• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2015-10-31 00:06:34 följande:
    tinyurl.com/q5m2tun
    Spännande! Och 20 procent av moderaterna tror på chemtrails. Måste jag kolla ordentligt när jag är mindre trött. Tror inte riktigt på resultatet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Charlotte M
    Kung Markatta skrev 2015-10-31 00:02:13 följande:
    Jo, i de anständiga partierna Glad

Provar med ny länk:

www.vof.se/wp-content/uploads/2015/10/VoF-Und...
    Det verkar då vara en seriös undersökning vad jag kan se, och det är ju lite mer än några promille miljöpartister som ifrågasätter månlandningen. Detta förklarar ju onekligen en hel del! 
    I'll try being nicer if you try being smarter.
  • FDFMGA
    Charlotte M skrev 2015-10-31 09:47:18 följande:
    Det verkar då vara en seriös undersökning vad jag kan se, och det är ju lite mer än några promille miljöpartister som ifrågasätter månlandningen. Detta förklarar ju onekligen en hel del! 
    Mm, och är det inte skrämmande att var femte moderat tror på chemtrails. Jag trodde Gudasänd var ganska ensam om tokstollerierna.

Har du någon förklaring till att så oerhört många moderater kan tro på något så fullständigt befängt som att vi medvetet besprutas med livsfarliga kemikalier? Skolkade moderaterna från alla fysiklektioner i skolan?

Nej, jag vill inte tro att okunnigheten är så stor bland moderater, jag är skeptisk till resultaten av undersökningen.
  • Charlotte M
    FDFMGA skrev 2015-10-31 10:12:57 följande:
    Mm, och är det inte skrämmande att var femte moderat tror på chemtrails. Jag trodde Gudasänd var ganska ensam om tokstollerierna.

Har du någon förklaring till att så oerhört många moderater kan tro på något så fullständigt befängt som att vi medvetet besprutas med livsfarliga kemikalier? Skolkade moderaterna från alla fysiklektioner i skolan?

Nej, jag vill inte tro att okunnigheten är så stor bland moderater, jag är skeptisk till resultaten av undersökningen.
    Nej, jag har ingen förklaring angående moderaternas tokerier, men det innebär inte att jag misstror en undersökning gjord av Demoskop AB.
  • FDFMGA
    Charlotte M skrev 2015-10-31 10:17:52 följande:
    Nej, jag har ingen förklaring angående moderaternas tokerier, men det innebär inte att jag misstror en undersökning gjord av Demoskop AB.
    Det gör jag.

I övrigt så anser jag att man är tokigare om man tror att det pågår en gigantisk konspiration mot mänskligheten som innebär att vi besprutas med livsfarliga kemikalier från ovan än att man tror att människan aldrig har landat på månen.

Ska jag tro på undersökningen så finner jag alltså att moderater är betydligt galnare än miljöpartister - men att moderaternas galenskap naturligtvis inte är en ursäkt för miljöpartisternas.

Men jag tror inte så illa om mina medmänniskor att jag tror på resultaten, de skulle säkert kunna förklaras som metodfel.
  • Charlotte M
    FDFMGA skrev 2015-10-31 10:34:26 följande:
    Det gör jag.

I övrigt så anser jag att man är tokigare om man tror att det pågår en gigantisk konspiration mot mänskligheten som innebär att vi besprutas med livsfarliga kemikalier från ovan än att man tror att människan aldrig har landat på månen.

Ska jag tro på undersökningen så finner jag alltså att moderater är betydligt galnare än miljöpartister - men att moderaternas galenskap naturligtvis inte är en ursäkt för miljöpartisternas.

Men jag tror inte så illa om mina medmänniskor att jag tror på resultaten, de skulle säkert kunna förklaras som metodfel.
    Metodfel!

Jo, det är möjligt, men det går isf att åberopa varje gång en undersökning inte visar ett tillfredsställande resultat. Oavsett vilket institut som genomför undersökningen.
  • FDFMGA
    Charlotte M skrev 2015-10-31 11:06:28 följande:
    Metodfel!

Jo, det är möjligt, men det går isf att åberopa varje gång en undersökning inte visar ett tillfredsställande resultat. Oavsett vilket institut som genomför undersökningen.
    Om man genomför en undersökning och kommer fram till ett häpnadsväckande resultat är det rimligt att ifrågasätta metoden.

Jag vägrar tro att var femte moderat spelar i konspirationsteoriernas gärdsgårdsserie, åtminstone vägrar jag tro detta innan jag vet hur undersökningen gick till.

Varför just moderater, det är inte rimligt.
  • Charlotte M
    FDFMGA skrev 2015-10-31 11:14:25 följande:
    Om man genomför en undersökning och kommer fram till ett häpnadsväckande resultat är det rimligt att ifrågasätta metoden.

Jag vägrar tro att var femte moderat spelar i konspirationsteoriernas gärdsgårdsserie, åtminstone vägrar jag tro detta innan jag vet hur undersökningen gick till.

Varför just moderater, det är inte rimligt.
    Har som sagt ingen förklaring men finner dock inte anledning att misstro Demoskop och deras metoder, dom har iaf varit verksamma i branschen länge och borde veta vad dom håller på med. 
    Hade det känts bättre ifall det var centerpartister och inte moderater som hamnat i fokus?
    Med tanke på din sista rad. 
  • FDFMGA
    Charlotte M skrev 2015-10-31 11:23:48 följande:
    Har som sagt ingen förklaring men finner dock inte anledning att misstro Demoskop och deras metoder, dom har iaf varit verksamma i branschen länge och borde veta vad dom håller på med. 
    Hade det känts bättre ifall det var centerpartister och inte moderater som hamnat i fokus?
    Med tanke på din sista rad. 
    Nej, då hade jag bara fått tänka på om det kan finnas någon särskild anledning att centerpartister tror på chemtrails i stället.

Jag tror att det är viktigt att våga ifrågasätta sånt som inte är rimligt även om källan normalt är trovärdig, inte nödvändigtvis förkasta, men helt enkelt fråga efter mer information.
  • Tom Araya
    Brevet som bevisar koppling till styrelsen
    Publicerad 18 nov 2014 16:08

HUSBY. Bostadsminister Mehmet Kaplan (MP) hävdar att han varit neutral i konflikten om Husbymoskén.

Här är brevet som visar motsatsen - ett rekommendationsbrev påstås ha använts för att söka bidrag från Kuwait och Förenade arabemiraten, enligt kritikerna.

? Det här visar att det finns en koppling till den avsatta styrelsen, säger Imad Anwar, talesperson för styrelsen för Husbymoskén.

www.expressen.se/nyheter/brevet-som-bevisar-koppling-till-styrelsen/

Svar på tråden Varför hatar folk MP?