• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2015-09-13 12:45:34 följande:
    Samma förträffliga mp-ledamot som vid två tillfällen bett riksdagens utredningstjänst undersöka chemtrails.

Man undrar hur urvalsprocesserna till politiska poster ser ut i det partiet.

"Hej, jag heter Totte och tror på chemtrails! Vill ni välja mig som er representant?"
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-09-13 15:32:46 följande:

Man undrar hur urvalsprocesserna till politiska poster ser ut i det partiet.

"Hej, jag heter Totte och tror på chemtrails! Vill ni välja mig som er representant?"
    Eller vi kallar politiska meningsmotståndare vi  ogillar för Fritjof eller Åsnan Rövhår.

Lär dig skrika med oss och upplev den värmande känslan av att få lätta på trycketSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2015-09-13 13:00:19 följande:
    Intressant.

Vet inte hur många gånger jag har kritiserats för att jag konsekvent anmäler länkar till den rasistiska hatsajten avpixlat om jag ser sådana här på FL.  Självklart kan man tänka sig att det finns artiklar på avpixlat som är helt korrekta och saknar en tydlig rasistisk vinkling och de sedvanliga rasistiska skränet i kommentarsfältet, inte desto mindre anser jag att det är bra att FL har tagit beslutet att inte tillåta länkar till avpixlat generellt.

Jag noterar att du delar min uppfattning, åtminstone vad gäller riksdagsledamöter och deras länkning, det är ju inte en artikel om IS eller saltets undergörande egenskaper han länkar till utan tydligen en som behandlar GMO-industrin.

Bra reaktion av de övriga riksdagsledamöterna, anser jag - även om det nu skulle råka vara en vederhäftig kritik av GMO-industrin han länkar till.
    Det är ju något positivt om andra riksdagsledamöter reagerar när det spammas till foliehattsidor.

Gällande det infantila förbudet att länka till avpixlat har jag en annan åsikt. Jag känner inte att jag har behovet att leka klassens ordningsman utan håller mig till att anmäla inlägg där hot förekommit, samt där någon outat en annan medlem. Det har hänt sammanlagt 2 gånger.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-09-13 18:28:18 följande:
    Det är ju något positivt om andra riksdagsledamöter reagerar när det spammas till foliehattsidor.

Gällande det infantila förbudet att länka till avpixlat har jag en annan åsikt. Jag känner inte att jag har behovet att leka klassens ordningsman utan håller mig till att anmäla inlägg där hot förekommit, samt där någon outat en annan medlem. Det har hänt sammanlagt 2 gånger.
    Nej, det vore ju tråkigt om du uppfattade att du var tvungen att anmäla inlägg alla inlägg som bryter mot forumreglerna - om inte annat skulle det innebära att du fick en rätt inrutad fritid.

Själv anmäler jag inte mycket, men det roar mig att klippa navelsträngen för dem som är så beroende av en rasistisk skitsida som avpixlat att de måste länka i tid och otid.

Generellt tror jag att det är nyttigt att lära sig argumentera utan att tugga teser i form av länkar.

Se det som att jag i det lilla formatet försöker höja kunskapsnivån bland viss debattörer.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Muppan

Jag hörde att det gått ut ett internmejl som säger att sveriges radio ska börja använda prefixet "tillväxtfientliga" och kommer att nu säga "Det tillväxtfientliga partiet Miljöpartiet" varje gång miljöpartiet nämns i tv eller radio.

Stämmer detta? Dags att bli upprörd?

• Flash Gordon

När miljöpartiet var i opposition klagade de på att Alliansen tog ut vinst från SJ.

Nu sitter de själva vid makten och gör precis samma sak:

http://www.op.se/opinion/ledare/miljopartiet-ar-inte-ett-trovardigt-regeringsparti

Det är därför tydligt att Miljöpartiet lider av ett trovärdighetsproblem. Vilket är resultatet av deras mångåriga och oseriösa oppositionspolitik där spektakulära utspel och kommentarer vägt högre än sannolikheten att man en gång kommer tvingas ta ansvar och genomföra politiken.

• Gert
    Flash Gordon skrev 2015-09-15 15:55:37 följande:

När miljöpartiet var i opposition klagade de på att Alliansen tog ut vinst från SJ.

Nu sitter de själva vid makten och gör precis samma sak:

http://www.op.se/opinion/ledare/miljopartiet-ar-inte-ett-trovardigt-regeringsparti

Det är därför tydligt att Miljöpartiet lider av ett trovärdighetsproblem. Vilket är resultatet av deras mångåriga och oseriösa oppositionspolitik där spektakulära utspel och kommentarer vägt högre än sannolikheten att man en gång kommer tvingas ta ansvar och genomföra politiken.

Åsna Rövhår och Gustaf Frigolit klagade på att Alliansregeringen plockade ut 0,5 miljarder i vinst ur SJ.

Själva plockar Åsnan och Frigoliten ut 1,7 miljarder. Fast man kan ju inte förvänta sig något annat från MP.
    Give ´em Hell!
  • K Markatta
    "Beslutet kommer som en chock eftersom Miljöpartiet så sent som i januari 2014 kritiserade regeringen för att SJ hade ett vinstkrav på sju procent. Åsa Romson reagerade då på trasslet i tågtrafiken med orden: – Det är ett resultat av alliansens misslyckade tågpolitik."

Trassel var det då alltså. Och det drabbade visst Åsa.

"Men nu hämtar man alltså in vinst från SJ själva – trots en tågtrafik med stora brister där bland annat nattåget till Jämtland nyligen dragits in."

Det är väl ett ganska ordentligt trassel? Nattågstrafiken har dragits in. Fast det drabbar ju inte Åsa förstås. Hon åker ju aldrig till Jämtland. Eller tja, hon åker väl inte tåg alls numer som minister. Nu är det regeringsplanet som gäller, ibland med mellanlandning på Bromma när det lyft från Arlanda. Då märker ju Åsa inte av något trassel med tågen och man kan därför skinna SJ på ett par miljarder.
  • Muppan

sjukt jag blir arg, jag betalar 1500kr varje månad för att pendla, jag gör det för att jag vill värna miljön. de hade faktiskt varit ärligare att sänka priset på mitt kort istället för att behålla mina pengar och spendera dem på annat

Svar på tråden Varför hatar folk MP?