• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-08-18 09:55:17 följande:

MP kan väl knappast sjunk mycket lägre nu när siffrorna för Sveriges ekonomi släpptes förra veckan (En sammanställning över MP+S första tid).
    * Inga nya jobb.
    * Statsskulden har ökat kraftigt.
    * Svenska kronan har rast i värde! Bla över 20% mot dollarn.
    * + en massa med som jag inte mins just nu.

Linnea1994 skrev 2015-08-20 09:46:36 följande:
    För övrigt funkar det inte att "skylla" på förre regeringens budget då arbetstillfällen, svagare Svensk krona och ökade lån på statsskulden inte är påverkad av deras budget. Kanske finns en anledning till att bara 5% (rekord lågt) tror att S+MP kommer lyckas med jobb tex....

Först säger du att problemen är Miljöpartiets fel. Sedan säger du att problemen inte beror på regeringens budget. Jag undrar då vad det är du tror ligger bakom: inga nya jobb, ökad statsskuld, att svenska kronan rasat i värde och så klart + massa annat som du inte minns just nu. Jag väntar med spänning på en förklaring. 

Jag håller tummarna för att du vågar svara den här gången. Glad
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-08-19 13:31:47 följande:
    De har väntat på att konjunkturen skall ta fart, vilket vi börjar se tecken på nu ute i Europa. Att deras egen politik minskar antalet jobb fastställde ju finansdepartementet själva i sin kommentar till budgeten...
    Nej, de har regerat med en borgerlig budget. 
    Du kanske inte visste det?
  • Moderno

Miljöpartiet är ett typiskt oppositionspart. Synd att det inte fick vara det. Jag uppskattade ofta Maria Wetterstrands och Peter Erikssons inlägg i debatten.

MP och S passar inte i samma regering och nuvarande språkrören har ofta så märklig retorik.

• FDFMGA
    Moderno skrev 2015-08-24 21:17:56 följande:
    Miljöpartiet är ett typiskt oppositionspart. Synd att det inte fick vara det. Jag uppskattade ofta Maria Wetterstrands och Peter Erikssons inlägg i debatten.

MP och S passar inte i samma regering och nuvarande språkrören har ofta så märklig retorik.
    Intressant!

Jag tyckte betydligt bättre om MP som oppositionsparti, fast frågan är hur pass personberoende mitt tyckande är.

Jag tror man får gå tillbaka till Eva Goes tid för att hitta något språkrör som appellerar mindre till mig än de nuvarande.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Solidaritet
    Moderno skrev 2015-08-24 21:17:56 följande:

FDFMGA skrev 2015-08-24 21:32:13 följande:
    Intressant!

Jag tyckte betydligt bättre om MP som oppositionsparti, fast frågan är hur pass personberoende mitt tyckande är.

Jag tror man får gå tillbaka till Eva Goes tid för att hitta något språkrör som appellerar mindre till mig än de nuvarande.
    Jag håller med er båda två, jag misstänker dock att i mitt fall handlar det helt enkelt om att Marias och Peters åsikter och sätt att framföra dem passade mig bättre. Maria är väldigt intelligent, det skadar inte i en politisk debatt. Glad

• Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-08-24 20:24:18 följande:
    Linnea1994 skrev 2015-08-20 09:46:36 följande:
    För övrigt funkar det inte att "skylla" på förre regeringens budget då arbetstillfällen, svagare Svensk krona och ökade lån på statsskulden inte är påverkad av deras budget. Kanske finns en anledning till att bara 5% (rekord lågt) tror att S+MP kommer lyckas med jobb tex....

Först säger du att problemen är Miljöpartiets fel. Sedan säger du att problemen inte beror på regeringens budget. Jag undrar då vad det är du tror ligger bakom: inga nya jobb, ökad statsskuld, att svenska kronan rasat i värde och så klart + massa annat som du inte minns just nu. Jag väntar med spänning på en förklaring. 

Jag håller tummarna för att du vågar svara den här gången. Glad
    Jag svarar alltid!
    MP är en del av regeringen, tex chockhöjning av drivmedel from 1/1 är MP:s krav i budgeten.

Vore skoj att se dej kommentera i tråden om förtroendet för regeringen, inte så många som "käbblar" emot i den tråden.
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/75043237-har-du-fortroende-for-regeringen/111#m1113
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-08-25 12:16:42 följande:
    Jag svarar alltid!
    MP är en del av regeringen, tex chockhöjning av drivmedel from 1/1 är MP:s krav i budgeten.

Vore skoj att se dej kommentera i tråden om förtroendet för regeringen, inte så många som "käbblar" emot i den tråden.
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/75043237-har-du-fortroende-for-regeringen/111#m1113
    Du svarar inte här heller. 

Jag tolkar det som att du inte har något svar. 
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-08-25 13:01:40 följande:
    Du svarar inte här heller. 

Jag tolkar det som att du inte har något svar. 
    Vad saknade du svar på?
    Jag har svarat att MP ställer krav i budgeten dom med, tidigare har jag svarat att Sveriges totala saknad av politik för att få fram jobb försämrar ekonomin.
    Det är inte det borgerliga som ökat våra lån på utlandsskulden utan nuvarande regering. Kan du säga något dom har gjort som är bra?
  • Mentat
    Solidaritet skrev 2015-08-24 20:25:33 följande:
    Nej, de har regerat med en borgerlig budget. 
    Du kanske inte visste det?
    OK, rättelse då för den som inte är så insatt: De fick klart besked från finansdepartementet att deras egen politik skulle minska antalet jobb i den budget de lade fram och som röstades ner.

Jodå, jag vet mycket väl vad som gäller.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?