• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Gert

Miljöpartiet i Uppsala stoppade ett stort bostadsbygge på grund av att en skalbagge befanns sig på området. Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Give ´em Hell!
  • Rutgers
    Solidaritet skrev 2015-10-16 12:41:43 följande:
    Främst sedan partiet inte vill kategorisera sig på höger-vänsterskalan. 
    Skall använda det i en SD-tråd. Viktiga är vad de själva anser, inte alla andra...

• FDFMGA
    Gert skrev 2015-10-16 17:23:19 följande:
    Miljöpartiet i Uppsala stoppade ett stort bostadsbygge på grund av att en skalbagge befanns sig på området. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
    Har du hört det där i taxin, GertSkrattande

Mig veterligt var det i Jönköping och detaljplanen för området som möjliggör bygget godkändes i kommunfullmäktige.

Ett parti röstade nej, SD. Solig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    Solidaritet skrev 2015-10-16 11:31:34 följande:
    Jag är helt övertygad om att en orsak till hatet mot MP mest beror på att MP samarbetar med S och därmed gör de rödgröna större än de blå. 

Vad skulle MP och Alliansen kunna komma överens om i frågor som energi, infrastruktur, skatter, ekonomisk tillväxt, försvar osv?

Nu har Alliansen till och med lämnat det (förödande) samarbetet med MP kring invandringen i och med alla sina nya krav som kommit på partikongresserna.

Såväl FP som M har nu också meddelat Stefan Löfven att man gärna samarbetar med honom. Om han bara först dumpar MP.

http://www.pressen.se/5023640.html

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/bjorklund-till-lofven-bilda-ny-regering-utan-mp

Så nä, det handlar inte om att Alliansen och dess sympatisörer vill ha MP för sig själva.

Det handlar om att MP inte är ett parti som andra.

De är korkade och naiva idealister (för att tala klarspråk) och med alla sina brister blir de farliga för det svenska samhället i smått och stort när de få makt över det.

Därför.
  • Flash Gordon
    Gert skrev 2015-10-16 17:23:19 följande:

Det AKB pratade om i partiledardebatten?

Var väl stadsdelen Gränby och salamandrar om jag fattat rätt?

Sak samma. Att detaljplaner och byggen hindras och försenas pga någon udda blomma, eller nåt, är relativt vanligt.

Tänk bara Sveriges dyraste gräsmatta alla kategorier. Den i Nationalstadsparken ovanför Norra Länken. Drygt en miljard skulle det ha kostat att spara ett par hundra kvadrat av den gräsmattan framför en kontorsbyggnad.

En helt vanlig gräsmatta.

Men formellt sett i Nationalstadsparken, om än i yttersta utkanten. Granne med Norrtulls trafikplats.

Och ja, MP lokalt är en av de krafter som hårdast driver den typen av hinder.
  • Flash Gordon

Miljöpartiet Fascisterna meddelar sin nya kulturpolitik:

http://www.mp.se/sites/default/files/kulturen_-_det_fjarde_valfardsomradet.pdf

Avvikande perspektiv är av ondo. Allt skall inordnas under "intersektionalitet" och vad annat som ryms i samma box av åsikter.

Samtliga museum skall "certifieras" på området. Ingen får avvika:

"Utveckla en nationell museistrategi gällande både museernas samlingar (insamling, bevarande och gallring), forskning, kunskapsutveckling, utställningsverksamhet och kulturarvspedagogik där hänsyn tas till  resurseffektivisering, kunskapsoptimering, samarbetsfördelar och intersektionalitet."

Alla som arbetar med kultur av något slag skall utbildas i Den Rätta Läran. Vägran eller misslyckande att följa dogmerna kommer att bestraffas. "Forskare" kommer att övervaka processen:

"Tydliga direktiv och krav ska ställas på kulturinstitutioner och -myndigheter att arbeta med mångfaldsfrågan på alla plan. Kvantifierade mångfaldsmål ska sättas upp, med sanktioner och konsekvenser från huvudmän om målen inte uppnås. I slutänden är vi alla vinnare på det.

Oberoende forskare ska tillsammans med organisationer som företräder underrepresenterade grupper genomföra en fortbildningsinsats i intersektionalitet och postkoloniala teorier för alla styrelser och all personal inom kulturinstitutionerna. De ska också följa de försök om görs med metoder som positiv särbehandling, kvotering och jämlikhetsdata, för att därefter kunna ge förslag på vilka metoder som bäst lämpar sig att använda som verktyg för mångfaldsarbete och uppföljning inom kultursektorn."

Achtung! Achtung!

Eins, zwei Miljöpartei!

Ordnugn muss sein!

Frihet är slaveri! Okunnighet är styrka!

På riktigt, alltså.

• Gert

I stället för att avveckla kärnkraften kan man ta och avveckla Miljöpartiet.

Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-10-20 20:02:20 följande:
    I stället för att avveckla kärnkraften kan man ta och avveckla Miljöpartiet.
    Ja, det skulle nog såväl Skrikhögern som SD vilja göra.

Jag gillar verkligen den här tråden. Det finns knappt en miljöpartist som gitter svara på inläggen av skäl som ni inte kan förståSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Mentat
    FDFMGA skrev 2015-10-20 20:18:34 följande:
    Ja, det skulle nog såväl Skrikhögern som SD vilja göra.

Jag gillar verkligen den här tråden. Det finns knappt en miljöpartist som gitter svara på inläggen av skäl som ni inte kan förståSolig
    Intressant, "skrikhögern" är alltså inte synonymt med "SD", vilket jag hade trott när jag sett dig använda begreppet. Vilka utgör "skrikhögern" egentligen enligt dig?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?