• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Flash Gordon

Kanske för att de fladdrar som vindflöjlar i sina åsikter:

När Jan Björklund förklarade att de dåliga resultatet i skolan delvis berodde på att vi har många utländska barn i skolan så gick den äppelkindade, käcke lille Fritjof i taket och anklagade Björklund och regeringen för att springa rasisternas ärenden:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5400341

"Just när det gäller skolan är han kritisk till att regeringen lyft just barn men invandrarbakgrund när de sjunkande resultaten diskuteras."

Nu idag, är det istället MP:s officiella politik ihop med sina partners i Stockholm att rensa bort precis dessa barns betyg och resultat ur statistiken "för att de drar ner skolans generella resultat":
    www.stockholmdirekt.se/nyheter/s-vill-ta-bort-nyanlanda-elever-fran-betygsstatistiken-hoppas-att-problemet-ar-lost-till-nasta-ar/aRKoig!sbG5gAU1PoE1PYCjFtsQ/

• Flash Gordon

Och ändå kan alltså fortfarande hela 4,8% av svenskarna tänka sig att rösta på MP igen, enligt dagens Inizio/Aftonvbladet-undersökning!

Say what?!

• FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-09-10 08:39:34 följande:
    så gick den äppelkindade, käcke lille Fritjof i taket
    Hm.

Jag undrar om man ska lasta skolan eller föräldrarna för att så många inom SD-sekten och skrikhögern sysslar med personnamnsförvrängning.

Min gissning är att det är en uppfostringshistoria och att  det här gossarna skulle kunna använda korrekta namn bara de ville.

När du, Flash Gordon, har tagit för vana att kalla Gustav Fridolin för Fritjof så tror att du känner det som att du lättar på trycket - men bildligt talat tror jag att det kommer surt efter, att vuxna personer känner lukten av obstinat småpojke från dina byxor.

Nåja, du har fått lätta på trycket igen och att du vägrar ta på dig blöjor är ju ditt problemSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-09-10 08:42:52 följande:
    Och ändå kan alltså fortfarande hela 4,8% av svenskarna tänka sig att rösta på MP igen, enligt dagens Inizio/Aftonvbladet-undersökning! Say what?!
    Jag tror att man ska ta siffrorna från så kallade opinionsinstitut med självrekryterade paneler med en skopa salt.

Jag tror att de har stora problem med att kompensera för att skrikhögern och SD-sekten har så många representanter som ser "nätröstande" som sysselsättningsterapi.

• K Markatta
    Flash Gordon skrev 2015-09-10 08:39:34 följande:
    Kanske för att de fladdrar som vindflöjlar i sina åsikter: När Jan Björklund förklarade att de dåliga resultatet i skolan delvis berodde på att vi har många utländska barn i skolan så gick den äppelkindade, käcke lille Fritjof i taket och anklagade Björklund och regeringen för att springa rasisternas ärenden: sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=... "Just när det gäller skolan är han kritisk till att regeringen lyft just barn men invandrarbakgrund när de sjunkande resultaten diskuteras." Nu idag, är det istället MP:s officiella politik ihop med sina partners i Stockholm att rensa bort precis dessa barns betyg och resultat ur statistiken "för att de drar ner skolans generella resultat": www.stockholmdirekt.se/nyheter/s-vill-ta-bort...!sbG5gAU1PoE1PYCjFtsQ/
    Det här kommer man att vifta bort med att dra igång en sidodiskussion om att du hade fräckheten att kalla Högvälborne Herr Fridolin för Fritjof.

• K Markatta
    FDFMGA skrev 2015-09-10 09:11:41 följande:
    Jag tror att man ska ta siffrorna från så kallade opinionsinstitut med självrekryterade paneler med en skopa salt.

Jag tror att de har stora problem med att kompensera för att skrikhögern och SD-sekten har så många representanter som ser "nätröstande" som sysselsättningsterapi.
    Fast enligt den i och för sig än så länge knapphändiga forskningen som finns på området är det "skrikvänstern" som är överrepresenterad i självrekryterade paneler:

www.valforskning.pol.gu.se/digitalAssets/1500/1500918_valr--relsepanelen2014a.pdf
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2015-09-10 09:19:09 följande:
    Det här kommer man att vifta bort med att dra igång en sidodiskussion om att du hade fräckheten att kalla Högvälborne Herr Fridolin för Fritjof.

Fast skrikhögerns och SD-sektens fixering vid personnamnsförvrängning är ett intressant område anser jag. Är det inte Lilla Fridolf så är det Fritjof eller Åsnan Rövhår eller Reichführer Friedrich eller svetsarn... ja listan på skrikhögerns och SD-sektens "kataklysmer" kan göras mycket längre än så.

Dessutom. Mot bakgrund av att det knappast finns någon miljöpartist alls som ens deltar i tråden och att de som delvis sympatiserar med MP knappast är mottagliga för argumenten från skrikhögern så kan väl argumentationsformen vi sig vara värd en viss uppmärksamhet, tycker jagSolig
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2015-09-10 09:25:30 följande:
    Fast enligt den i och för sig än så länge knapphändiga forskningen som finns på området är det "skrikvänstern" som är överrepresenterad i självrekryterade paneler:

www.valforskning.pol.gu.se/digitalAssets/1500...
    Jepp, det skulle jag kunna tänka mig. I min egen lilla personliga undersökning där jag registrerade ett flertal konton på YouGov så förstod jag ganska omgående att maximal effekt uppnås om jag anger en annan partipolitisk tillhörighet än min egen.

Skriver man att man röstar SD eller på något av de andra partier skrikhögern till nöds röstar på så får ju den egna insatsen inget avtryck, då kan ju YouGov kompensera för överrepresentation.

Klart som korvspad, eller hur?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-09-10 10:12:22 följande:
    Jepp, det skulle jag kunna tänka mig. I min egen lilla personliga undersökning där jag registrerade ett flertal konton på YouGov så förstod jag ganska omgående att maximal effekt uppnås om jag anger en annan partipolitisk tillhörighet än min egen.

Skriver man att man röstar SD eller på något av de andra partier skrikhögern till nöds röstar på så får ju den egna insatsen inget avtryck, då kan ju YouGov kompensera för överrepresentation.

Klart som korvspad, eller hur?
    Ja vi vet att du är en som håller på sådär. Varför tror du ditt beteende är representativt?

Tänk om du är relativt ensam om att vara besatt av dessa undersökningar och relativt få håller på och trixar som du gör?

Om du slutade använda dig själv som mall hade nog din världsbild blivit lite mer nyanserad
Svar på tråden Varför hatar folk MP?