Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
Ingen kan ur miljöhänseende ge en hållbar förklaring varför vi fortfarande tillför fossileldad energi till vårt kraftnät, därför är detta skitsnack.
Som du ser i tabellen jag länkar till nedan (gick inte att klistra in) så är energitillförseln från fossila bränslen inte betydelselös.
www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Energi/Energibalans-i-Sverige/Energitillforsel/
Mer koldioxidutsläpp med miljöpartiets politik...
http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.2844746-mer-koldioxidutslapp-med-miljopartiets-politik?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=redirect
För ett par veckor sedan kom en stor nyhet om att Kina hade skickat offert på att bygga svenskt snabbtåg. Det skulle ske genom att bygga på upphöjd räls. Det skulle vara betydligt billagre och bättre än trafikverkets planer. och gå snabbare.
Nu erkänner Karin Svensson Smith (mp) att hon hittade på alltihopa. Hon var i Kina på officiellt studiemöte.
Enligt Karin Svensson Smith kunde kineserna bygga järnvägen både klart snabbare och billigare än tidigare beräknat. Priset i offerten var enligt henne 25 miljarder kronor lägre än Trafikverkets beräkningar.
Det var bara ett problem. Det har aldrig funnit någon offert.
Ja jisses, MP:arna i riksdagen är lika kompetenta som sina sverigedemokratiska kollegor...
För ett par veckor sedan kom en stor nyhet om att Kina hade skickat offert på att bygga svenskt snabbtåg. Det skulle ske genom att bygga på upphöjd räls. Det skulle vara betydligt billagre och bättre än trafikverkets planer. och gå snabbare.
Nu erkänner Karin Svensson Smith (mp) att hon hittade på alltihopa. Hon var i Kina på officiellt studiemöte.
Enligt Karin Svensson Smith kunde kineserna bygga järnvägen både klart snabbare och billigare än tidigare beräknat. Priset i offerten var enligt henne 25 miljarder kronor lägre än Trafikverkets beräkningar.
Det var bara ett problem. Det har aldrig funnit någon offert.
Ja jisses, MP:arna i riksdagen är lika kompetenta som sina sverigedemokratiska kollegor...
DI rapporterar också att hon tog emot mutor från det kinesiska kommunistpartiet:
www.di.se/artiklar/2015/9/30/miljopartist-fick-halsband-av-kommunistpartiet/
Nu kan Di avslöja att Karin Svensson Smith på resan fick flera presenter. Det handlar om totalt tre gåvor, bland annat ett pärlhalsband, som Karin Svensson Smith enligt uppgiftslämnare till Di ska ha blivit väldigt förtjust i. Gåvan var från representanter för kommunistpartiet i Folkkongressen. Enligt Di:s källor bar hon halsbandet på kvällarna och på olika tillställningar under resan, vilket flera andra som var med reagerade på.
Miljöpartiet låter dock i vanlig ordning meddela att de har fullt förtroende för henne.
MP's F.D. helrör Birger Schlaug vill nu införa en progressiv "Solidaritetsskatt" för alla som tjänar mer än genomsnittet.
"Därför avser vi att redan 2016 införa en temporär solidaritetsskatt."
http://schlaug.blogspot.se/2015/10/vem-skall-finansiea-kostnaden-for.html
Jag kan ju inte påstå att min betalningsvilja var hög tidigare, nu blev den ännu lägre. Det räcker tydligen inte med de 60% av min lön som går ner i ginnungagapet. Rödgröna vill ha ännu mer.
Dags att skatteplanera på allvar.
MP's F.D. helrör Birger Schlaug vill nu införa en progressiv "Solidaritetsskatt" för alla som tjänar mer än genomsnittet.
"Därför avser vi att redan 2016 införa en temporär solidaritetsskatt."
http://schlaug.blogspot.se/2015/10/vem-skall-finansiea-kostnaden-for.html
Jag kan ju inte påstå att min betalningsvilja var hög tidigare, nu blev den ännu lägre. Det räcker tydligen inte med de 60% av min lön som går ner i ginnungagapet. Rödgröna vill ha ännu mer.
Dags att skatteplanera på allvar.