• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-09-10 22:31:29 följande:
    Skandalöst!
    Skandalöst är väl att ta i, det är inte alltid så lätt att länka till artiklar.

Här kommer en fungerande länk till artikeln där det beskrivs att S vill exkludera slutbetyget för nyanlända elever som bara gått några månader i skolan innan de får sitt slutbetyg. Den statistiken exkluderas redan i SCB:s redovisning något senare, men inte omedelbart, dessvärre.

Läs gärna artikeln - jag tycker det verkar mycket rimligt. Den är egentligen inte så svår att förstå. Kanske heller inte så svårt att förstå att Flash Gordon inte förstod den.

tinyurl.com/nwtx2m5
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Rutgers skrev 2015-09-10 19:54:04 följande:
    Läste ett intressant inlägg i FidoNet för en 20 år sedan. Samma klagade där som här (rätt intressant isig...). Det var vanligt att folk klagade på den höga nivån av brus som drog ner debatten till låg nivå. Och såklart klagade många på många andra. Rätt var det var kom det ett inlägg som sa att det är meninglöst att försöka minska bruset, det händer inte ändå.

Istället bör man igonera alla dåliga inlägg och skriva vettigt, på sätt höja nivån. Höjer man signalvärdet höjs signal/bruset-förhållandet. Att försöka minska bruset kommer ändå inte lyckas.

Du kan när du vill skriva intressanta inlägg. Fortsätt med det och låt de som vill dra ner debattnivån göra det. Det syns igenom på forum vilka som tillför något. Dras du med neråt får du ändå inte fram några poänger.

Fast jag tycker det här är viktigt.

Det är olyckligt att namnförvrängningarna blir till ett självändamål, det vore bättre att försöka lägga energin på att förmedla åsikter i stället.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-09-10 19:24:59 följande:
    När jag skriver skrikhögern syftar jag på en grupp människor som förenas av åsikter  och sättet att ge uttryck för dessa. Flash Gordon är långt från ensam om att syssla med att ge politiska meningsmotståndare öknamn och när de gör detta vill eller förmår de inte att skilja mellan person och åsikt.

Ok, det är förvisso en skillnad.

Syftet med dina förvrängningar är dock desamma, att förlöjliga. Ur mitt perspektiv är det lika infantilt och leder inte till någon debatt. Dåliga inlägg helt enkelt. Ändamålen helgar inte medlen.
  • oOOo  oOOo
    Rutgers skrev 2015-09-10 19:54:04 följande:
    Läste ett intressant inlägg i FidoNet för en 20 år sedan. Samma klagade där som här (rätt intressant isig...). Det var vanligt att folk klagade på den höga nivån av brus som drog ner debatten till låg nivå. Och såklart klagade många på många andra. Rätt var det var kom det ett inlägg som sa att det är meninglöst att försöka minska bruset, det händer inte ändå.

Istället bör man igonera alla dåliga inlägg och skriva vettigt, på sätt höja nivån. Höjer man signalvärdet höjs signal/bruset-förhållandet. Att försöka minska bruset kommer ändå inte lyckas.

Du kan när du vill skriva intressanta inlägg. Fortsätt med det och låt de som vill dra ner debattnivån göra det. Det syns igenom på forum vilka som tillför något. Dras du med neråt får du ändå inte fram några poänger.

Låter onekligen som en korrekt analys.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-09-11 04:04:45 följande:
    Ok, det är förvisso en skillnad.

Syftet med dina förvrängningar är dock desamma, att förlöjliga. Ur mitt perspektiv är det lika infantilt och leder inte till någon debatt. Dåliga inlägg helt enkelt. Ändamålen helgar inte medlen.
    Syftet med mina inlägg är att diskutera politik, syftet med i stort sett samtliga inlägg jag har läst som du skrivit kan knappast tolkas som annat än - snällt skrivet - att diskutera personer.

Vad tycker du om Flash Gordons jämförelse från i går - den där han tutar på om Fritjof, är den relevant? Har han förstått artikelnSolig
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-09-11 08:36:23 följande:
    Syftet med mina inlägg
    Jag avsåg inte sytet med dina inlägg utan sytet med dina försök att förlöjliga andra.
    I mitt perspektiv du på precis samma nivå som andra som namnförvanskar. 
     Inte för att jag tycker det är ett så stort problem, namn är inte så viktiga. Många befinner sig på den nivån ibland, jag också. Det som utmärker dig är din dubbelstandard. Att andra regler skulle gäla för dig. Från mitt perspektiv är det det som är det allvarliga, sådant som skapar riktigt obehagliga människor.

Från mitt perspektiv är det politik eftersom det är sådana människor som när de får riktig makt börjar mörda i politikens namn eftersom de har andra regler för sig själva och rättfärdigar sitt beteende med att ändamålen helgar medlen. Mycket likt så som du rättfärdigar dina försök att förlöjliga andra medan du blir upprörd över deras förlöjligande.
    FDFMGA skrev 2015-09-11 08:36:23 följande:
    Vad tycker du om Flash Gordons jämförelse från i går - den där han tutar på om Fritjof, är den relevant? Har han förstått artikelnSolig
    Har ej läst.
  • Flash Gordon
    Gert skrev 2015-09-10 19:33:48 följande:

MP ligger snart under riksdagsspärren. Skrattande

Det finns fortfarande 350000 röstberättigade som säger att de skulle rösta på MP.

Overkligt!
  • Flash Gordon
    Tom Araya skrev 2015-09-10 22:31:29 följande:
    Skandalöst!
    Tja, eller bara som förväntat.

.
    MP styr i Stockholm nu ihop med S, Fi och V.

Nu vill alltså de styrande där (SVMPFi) ta bort de nyanländas betyg från skolornas generella betyg på jämförelse-sajter där föräldrar väljer skola till sina barn med motiveringen att de drar ner skolans resultat och betyg.

.
    När Björklund antydde just detta, att de försämrade skolresultaten åtminstone delvis beror på invandrade elever, så var vår käcke gosse inte sen att anklaga Björklund för både det ena och det andra åt det nazistiska hållet till.

.
    Jag antar att det inte är så lätt att vara konsekvent när verkligheten tränger sig på.
  • Rutgers
    FDFMGA skrev 2015-09-10 23:28:02 följande:
    Fast jag tycker det här är viktigt.

Det är olyckligt att namnförvrängningarna blir till ett självändamål, det vore bättre att försöka lägga energin på att förmedla åsikter i stället.
    Sluta gör det själv istället för att klaga på andra.

Sen att just skrikhögern blir självmål iom att de som har åkt dit för att ha skriket på torgmöten inte är högern utan vänstern gör det hela till komiskt.

• Gert
    Flash Gordon skrev 2015-09-11 11:18:21 följande:
    Det finns fortfarande 350000 röstberättigade som säger att de skulle rösta på MP.

Overkligt!
    Det är nog dags att höja riksdagsspärren. Skrattande
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Varför hatar folk MP?