• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Flash Gordon

Ett av Miljöpartiets toppnamn slår näst intill nytt parti-rekord i flum.

MP:s energipolitiska taleskvinna Lise Nordin kräver i en motion till riksdagen att:

1)Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om behovet av att utveckla svensk lyckoforskning och tillkännager detta för regeringen.

2)Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om hur forskningen om lycka kan komplettera BNP och andra välfärdsmått som underlag för politiska beslut och tillkännager detta för regeringen.

Lång länk

Sjögräspoesi, vindkraft och nu lyckoforskning.

MP briljerar.

Så nu vill de att Sveriges politiska beslut skall styras va hur mycket "lycka" de ger upphov till.

Strunt samma i den lilla detaljen att det som gör dig lycklig inte nödvändigtvis gör mig lycklig.

Att vi verkligen är lyckliga i det nya samhället skall gå att mäta objektivt genom magnetröntgen av våra hjärnor:

"Att mäta och definiera subjektiva upplevelser har länge diskuteras inom psykologin, men skillnaden idag är att nya hjärnskanningsmetoder som till exempel fMRI visat starka objektivt mätbara korrelationer mellan objektivt uppmätt neural aktivitet och människors självskattade upplevelser som lycka."

Tack Lise.

Tack MP.

Det känns stabilt.

• Flash Gordon

Och jag inser när jag googlar att MP och Lise lämnat in samma att-satser i en motion förut, men med lite annorlunda motivering, år 2010.

Jaha, bättre lycka (sic) denna gång då!

• Solidaritet

Jag är helt övertygad om att en orsak till hatet mot MP mest beror på att MP samarbetar med S och därmed gör de rödgröna större än de blå. 

• Mentat
    Solidaritet skrev 2015-10-16 11:31:34 följande:

Jag är helt övertygad om att en orsak till hatet mot MP mest beror på att MP samarbetar med S och därmed gör de rödgröna större än de blå. 

Nja, den förklaringen tror jag inte mycket på. (mp) är ett mycket tydligt vänsterparti, givetvis hör de hemma i det rödgröna blocket. Det kan inte förvåna någon.
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-10-16 12:19:41 följande:
    Nja, den förklaringen tror jag inte mycket på. (mp) är ett mycket tydligt vänsterparti, givetvis hör de hemma i det rödgröna blocket. Det kan inte förvåna någon.
    Jag har svårt att se den tydligheten. Främst sedan partiet inte vill kategorisera sig på höger-vänsterskalan. 
  • Mentat
    Solidaritet skrev 2015-10-16 12:41:43 följande:
    Jag har svårt att se den tydligheten. Främst sedan partiet inte vill kategorisera sig på höger-vänsterskalan. 
    Alla nya partier påstår att de står utanför höger-vänsterskalan. Ganska snart visar det sig var de står i alla fall och (mp) står mycket klart till vänster. För den som läser partiprogram har det varit tydligt ända sedan starten.
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-10-16 13:09:20 följande:
    Alla nya partier påstår att de står utanför höger-vänsterskalan. Ganska snart visar det sig var de står i alla fall och (mp) står mycket klart till vänster. För den som läser partiprogram har det varit tydligt ända sedan starten.
    Noterat att du tycker så. 

Jag hävdar att mycket missnöje mot MP bygger på att de blå gärna sett MP som ett blått stödparti. Glad
  • Mentat
    Solidaritet skrev 2015-10-16 13:13:11 följande:
    Noterat att du tycker så. 

Jag hävdar att mycket missnöje mot MP bygger på att de blå gärna sett MP som ett blått stödparti. Glad
    Noterat att du tror så.

Om någon i det blå lägret har inbillat sig det så har de inte läst (mp):s partiprogram och kan inte ha lyssnat särskilt mycket till t.ex. Gustav Fridolin.
  • Solidaritet
    Mentat skrev 2015-10-16 13:52:42 följande:
    Noterat att du tror så.

Om någon i det blå lägret har inbillat sig det så har de inte läst (mp):s partiprogram och kan inte ha lyssnat särskilt mycket till t.ex. Gustav Fridolin.
    Intressant dispyt. 
    Speciellt då det börjar handla om att spekulera i vad samtliga människor i det blå lägret tror och tycker. Glad
  • Mentat
    Solidaritet skrev 2015-10-16 13:56:27 följande:
    Intressant dispyt. 
    Speciellt då det börjar handla om att spekulera i vad samtliga människor i det blå lägret tror och tycker. Glad
    Tja, det var du som började med den spekulationen. Jag skulle nog tro att jag är bättre ägnad åt sådana spekulationer då jag själv befinner mig i det blå lägret men oavsett vilket har jag motiverat mina spekulationer.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?