• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Linnea1994

Läste detta tidigare i dag:

Romska tiggare lever i omänsklig utsatthet men MP:s borgarråd Ewa Larsson har lanserat en lösning:

- Avlönade sexkurser och gratis kondomer.

• Flash Gordon
    Moderno skrev 2015-08-24 21:17:56 följande:

Miljöpartiet är ett typiskt oppositionspart. Synd att det inte fick vara det. Jag uppskattade ofta Maria Wetterstrands och Peter Erikssons inlägg i debatten.

MP och S passar inte i samma regering och nuvarande språkrören har ofta så märklig retorik.

Fast det är rätt självklart.

MP:s politik har alltid varit helt verklighetsfrämmande och idealistisk (om man vill uttrycka sig snällt).

Sådant kan du hålla på att snacka om i opposition. När du inte behöver ta ansvar för vad du säger.

.
    Helt plötsligt, i regeringsställning måste man börja ta ansvar. Då tvingas man ta tuffa beslut under mer eller mindre vånda.

Scream piggy piggy! Scream piggy piggy!

.
    Tydligare än vid MP:s idiot-stopp av Förbifarten blir det inte. Där kastade vi ett tresiffrigt antal skatte-miljoner i sjön bara för att MP hade ångest.

.
    Och det finns alltså fortfarande runt 5-6 procent av svenskarna som säger att de skulle rösta på dem?!
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-08-27 13:54:19 följande:
    Nu är det ju en massa faktorer som spelar in när det gäller Sverige, inte bara den budgeten som hade dragit oss ännu mer ner i fördärvet.

Är det några flera frågor du vill ha svar på som du efterfrågade ovan, ställ dom igen!!!
    Jag nöjer mig med att konstatera att du inte hade fler argument i frågan. 
  • Solidaritet
    FDFMGA skrev 2015-08-26 16:33:34 följande:
    Ja, politiken är nog mer personberoende än vad - åtminstone jag - egentligen önskar att den vore.

Men det kan knappast bara handla om personberoende som inneburit att MP tappat fart utan också regeringssamarbete där de dels har varit styrda av en borgerlig budget och dels fått igenom mycket lite av den egna politiken.

Min känsla är att det är lite baksmälla över MP, typ - blev det inte mer än så här.

Fast jag tror det går över så småningom - om inte annat så borde ju den här tråden locka till sympati med MP, här där skrikhögern och SD-sekten gemensamt går upp i falsett.

Och då anförda av ts, Jamku, det vill säga Runes, FL:s meste MP-hatare och samtidigt den som inte kan hålla en signatur levande mer än några dagar innan den blir bannad.

Men det är klart, det räcker inte att man visar vilka som hatar MP, de måste ha något att komma med själva också.

Hoppas Isabella Lövin blir ett av partiets två nya språkrör så snart som möjligt.
    Jag tycker att media fokuserar väldigt mycket på person istället på sakfrågor och förslag. Om media gick in för att analysera partiernas politik istället för enskilda uttalanden kanske allmänheten inte skulle vara så omedvetna om vad partierna faktiskt står för. 

Kanske skulle sekten och "skrikhögern" (Skrattande) inte lika lätt kunna projicera sina egna skelett i garderoben på andra partier om så var fallet.

Men du, du vet vilka har fulländat hat till en konstform, förväntar du dig att de ska bidra med något konstruktivt också?! Glad
  • FDFMGA
    Solidaritet skrev 2015-08-28 09:40:02 följande:
    Jag tycker att media fokuserar väldigt mycket på person istället på sakfrågor och förslag. Om media gick in för att analysera partiernas politik istället för enskilda uttalanden kanske allmänheten inte skulle vara så omedvetna om vad partierna faktiskt står för. 

Kanske skulle sekten och "skrikhögern" (Skrattande) inte lika lätt kunna projicera sina egna skelett i garderoben på andra partier om så var fallet.

Men du, du vet vilka har fulländat hat till en konstform, förväntar du dig att de ska bidra med något konstruktivt också?! Glad
    Javisst, men samtidigt så är en partiledare eller ett språkrör den person ett parti anser vara lämpligast att kommunicera partiets budskap via media till väljarna.

Så valet blir både direkt och indirekt ett slags mått på partiets omdöme: hur skicklig är personen och hur skickliga är de personer som valt hen till ledare.

Jag tycker det är intressant med MP. För inte så länge sen var partiet ett andrahandsval för många och väljaropinionen såg positivt på MP, jag tror - utan att ha försökt kolla - att opinionen inte längre är lika MP-positiv.

Och då syftar jag inte på skrikhögerns eller SD-sektens MP-hat, i den mån det skulle ha någon effekt på personer som kan tänka sig - eller nästan kan tänka sig - att rösta på MP borde det bara vara positivt för MP.

