• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Solidaritet
    Flash Gordon skrev 2015-10-23 19:32:07 följande:
    Finns ju en markant skillnad.

SD sparkar de som beter sig olämpligt.

MP behåller dem som sina representanter.
    Nej. Där kan jag inte hålla med dig. Alls.

Oväntat. 
  • Flash Gordon
    Solidaritet skrev 2015-10-24 01:20:52 följande:
    Nej. Där kan jag inte hålla med dig. Alls.

Oväntat. 
    Vilken del håller du inte med om?

Att SD sparkar de som gjort något olämpligt eller att MP dels väljer in, dels låter dem fortsätta?
  • nordanvind
    Flash Gordon skrev 2015-10-24 07:35:39 följande:

Vilken del håller du inte med om?

Att SD sparkar de som gjort något olämpligt eller att MP dels väljer in, dels låter dem fortsätta?

Eru nazianhängare nu. ?
    asar och runor står mig bi
  • Clownensleende

Miljöparitets flyktingpolitik håller på att köra den Svenska ekonomin och välfärden i botten. Tror till och med de mest flyktingliberala tomtarna i partiet börjar fråga sig om det har spårat ur nu.

• K Markatta
    Gert skrev 2015-10-27 19:07:07 följande:
    Demokratiminister Alice Bah Kuhnkes pressekreterare Kristoffer Talltorp jämställde fotbollslaget IFK Göteborg med 90-talets nazistiska organisation Vitt ariskt motstånd.
    Har ni fortsatt förtroende för honom?

- Absolut.

-------

Som vanligt i MP alltså. Förtroendet är på topp oavsett vad deras stolpskott till representanter gör.
  • K Markatta

Man får fram intressant information om olika partiers sympatisörer i den här undersökningen:

www.vof.se/wp-content/uploads/2015/10/VoF-Unders%C3%B6kningen-2015.pdf

Exempel på vad miljöpartister tycker:

Nästan var femte Miljöpartistisk sympatisör tror att månlandningen under Apollo 11 var en bluff.

Miljöpartiets anhängare utmärker sig tydligt i de flesta frågorna. De tror i högre grad än andra på akupunktur - mer än fyra av fem är positivt inställda. Närmare tre fjärdedelar tror på bortträngda minnen och över hälften anser att alternativmedicin behandlar hela människan. Deras sympatisörer har också oftare en tro på healing, något de delar med Kristdemokrater.

Miljöpartiets anhängare är utöver detta mer oroliga för genmodifierad mat, något de delar med Vänsterpartiets sympatisörer. Dessa två grupper är också mer skeptiska till läkemedelsindustrin. Ungefär en fjärdedel anser att denna snarare arbetar för att hålla människor sjuka än att göra dem friska. Rörande en större tro på elöverkänslighet får Miljöpartiets sympatisörer sällskap av Socialdemokraternas anhängare.

Miljöpartiets sympatisörer tror i mer än dubbelt så stor utsträckning som genomsnittet på astrologi, flera gudar och healing, men även tron på änglar är kraftigt överrepresenterad här.

• FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2015-10-30 02:07:27 följande:

Man får fram intressant information om olika partiers sympatisörer i den här undersökningen:

www.vof.se/wp-content/uploads/2015/10/VoF-Unders%C3%B6kningen-2015.pdf

Exempel på vad miljöpartister tycker:

Nästan var femte Miljöpartistisk sympatisör tror att månlandningen under Apollo 11 var en bluff.

Miljöpartiets anhängare utmärker sig tydligt i de flesta frågorna. De tror i högre grad än andra på akupunktur - mer än fyra av fem är positivt inställda. Närmare tre fjärdedelar tror på bortträngda minnen och över hälften anser att alternativmedicin behandlar hela människan. Deras sympatisörer har också oftare en tro på healing, något de delar med Kristdemokrater.

Miljöpartiets anhängare är utöver detta mer oroliga för genmodifierad mat, något de delar med Vänsterpartiets sympatisörer. Dessa två grupper är också mer skeptiska till läkemedelsindustrin. Ungefär en fjärdedel anser att denna snarare arbetar för att hålla människor sjuka än att göra dem friska. Rörande en större tro på elöverkänslighet får Miljöpartiets sympatisörer sällskap av Socialdemokraternas anhängare.

Miljöpartiets sympatisörer tror i mer än dubbelt så stor utsträckning som genomsnittet på astrologi, flera gudar och healing, men även tron på änglar är kraftigt överrepresenterad här.

Jag tror inte riktigt på den där undersökningen, din länk leder förresten ut i tomma intet.

Enligt mitt sätt att se kan det väl bara vara några promille som är så tokiga att de ifrågasätter månlandningen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2015-10-30 22:36:47 följande:
    Jag tror inte riktigt på den där undersökningen, din länk leder förresten ut i tomma intet.

Enligt mitt sätt att se kan det väl bara vara några promille som är så tokiga att de ifrågasätter månlandningen.
    Jo, i de anständiga partierna Glad

Provar med ny länk:

www.vof.se/wp-content/uploads/2015/10/VoF-Undersökningen-2015.pdf
Svar på tråden Varför hatar folk MP?