• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-08-25 16:29:56 följande:
    Vad saknade du svar på?
    Jag har svarat att MP ställer krav i budgeten dom med, tidigare har jag svarat att Sveriges totala saknad av politik för att få fram jobb försämrar ekonomin.
    Det är inte det borgerliga som ökat våra lån på utlandsskulden utan nuvarande regering. Kan du säga något dom har gjort som är bra?
    Jag väntar fortfarande på svar från dig. 
    Alla inlägg finns kvar. 
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-08-25 16:32:37 följande:
    OK, rättelse då för den som inte är så insatt: De fick klart besked från finansdepartementet att deras egen politik skulle minska antalet jobb i den budget de lade fram och som röstades ner.

Jodå, jag vet mycket väl vad som gäller.
    Alltså:

Allt som hänt i svensk ekonomi är regeringens fel, trots att de regerat med borgerlig budget?
    De lade fram en budget som de inte ville ha igenom?
    Sverigedemokraterna konspirerade tillsammans med Socialdemokraterna och röstade i samförstånd ned budgeten?

Du får ursäkta mig om jag inte får ihop ditt resonemang. 
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-08-25 16:32:37 följande:
    OK, rättelse då för den som inte är så insatt: De fick klart besked från finansdepartementet att deras egen politik skulle minska antalet jobb i den budget de lade fram och som röstades ner.

Jodå, jag vet mycket väl vad som gäller.
    Alltså:

Allt som hänt i svensk ekonomi är regeringens fel, trots att de regerat med borgerlig budget?
    Sverigedemokraterna konspirerade tillsammans med Socialdemokraterna och röstade i samförstånd ned budgeten?

• Mentat
    Solidaritet skrev 2015-08-26 09:32:55 följande:
    Alltså:

Skälet till det är att du inte läser innantill. Den politik som regeringen ville föra men som röstades ner skulle ha gett färre jobb. Jag har inte påstått att vi har fått färre jobb pga nuvarande budget.
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-08-26 11:50:45 följande:
    Skälet till det är att du inte läser innantill. Den politik som regeringen ville föra men som röstades ner skulle ha gett färre jobb. Jag har inte påstått att vi har fått färre jobb pga nuvarande budget.
    Nej. Jag tycker att du är osammanhängande.
    Men okej. 
    Du tycker så. 
    Noterat. 
  • Mentat
    Solidaritet skrev 2015-08-26 11:55:49 följande:
    Nej. Jag tycker att du är osammanhängande.
    Men okej. 
    Du tycker så. 
    Noterat. 
    Bra, det var (kanske) ett steg framåt. För att illustrera så skrev jag "De fick klart besked från finansdepartementet att deras egen politik skulle minska antalet jobb i den budget de lade fram och som röstades ner."

Detta tolkade du som:
    "Allt som hänt i svensk ekonomi är regeringens fel, trots att de regerat med borgerlig budget?
    Sverigedemokraterna konspirerade tillsammans med Socialdemokraterna och röstade i samförstånd ned budgeten?"

Vem som än må vara osammanhängande är inte jag i alla fall. Noterat.

• Solidaritet
    Mentat skrev 2015-08-26 13:50:00 följande:
    Bra, det var (kanske) ett steg framåt. För att illustrera så skrev jag "De fick klart besked från finansdepartementet att deras egen politik skulle minska antalet jobb i den budget de lade fram och som röstades ner."

Detta tolkade du som:
    "Allt som hänt i svensk ekonomi är regeringens fel, trots att de regerat med borgerlig budget?
    Sverigedemokraterna konspirerade tillsammans med Socialdemokraterna och röstade i samförstånd ned budgeten?"

Vem som än må vara osammanhängande är inte jag i alla fall. Noterat.
    Det hade varit ett steg framåt om konversationen varit sammanhängande, dvs överensstämt med tidigare inlägg. 

På dåligt humör idag?
  • Clownensleende

För att de har totalt inkompetenta språkrör.
    Åsa Romson, hallå!

För att de sålt ut Sverige totalt efter migrationsöverenskommelsen med Reinfeldt 2011.

För att folk som röstar på Miljöpartiet mer än ofta har flera skruvar lösa.

• FDFMGA
    Solidaritet skrev 2015-08-25 07:26:03 följande:
    Jag håller med er båda två, jag misstänker dock att i mitt fall handlar det helt enkelt om att Marias och Peters åsikter och sätt att framföra dem passade mig bättre. Maria är väldigt intelligent, det skadar inte i en politisk debatt. Glad

Ja, politiken är nog mer personberoende än vad - åtminstone jag - egentligen önskar att den vore.

Men det kan knappast bara handla om personberoende som inneburit att MP tappat fart utan också regeringssamarbete där de dels har varit styrda av en borgerlig budget och dels fått igenom mycket lite av den egna politiken.

Min känsla är att det är lite baksmälla över MP, typ - blev det inte mer än så här.

Fast jag tror det går över så småningom - om inte annat så borde ju den här tråden locka till sympati med MP, här där skrikhögern och SD-sekten gemensamt går upp i falsett.

Och då anförda av ts, Jamku, det vill säga Runes, FL:s meste MP-hatare och samtidigt den som inte kan hålla en signatur levande mer än några dagar innan den blir bannad.

Men det är klart, det räcker inte att man visar vilka som hatar MP, de måste ha något att komma med själva också.

Hoppas Isabella Lövin blir ett av partiets två nya språkrör så snart som möjligt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-08-26 09:32:55 följande:
    Alltså:

Nu är det ju en massa faktorer som spelar in när det gäller Sverige, inte bara den budgeten som hade dragit oss ännu mer ner i fördärvet.

Är det några flera frågor du vill ha svar på som du efterfrågade ovan, ställ dom igen!!!
Svar på tråden Varför hatar folk MP?