Själv tror jag att MP drabbats opinionsmässigt framförallt på grund av att det inte är samma nivå på de nuvarande språkrören som de föregående - och så av att sitta i en regering där de inte fått särskilt mycket politiskt inflytande.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Betonghäck

Ja, nu har (MP) kohandlat sig till en nedläggning av kalkproduktionen på Gotland, i utbyte mot ?någonting? de skall stödja Sossarna med.

Ja, men det var väl bra att Oinareskogen (som ligger på kalkfyndigheterna) blir en naturpark. Den som gillar naturen gläds.

Men, vad som inte framgår är *konsekvenserna* av detta beslut.

2/3-delar av sveriges kalkproduktion slås ut. Det betyder att en mängd volymvaror måste importeras istället. En hel del av de varor vi använder nationellt eller exporterar för att få pengar till varor vi MÅSTE importera drabbas också. En liten lista, inte alls komplett följer.

- Cement, vad skall vi bygga 100.000 bostäder av?
    - Socker, ja importerat är godare, precis som Perrier är godare än Ramlösa
    - Järnpellets, som LKAB exporterar. Men det är väl bättre att exportera mer sten och mindre järn till avsevärt lägre pris.
    - Stål, kommer ni ihåg när Sverige ansågs vara en producent av högvalitetsstål?
    - Vattenrening? Men man kan ju importera----
    - Kalka sjöar, glöm det, och försök hitta fisk och växter som gillar ättika.

Tja, det var en kort lista, det finns fler varor som berörs när vi nu sänker försörjningsgraden på kalk till 30% eller så. ( det FINNS några andra tillgångar)

Dock är det så att ganska många människor är inblandade i produktionen av alla dessa varor, och en hel del av vårt välstånd kommer från exportvaraor beroende av kalk.

Men, vad betyder det när man kan gå en Mulle-promenad i Ojnareskogen, om man nu kan ta sig till Gotland när det inte finns ett industriellt underlag för färjetrafikan.

Och, sen frågar man sig varför folk tycker att (MP) är något som katten släpat in.

Dessutom vill de beskatta Solel, här måste det ha blivit kortslutning i deras obildade huvuden.

Hata är väl att ta i, de behöver skyddat boende med separat utskrivningsbeslut, som för alla andra med grava psykiska störningar och bristande verklighetsuppfattning.

• Rutgers
    Betonghäck skrev 2015-08-31 22:34:24 följande:

Ja, nu har (MP) kohandlat sig till en nedläggning av kalkproduktionen på Gotland, i utbyte mot ?någonting? de skall stödja Sossarna med.

Ja, men det var väl bra att Oinareskogen (som ligger på kalkfyndigheterna) blir en naturpark. Den som gillar naturen gläds.

Men, vad som inte framgår är *konsekvenserna* av detta beslut

Vore intressant om staten blir stämd på 20 miljarder. Då borde MP bli utkörda ifrån regeringen.

• Solidaritet
    Betonghäck skrev 2015-08-31 22:34:24 följande:

Men, vad som inte framgår är *konsekvenserna* av detta beslut.

2/3-delar av sveriges kalkproduktion slås ut. Det betyder att en mängd volymvaror måste importeras istället. En hel del av de varor vi använder nationellt eller exporterar för att få pengar till varor vi MÅSTE importera drabbas också. En liten lista, inte alls komplett följer.

- Cement, vad skall vi bygga 100.000 bostäder av?
    - Socker, ja importerat är godare, precis som Perrier är godare än Ramlösa
    - Järnpellets, som LKAB exporterar. Men det är väl bättre att exportera mer sten och mindre järn till avsevärt lägre pris.
    - Stål, kommer ni ihåg när Sverige ansågs vara en producent av högvalitetsstål?
    - Vattenrening? Men man kan ju importera----
    - Kalka sjöar, glöm det, och försök hitta fisk och växter som gillar ättika.

Tja, det var en kort lista, det finns fler varor som berörs när vi nu sänker försörjningsgraden på kalk till 30% eller så. ( det FINNS några andra tillgångar)

Dock är det så att ganska många människor är inblandade i produktionen av alla dessa varor, och en hel del av vårt välstånd kommer från exportvaraor beroende av kalk.

Men, vad betyder det när man kan gå en Mulle-promenad i Ojnareskogen, om man nu kan ta sig till Gotland när det inte finns ett industriellt underlag för färjetrafikan.

Och, sen frågar man sig varför folk tycker att (MP) är något som katten släpat in.

Dessutom vill de beskatta Solel, här måste det ha blivit kortslutning i deras obildade huvuden.

Hata är väl att ta i, de behöver skyddat boende med separat utskrivningsbeslut, som för alla andra med grava psykiska störningar och bristande verklighetsuppfattning.

Många påståenden, inga källor. 

Var hämtar du dina siffror ifrån?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?