Mentat skrev 2015-10-21 21:17:15 följande:
Nej, du förvränger det jag skriver till att bli något annat och jag har förklarat varför. Det är oerhört trist och inspirerar inte till dialog.
Jag är i den här diskussionen inte riktigt intresserad av vilken lösning man väljer i förhållande till (v) och (sd), så länge man är konsekvent. Det är man inte idag. Det är också det jag har skrivit i inlägg #2543 och #2541. Det är inte samma sak som att jag inte kan eller vill svara. Jag skulle kunna ta ställning men anser det vara irrelevant i frågan om konsekvens.
Jag tror inte att det här leder någon vart. Diskussioner kan vara intressanta men inte ett ständigt förvrängande av det man skriver.
Nej, jag anser att du det är du som har en tendentiös debattstil.
Du skriver att jag borde inse att det finns de som föredrar att hålla ett större avstånd till V än jag gör samtidigt som du menar att man man borde behandla SD och V på samma sätt.
Ja, du uttryckte det i passivform, borde behandlas, inte desto mindre finns det ett underförstått subjekt där och det naturliga subjektet är då "de övriga riksdagspartierna.
Men inser du att det finns såväl personer som partier som anser att det är en avsevärd skillnad på SD och KD i fråga om nutida och historisk belastning.
Inser du att detta är en uppfattning som samtliga riksdagspartier delar.
Inser du att man kan bli nyfiken på vad som egentligen döljer sig bakom ditt påstående att SD och V bör behandlas på samma sätt.
Jag saknar ett "hur" där och så saknar jag ett "vilka".