....hoppas gör man ju massa....samtidigt som man inte vågar för mkt då man blir sååå besviken!

Första gången de skulle ta ut ägg på mig tömde de massa blåsor men inte ett enda ägg men då kände jag bara första "sticket" när dom gick igen om "väggen".

Andra gången gav dom mig smärtstillande 2 ggr i armen istället för en samt lokalbedövning som första då men kände varenda stick i varenda blåsa & hoppade till av smärta på varje gjorde piss ont :/

Men men man får tänka på va detta förhoppningsvis kan och vill ge än & bara bita ihop!!

• Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-03 12:31:37 följande:

Sillavi- (haha, det vill bli sillmacka i min telefon!) Äggplock....ja, du har ju gjort det innan! Hur kände du? Mina dumma äggstockar ligger numera (efter kejsarsnitt) bakom min livmoder förklarade läkaren för mig, därav no babies! Det gjorde så ont....hade häcken ca 40 cm över gynstolen, kved som en gris och tänkte "nu dör jag, nu dör jag"! Vet i sjutton om jag hade gjort det om jag vetat.... Hade inga problem efteråt och fick ut riktigt fina ägg som befruktades bra! Fick fyra till frysen med.... smile1.gif Sophiahemmet, är det Sthlm?

Ha ha sill e la gött

Nä men låter inte som ngn jättetrevlig upplevelse. Inte så konstigt om äggstockarna låg så knasigt. Är d ngt dom kan göra ngt åt? Tur att det blev så bra resultat iaf.

Jag har hög smärttröskel så kände knappt ngt. Imorn gäller d som sagt igen
  • Sarahberg

Sillavi- Näpp, äggstockarna gör de inget åt! Men det gör inte mig så mycket....funkar det inte med Ivf så struntar vi i det. Jag är inte jätteung och har barn....tar det sig inte denna gången så kanske kanske ett försök med frys. Varför odlar de fem dagar i vissa fall och två annars? Vet du?

• Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-03 19:29:44 följande:
    Ha ha sill e la gött Nä men låter inte som ngn jättetrevlig upplevelse. Inte så konstigt om äggstockarna låg så knasigt. Är d ngt dom kan göra ngt åt? Tur att det blev så bra resultat iaf. Jag har hög smärttröskel så kände knappt ngt. Imorn gäller d som sagt igen

Och jag håller verkligen tummarna för dig imorgon! Vet du hur många som blev befruktade?
  • Sarahberg

Nej! Glöm mitt förra inlägg, nu snurrade jag till det!!!! Tänkte insättning! 😜

• Supers
    Sillavi skrev 2014-04-03 10:18:46 följande:
    Supers - ush vad segt att beh vänta så länge är det en månad kvar då? Hur kommer det sig att ni får vänta? Kö?

Tog ovitrellen igår och idag blir en vilodag utan medicin. Känns knasigt att det ska gå 2 dygn mellan äl sprutan och äp? Kan man ägglossa idag i förtid tro? Tänk om dom imorgon inte ser ngra ägg...

Jaa vi har 1 misslyckat ET o 2 misslyckade FET. ..nu ska vi börja om från början igen och sahlgrenska hade inga tider för insättning förrän vecka 23..sen har dom semesterstängt i sommar ..men vill inte vänta till hösten.

Vänta vänta vänta :p
  • Sarahberg
    Supers skrev 2014-04-03 20:00:53 följande:
    Jaa vi har 1 misslyckat ET o 2 misslyckade FET. ..nu ska vi börja om från början igen och sahlgrenska hade inga tider för insättning förrän vecka 23..sen har dom semesterstängt i sommar ..men vill inte vänta till hösten. Vänta vänta vänta :p

Kan de inte remittera till annan klinik? Läste igenom dina inlägg. Jag blev av med höger äggledare efter utomkveds jan -02. Fick två barn efter det! Misströsta inte! Som Gunde Svan sa "ingenting är omöjligt!" Kram!
Svar på tråden IVF under 2014