• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Nerfherder
    Betonghäck skrev 2015-08-31 22:34:24 följande:

Ja, nu har (MP) kohandlat sig till en nedläggning av kalkproduktionen på Gotland, i utbyte mot ?någonting? de skall stödja Sossarna med.

Ja, men det var väl bra att Oinareskogen (som ligger på kalkfyndigheterna) blir en naturpark. Den som gillar naturen gläds.

Men, vad som inte framgår är *konsekvenserna* av detta beslut.

2/3-delar av sveriges kalkproduktion slås ut. Det betyder att en mängd volymvaror måste importeras istället. En hel del av de varor vi använder nationellt eller exporterar för att få pengar till varor vi MÅSTE importera drabbas också. En liten lista, inte alls komplett följer.

- Cement, vad skall vi bygga 100.000 bostäder av?

- Socker, ja importerat är godare, precis som Perrier är godare än Ramlösa

- Järnpellets, som LKAB exporterar. Men det är väl bättre att exportera mer sten och mindre järn till avsevärt lägre pris.

- Stål, kommer ni ihåg när Sverige ansågs vara en producent av högvalitetsstål?

- Vattenrening? Men man kan ju importera----

- Kalka sjöar, glöm det, och försök hitta fisk och växter som gillar ättika.

Tja, det var en kort lista, det finns fler varor som berörs när vi nu sänker försörjningsgraden på kalk till 30% eller så. ( det FINNS några andra tillgångar)

Dock är det så att ganska många människor är inblandade i produktionen av alla dessa varor, och en hel del av vårt välstånd kommer från exportvaraor beroende av kalk.

Men, vad betyder det när man kan gå en Mulle-promenad i Ojnareskogen, om man nu kan ta sig till Gotland när det inte finns ett industriellt underlag för färjetrafikan.

Och, sen frågar man sig varför folk tycker att (MP) är något som katten släpat in.

Dessutom vill de beskatta Solel, här måste det ha blivit kortslutning i deras obildade huvuden.

Hata är väl att ta i, de behöver skyddat boende med separat utskrivningsbeslut, som för alla andra med grava psykiska störningar och bristande verklighetsuppfattning.

Säger en med det där användarnamnet
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-09-01 07:22:26 följande:

Jag hoppas att båda ni stjärnor här ovanför förstår att staten, det är vi. 

Både ja och nej.
  • Flash Gordon
    Betonghäck skrev 2015-08-31 22:34:24 följande:

Ja, nu har (MP) kohandlat sig till en nedläggning av kalkproduktionen på Gotland, i utbyte mot ?någonting? de skall stödja Sossarna med.

Ja, men det var väl bra att Oinareskogen (som ligger på kalkfyndigheterna) blir en naturpark. Den som gillar naturen gläds.

Men, vad som inte framgår är *konsekvenserna* av detta beslut.

2/3-delar av sveriges kalkproduktion slås ut. .

Nja, riktigt så illa är det inte.

Det rör sig om ett produktionsbortfall på 2,5 miljoner ton av ca 9 miljoner årligen i hela landet. Ungefär en fjärdedel. Men tyvärr så är det den bästa, mest högkvalitativa, kalken som nu inte kan brytas.

Motsvarande volymer kommer istället att behöva importeras för att hålla igång bland annat stål- och skogsindustri. Det motsvarar ungefär 250 fartygsresor med den storlek på fartyg  som idag kör kalk fram och tillbaka på Östersjön.

.
    Men något måste ju MP få av S för att inte deppa ihop totalt. De har ju förlorat i stort sett varje fråga under sitt snart första år i regeringen.

Lite skyddad skog som symbol att visa upp för MP-fansen till priset av ett hundratal jobb och 2,5 miljoner ton importerad kalk är ett pris Löfven tydligen var beredd att betala för att hålla Åsa och Fritjof nöjda.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-09-01 11:41:32 följande:

Lite skyddad skog som symbol att visa upp för MP-fansen till priset av ett hundratal jobb och 2,5 miljoner ton importerad kalk är ett pris Löfven tydligen var beredd att betala för att hålla Åsa och Fritjof nöjda.
    Fritjof.

Det där med användandet av öknamn förenar verkligen skrikhögern och SD-aktivisternaSkrattande

Tja, inte bara det iofs.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    FDFMGA skrev 2015-09-02 08:43:01 följande:
    Fritjof.

Det där med användandet av öknamn förenar verkligen skrikhögern och SD-aktivisternaSkrattande

Tja, inte bara det iofs.
    Look who's talking.

"kloakdjur"

"krakar"

"hönsen"

"lallarna"

"packet"

"klientelet"

...

• FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-09-03 18:03:49 följande:
    Look who's talking.

"kloakdjur"

"krakar"

"hönsen"

"lallarna"

"packet"

"klientelet"

...

Hm, och där kom ryggmärgsreflexen - tänk att skrikhögern aldrig kan stå för sina uttrycksformer.

Nä, jag sysslar inte med att skapa öknamn på skrikhögerns representanter, skulle jag nämna Ebba Busch Thor så skulle jag skriva Ebba Busch Thor, jag delar inte skrikhögerns eller SD-sektens närmast maniska övertro på namnmagi.

Att jag däremot kan använda svepande formuleringar om grupperna som sådana det är en annan sak, exempelvis kan man ju lika väl kalla skrikhögern för "Jag är inte sverigedemokrat, men..."-falangen.

Fritjof, ja jag säger då det. Vad bli nästa grej om Fridolin - Fritiofs saga?

Nej, kanske inte - få inom skrikhögern lär väl känna till TegnérSolig
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-09-03 19:36:25 följande:
    Hm, och där kom ryggmärgsreflexen - tänk att skrikhögern aldrig kan stå för sina uttrycksformer.

Nä, jag sysslar inte med att skapa öknamn på skrikhögerns representanter, skulle jag nämna Ebba Busch Thor så skulle jag skriva Ebba Busch Thor, jag delar inte skrikhögerns eller SD-sektens närmast maniska övertro på namnmagi.

Att jag däremot kan använda svepande formuleringar om grupperna som sådana det är en annan sak, exempelvis kan man ju lika väl kalla skrikhögern för "Jag är inte sverigedemokrat, men..."-falangen.

Fritjof, ja jag säger då det. Vad bli nästa grej om Fridolin - Fritiofs saga?

Nej, kanske inte - få inom skrikhögern lär väl känna till TegnérSolig
    Däremot har du skrivit Kent Ekeroths kloak flera gånger. Med tanke på att Kent Ekeroth är jude kan man ana en viss antisemitism i ett sånt uttalande.
    Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-09-03 19:45:32 följande:
    Däremot har du skrivit Kent Ekeroths kloak flera gånger. Med tanke på att Kent Ekeroth är jude kan man ana en viss antisemitism i ett sånt uttalande.
    Nej, jag har skrivit Kent Ekeroths kloak avpixlat.

Det var förresten vad jag förväntade mig att den andra namnmagikern precis som du skulle börja skylla i från sig i stället för att förklara med vilken rätt han förvränger en persons egennamn.

Och så förvånas han över att jag har använt benämningen krakarSkrattande

Det är inte utan att man kan påstå att skrikhögern och SD-aktivisterna har en hel del gemensamt.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?