• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-09-03 19:52:57 följande:
    Nej, jag har skrivit Kent Ekeroths kloak avpixlat.

Det var förresten vad jag förväntade mig att den andra namnmagikern precis som du skulle börja skylla i från sig i stället för att förklara med vilken rätt han förvränger en persons egennamn.

Och så förvånas han över att jag har använt benämningen krakarSkrattande

Det är inte utan att man kan påstå att skrikhögern och SD-aktivisterna har en hel del gemensamt.
    Jag skyller inte ifrån mig. Jag har märkt att när du får mothugg kommer du med grundlösa beskyllningar att man skyller ifrån sig och du nämner det som en ryggmärgsreflex. Det är nog din ryggmärgsreflex när du beskyller andra för att skylla ifrån sig.

Dessutom är skrikhögern ett väldigt konstigt ord. Det är ju inte högern som skriker och demonstrerar när Jonas Sjöstedt och Stefan Löfven ska hålla torgmöten. Högern låter dem tala ostört i sann demokratisk anda.
    Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-09-03 20:03:20 följande:
    Jag skyller inte ifrån mig. Jag har märkt att när du får mothugg kommer du med grundlösa beskyllningar att man skyller ifrån sig och du nämner det som en ryggmärgsreflex. Det är nog din ryggmärgsreflex när du beskyller andra för att skylla ifrån sig.

Dessutom är skrikhögern ett väldigt konstigt ord. Det är ju inte högern som skriker och demonstrerar när Jonas Sjöstedt och Stefan Löfven ska hålla torgmöten. Högern låter dem tala ostört i sann demokratisk anda.
    Enligt min uppfattning är man en krake om man förvränger andras namn och inte ens kan stå för vad man gör.

Vad var det du förslog för Romson - "Åsnan Rövhår"? Men det var visst ett smeknamn precis som svetsaren.

Nej, jag är inte särskilt förtjust i idioterna som störde Åkesson - jag antar att de inte ens i dag fattar att de verksamt bidrog till att göra valet framgångsrikt för SD.

Man får inte alltid som man vill. Självklart önskar jag att det inte fanns några avarter bland de som är mot SD och skrikhögern, men tyvärr är det inte så. Jag brukar tänka att den politiska skalan har en cirkulär dimension och att den som är vänsterextremist ur vissa perspektiv befinner sig mycket nära högerextremismen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    FDFMGA skrev 2015-09-03 19:36:25 följande:
    Hm, och där kom ryggmärgsreflexen - tänk att skrikhögern aldrig kan stå för sina uttrycksformer.

Nä, jag sysslar inte med att skapa öknamn på skrikhögerns representanter, skulle jag nämna Ebba Busch Thor så skulle jag skriva Ebba Busch Thor, jag delar inte skrikhögerns eller SD-sektens närmast maniska övertro på namnmagi.

Att jag däremot kan använda svepande formuleringar om grupperna som sådana det är en annan sak, exempelvis kan man ju lika väl kalla skrikhögern för "Jag är inte sverigedemokrat, men..."-falangen.

Fritjof, ja jag säger då det. Vad bli nästa grej om Fridolin - Fritiofs saga?

Nej, kanske inte - få inom skrikhögern lär väl känna till TegnérSolig
    Du äger ingen auktoritet i frågan om öknamn.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-09-03 22:12:21 följande:
    Du äger ingen auktoritet i frågan om öknamn.
    Nej, det är nog första gången jag helt kan instämma med dig. Jag är usel på öknamn, men jag ska med glädje följa din utveckling i öknamnssvängen.

Jag gillar ju tankeskärpan du och Gert visar upp när ni kommer med öknamn - eller smeknamn som Gert föredrar att kalla demSkrattande

Om du lägger i en överväxel kan du kanske bräcka Gerts "Åsnan Rövhår", Fritjof verkar lite tamt, inte alls värdigt FL:s meste "Jag är inte sverigedemokrat, men..."-representant.

Lycka till, Flash GordonSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • familjenstyg
    Flash Gordon skrev 2015-09-01 11:41:32 följande:

Nja, riktigt så illa är det inte.

