• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-10-20 20:18:34 följande:
    Ja, det skulle nog såväl Skrikhögern som SD vilja göra.

Jag gillar verkligen den här tråden. Det finns knappt en miljöpartist som gitter svara på inläggen av skäl som ni inte kan förståSolig
    Miljöpartiet kommer avveckla sig själva ska du se. 

Jag gillar också den här tråden. Man kan läsa om många knäppa och olagliga saker som lokala och ledande miljöpartister har ägnat sig åt.
    Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2015-10-20 20:25:21 följande:
    Intressant, "skrikhögern" är alltså inte synonymt med "SD", vilket jag hade trott när jag sett dig använda begreppet. Vilka utgör "skrikhögern" egentligen enligt dig?
    Nej, inte synonymt.

Snarare alliansväljare som anser att Alliansen skulle vinna på att knyta an till SD.

Min uppfattning är att den här tråden inte påverkar någon person som är miljöpartist eller som har åsikter som ligger nära MP:s överhuvudtaget.

Själv tycker jag att Notariatet/Kvammen/Runes/Jamku/Evighetsmaskin etcetera angav tonen när han startade tråden och att hans epigoner är rätt tonsäkraSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Mentat
    FDFMGA skrev 2015-10-20 21:23:06 följande:
    Nej, inte synonymt.

Snarare alliansväljare som anser att Alliansen skulle vinna på att knyta an till SD.

Min uppfattning är att den här tråden inte påverkar någon person som är miljöpartist eller som har åsikter som ligger nära MP:s överhuvudtaget.

Själv tycker jag att Notariatet/Kvammen/Runes/Jamku/Evighetsmaskin etcetera angav tonen när han startade tråden och att hans epigoner är rätt tonsäkraSolig
    Tack, men varför skulle det vara "skrikigt" om Alliansväljare skulle anse att de kan vinna på att ta stöd av (sd)? Var har du fått uttrycket ifrån?

(Nej, den här tråden påverkar säkert ingen. Varför skulle just denna tråd vara ett undantag? De överlägset flesta inläggen tycker jag varkar göras av personer som redan har en mycket klar politisk hemvist som de inte har tänkt ändra på)
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2015-10-20 22:04:39 följande:
    Tack, men varför skulle det vara "skrikigt" om Alliansväljare skulle anse att de kan vinna på att ta stöd av (sd)? Var har du fått uttrycket ifrån?

(Nej, den här tråden påverkar säkert ingen. Varför skulle just denna tråd vara ett undantag? De överlägset flesta inläggen tycker jag varkar göras av personer som redan har en mycket klar politisk hemvist som de inte har tänkt ändra på)
    Nej, det är sant. Men i vanliga fall finns det åtminstone en slags dialog där man inte lyssnar på varandra.

Här är det bara en "monolog! som i den mån den uppmärksammas möts av en gäspning av dem som ska känna sig träffade.

Jag tycker att det är intressant att fundera om det finns någon orsak till att den här tråden bryter mönstret.

Ja, jag hittade uttrycket i en ledare för en tid sen. Jag ska se om jag hittar den.

Ja, det var inte så svårt.

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article21253187.ab
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2015-10-21 08:10:56 följande:
    Tack, den var onekligen ganska roande: Att AB:s ledarsida anklagar andra för "gapande" och att "ogrundat beskylla" folk. Självinsikt är inte AB:s bästa gren.

Frågan är väl om självinsikt är bästa gren för någon överhuvudtaget.

Det kan väl den här tråden vara ett gott exempel påSolig
  • Mentat
    FDFMGA skrev 2015-10-21 08:15:19 följande:
    Frågan är väl om självinsikt är bästa gren för någon överhuvudtaget.

Det kan väl den här tråden vara ett gott exempel påSolig
    Du har helt klart en poäng där! Ändå, du tyckte tydligen att "skrikhögern" var ett bra begrepp. Vad skall vi då kalla den del av vänstern som vill samarbeta med postkommunisterna i (v)?

Jag tror att jag helst inte vill använda något nedsättande epitet om dem över huvud taget. Det känns mer seriöst så.
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2015-10-21 10:18:59 följande:
    Du har helt klart en poäng där! Ändå, du tyckte tydligen att "skrikhögern" var ett bra begrepp. Vad skall vi då kalla den del av vänstern som vill samarbeta med postkommunisterna i (v)?

Jag tror att jag helst inte vill använda något nedsättande epitet om dem över huvud taget. Det känns mer seriöst så.
    Vi har haft den där diskussionen tidigare. Din uppfattning var att det är lika illa att samarbeta med V som med SD.
    Jag delade inte den uppfattningen då och gör det inte nu heller.

Kommunismen som samhällsideal är i princip död och begraven sedan länge, medan däremot rasismen och isolationismen i allra högsta grad rör på sig.

Jag tycker "skrikhögern" är bra därför att det sätter namn på en åsiktsinriktning som är ganska vanlig numera och dessutom rätt högljudd.
  • Mentat
    FDFMGA skrev 2015-10-21 10:37:36 följande:
    Vi har haft den där diskussionen tidigare. Din uppfattning var att det är lika illa att samarbeta med V som med SD.
    Jag delade inte den uppfattningen då och gör det inte nu heller.

Kommunismen som samhällsideal är i princip död och begraven sedan länge, medan däremot rasismen och isolationismen i allra högsta grad rör på sig.

Jag tycker "skrikhögern" är bra därför att det sätter namn på en åsiktsinriktning som är ganska vanlig numera och dessutom rätt högljudd.
    Nej, visst är det så att vi inte är överens. Det behöver vi inte nödvändigtvis vara, för mig hade det räckt bra om du hade kunnat inse att det är en rimlig hållning för den som i högre grad än du själv tar avstånd från (v).

Att kommunismen skulle vara död kan jag inte hålla med om. Det finns gott om inflytelserika människor som i praktiken hävdar dess ideal även om de inte nödvändigtvis använder ordet, lika litet som (sd):are använder ordet "rasism".
    (sd) utsätts åtminstone för ett hårt tryck att utesluta sina rasister medan ett motsvarande tryck på (v) att isolera och utesluta sina kommunister är totalt icke-existerande.

Att du inte gillar jämförelsen har jag full förståelse för. En (sd):are skulle nog inte heller göra det.
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2015-10-21 11:43:54 följande:
    Nej, visst är det så att vi inte är överens. Det behöver vi inte nödvändigtvis vara, för mig hade det räckt bra om du hade kunnat inse att det är en rimlig hållning för den som i högre grad än du själv tar avstånd från (v).

Att kommunismen skulle vara död kan jag inte hålla med om. Det finns gott om inflytelserika människor som i praktiken hävdar dess ideal även om de inte nödvändigtvis använder ordet, lika litet som (sd):are använder ordet "rasism".
    (sd) utsätts åtminstone för ett hårt tryck att utesluta sina rasister medan ett motsvarande tryck på (v) att isolera och utesluta sina kommunister är totalt icke-existerande.

Att du inte gillar jämförelsen har jag full förståelse för. En (sd):are skulle nog inte heller göra det.
    Du är alltså missnöjd med allianspartiernas nuvarande sätt att förhålla sig till V respektive SD.

Vad förordar du - att Alliansen börjar samarbeta med SD eller att de kräver att S och MP inte ska samarbeta med V som ett villkor för att överhuvudtaget samtala med regeringen?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?