Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
Ett av Miljöpartiets toppnamn slår näst intill nytt parti-rekord i flum.
MP:s energipolitiska taleskvinna Lise Nordin kräver i en motion till riksdagen att:
1)Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om behovet av att utveckla svensk lyckoforskning och tillkännager detta för regeringen.
2)Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om hur forskningen om lycka kan komplettera BNP och andra välfärdsmått som underlag för politiska beslut och tillkännager detta för regeringen.
Lång länk
Sjögräspoesi, vindkraft och nu lyckoforskning.
MP briljerar.
Så nu vill de att Sveriges politiska beslut skall styras va hur mycket "lycka" de ger upphov till.
Strunt samma i den lilla detaljen att det som gör dig lycklig inte nödvändigtvis gör mig lycklig.
Att vi verkligen är lyckliga i det nya samhället skall gå att mäta objektivt genom magnetröntgen av våra hjärnor:
"Att mäta och definiera subjektiva upplevelser har länge diskuteras inom psykologin, men skillnaden idag är att nya hjärnskanningsmetoder som till exempel fMRI visat starka objektivt mätbara korrelationer mellan objektivt uppmätt neural aktivitet och människors självskattade upplevelser som lycka."
Tack Lise.
Tack MP.
Det känns stabilt.
Och jag inser när jag googlar att MP och Lise lämnat in samma att-satser i en motion förut, men med lite annorlunda motivering, år 2010.
Jaha, bättre lycka (sic) denna gång då!
Jag är helt övertygad om att en orsak till hatet mot MP mest beror på att MP samarbetar med S och därmed gör de rödgröna större än de blå.
Jag är helt övertygad om att en orsak till hatet mot MP mest beror på att MP samarbetar med S och därmed gör de rödgröna större än de blå.