Det rör sig om ett produktionsbortfall på 2,5 miljoner ton av ca 9 miljoner årligen i hela landet. Ungefär en fjärdedel. Men tyvärr så är det den bästa, mest högkvalitativa, kalken som nu inte kan brytas.

Motsvarande volymer kommer istället att behöva importeras för att hålla igång bland annat stål- och skogsindustri. Det motsvarar ungefär 250 fartygsresor med den storlek på fartyg  som idag kör kalk fram och tillbaka på Östersjön.

.
    Men något måste ju MP få av S för att inte deppa ihop totalt. De har ju förlorat i stort sett varje fråga under sitt snart första år i regeringen.

Lite skyddad skog som symbol att visa upp för MP-fansen till priset av ett hundratal jobb och 2,5 miljoner ton importerad kalk är ett pris Löfven tydligen var beredd att betala för att hålla Åsa och Fritjof nöjda.
    Med reservation för att mina uppgifter bara är hämtad från en debatt i SR/P1

Kalken skulle räckt i tjugo år. Sedan skulle vi haft samma problem med bristen på kalk. Skillnaden är att om vi tar kalkproblemet idag istället för att skjuta upp det i tjugo år så kan vi skydda ett känsligt naturområde och riskerar inte att skada någon dricksvattentäkt.
  • ViFlyttInt

Nej, de är inte värda ditt hat, men väl ditt förakt.

Hellre en ärlig Stalinist än en jädra "Velourkommunist".

• Tom Araya
    familjenstyg skrev 2015-09-03 23:56:45 följande:

Kalken skulle räckt i tjugo år. Sedan skulle vi haft samma problem med bristen på kalk. Skillnaden är att om vi tar kalkproblemet idag istället för att skjuta upp det i tjugo år så kan vi skydda ett känsligt naturområde och riskerar inte att skada någon dricksvattentäkt.
    Eller så tar men de 20 åren (eller 15, 10, 5 eller vad som nu krävs) att hitta och ersätta klaktäckten innan man avvecklar den.
    Varför ska allt göras i fel ordning?
  • Tom Araya
    Tom Araya skrev 2015-09-04 08:17:03 följande:
    Eller så tar men de 20 åren (eller 15, 10, 5 eller vad som nu krävs) att hitta och ersätta klaktäckten innan man avvecklar den.
    Kalktäkten
  • familjenstyg
    Tom Araya skrev 2015-09-04 08:17:03 följande:
    Därför att så länge något fungerar kommer inte industrin att söka några alternativ. Att hitta alternativ kräver pengar och arbete vilket innebär att det på kort sikt är rationellare att inte söka efter alternativ.

Enligt Wikipedia började bråket om Ojnareskogen 2012. Det innebär att det funnits några år att titta efter alternativ samtidigt som de rättsliga kvarnarna maler. Det finns dock inget som tyder på att det verkligen gjorts. Att då tro att någon kommer att dra upp en lösning ur en hatt bara för att de får brytningsrätt är nog väl naivt.
  • Flash Gordon
    familjenstyg skrev 2015-09-03 23:56:45 följande:

Det är alltid ett spel och en avvägning.

20 års brytning har man prospekterat fram än så långe, till ett värda av X antal miljarder mot ? ja, vadå?

Området runt omkring är redan skyddat som jag förstår det så naturtypen som sådan är inte hotad.

Som jag förstår det hade det gått att kombinera fortsatt brytning med utökat skydd runtomkring.

Huruvida vattenfrågan verkligen var särskilt avgörande ställer jag mig tveksam till. Det argumentet har inte varit särskilt stort jämfört med ?skogspromenads-argumentet?.

Det finns redan alternativ. Import. Vi blir bara lite mer sårbara när vi blir mer beroende av import och tappar dessutom en del intäkter till statskassan.

.

I sak må det väl vara hänt. Dummare beslut än så har tagits.

Men det är en klar eftergift för att inte MP ska lipa ihop helt.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?