• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • FDFMGA
    Rutgers skrev 2015-09-11 19:24:47 följande:
    Sluta gör det själv istället för att klaga på andra.

Sen att just skrikhögern blir självmål iom att de som har åkt dit för att ha skriket på torgmöten inte är högern utan vänstern gör det hela till komiskt.

Man kan skrika på olika sätt. Jag har för mig att idioterna som försökte tysta Åkesson brukar kallas vrålvänstern.

Det är viktigt att inse skillnaden mellan vrålvänstern och skrikhögern.

Typiskt för vrålvänstern är "Jag är för allmänna och demokratiska val men... (Jag anser inte att Åkesson har rätt att föra fram sitt budskap)

Skrikhögern däremot skriker oftast "Jag är inte sverigedemokrat men...

Skrikhögerns våta dröm är ett samarbete mellan M, SD och KD och de skriker högst och mest på nätet och i debattartiklar.

Jag har för mig att jag såg en artikel där skrikhögern beskrivs, ska se om jag kan hitta den.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rutgers
    FDFMGA skrev 2015-09-12 12:22:43 följande:
    Typiskt för vrålvänstern är "Jag är för allmänna och demokratiska val men... (Jag anser inte att Åkesson har rätt att föra fram sitt budskap)
    Nu var det inte på SDs möten utan SVP. Och SD är kommunister gentimot SVP.

Sen om du lyckas hitta andra i rödgröna som kallar SD för skrikhögern betyder inte att det är rätt. Bara att än fler har fel.
  • FDFMGA
    Rutgers skrev 2015-09-12 15:29:02 följande:
    Nu var det inte på SDs möten utan SVP. Och SD är kommunister gentimot SVP.

Sen om du lyckas hitta andra i rödgröna som kallar SD för skrikhögern betyder inte att det är rätt. Bara att än fler har fel.
    Jo, jag syftade på SD:s möten. Det var ganska många som försökte hindra Åkesson att tala på torgmöten inför valet förra året.

Jag anser att skrikhögern är ett bra begrepp om det syftar på de högljudda fraktioner inom M och KD som drömmer om ett samarbete med SD.
  • Rutgers
    FDFMGA skrev 2015-09-12 15:35:54 följande:
    Jo, jag syftade på SD:s möten. Det var ganska många som försökte hindra Åkesson att tala på torgmöten inför valet förra året.

Jag anser att skrikhögern är ett bra begrepp om det syftar på de högljudda fraktioner inom M och KD som drömmer om ett samarbete med SD.
    Vad jag vet är det bara på SVPs möten som någon blev dömd för "skriandet".

Gör du det. Men anta inte att andra anser det. Än mindre klaga på vad andra har för öknamn. Och ja, AB är nåt så inåt rödgrön och långt ifrån blågul.

• FDFMGA
    Rutgers skrev 2015-09-12 15:59:12 följande:
    Vad jag vet är det bara på SVPs möten som någon blev dömd för "skriandet".

Gör du det. Men anta inte att andra anser det. Än mindre klaga på vad andra har för öknamn. Och ja, AB är nåt så inåt rödgrön och långt ifrån blågul.

Tja, min dom över dem som som försökte överrösta Åkesson är rätt hård - de bidrog till att ge SD fler röster än annars.

Nu är väl inte detta hela världen precis. Som jag ser det har SD lyckats locka till sig personer med åsikter som gör att de nu befinner sig där de egentligen hör hemma, även om de tidigare röstat på andra partier. Att SD blivit så stora och att de är ett riksdagsparti innebär förmodligen att vi fått en bestående polarisering men samhället som helhet har inte påverkats.

Det är där skrikhögern kommer in i bilden, dess representanter försöker vara en bro mellan SD å ena sidan och KD och M å den andra. Jag är iofs inte särskilt oroad över att de kommer att lyckas, men till skillnad från ett isolerat SD som fullständigt saknar möjligheter att få reellt politiskt inflytande existerar risken att SD hittar politiska samarbetspartners. Visst, risken är nog försumbar - men det skulle vara förödande för Sverige om skrikhögern lyckades.
  • K Markatta
    Rataxes skrev 2015-09-13 12:18:00 följande:
    En MP-riksdagsledamot massmejlade riksdagen ? och länkade till en sajt som påstår att USA ligger bakom IS samt att salt och vatten kan bota cancer.

unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/...
    Samma förträffliga mp-ledamot som vid två tillfällen bett riksdagens utredningstjänst undersöka chemtrails.

• FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-09-13 12:18:00 följande:
    En MP-riksdagsledamot massmejlade riksdagen ? och länkade till en sajt som påstår att USA ligger bakom IS samt att salt och vatten kan bota cancer.

unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/...
    Intressant.

Vet inte hur många gånger jag har kritiserats för att jag konsekvent anmäler länkar till den rasistiska hatsajten avpixlat om jag ser sådana här på FL.  Självklart kan man tänka sig att det finns artiklar på avpixlat som är helt korrekta och saknar en tydlig rasistisk vinkling och de sedvanliga rasistiska skränet i kommentarsfältet, inte desto mindre anser jag att det är bra att FL har tagit beslutet att inte tillåta länkar till avpixlat generellt.

Jag noterar att du delar min uppfattning, åtminstone vad gäller riksdagsledamöter och deras länkning, det är ju inte en artikel om IS eller saltets undergörande egenskaper han länkar till utan tydligen en som behandlar GMO-industrin.

Bra reaktion av de övriga riksdagsledamöterna, anser jag - även om det nu skulle råka vara en vederhäftig kritik av GMO-industrin han länkar till.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?