• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-09-23 19:43:07 följande:
    Trådämnet är MP .
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
    Ja? MP gör något åt problemet till skillnad från vissa andra partier.
  • Marten
    KillBill skrev 2016-09-23 19:44:56 följande:
    Vilka problem?
    Höjer energiskatten på solen, begränsar invandring, avvecklar effektskatten på kärnkraft, höjer skatten på förnyelsebara bränslen...de är så regeringskåta att det låter sig bli rövknullade varje dag dessutom helt olämpliga att inneha ett så pass ansvarsfullt ämbete. MP gör sig bäst i opposition, där de kan påverka. Nu vände de bara upp röven och säger " varsågoda, vi protesterar inte men kanske gråter en liten tår"

Därför hatar folk MP
  • Knäskål

MP har bidragit till den katastrofala flyktingpolik som håller på att försämra Sveriges ekonomi kraftigt. Vi står inför en långvarig ekonomisk kris. Flyktingpolitiken är även inhuman då den har orsakat oändligt mycket lidande. Tusentals människor har drunknat i medelhavet etc.

Därför hatar jag Miljöpartiet.

• Rataxes
    KillBill skrev 2016-09-23 19:44:56 följande:
    Tycker du inte det är det minsta märkligt att MP gång efter gång visar sig ha ytterst tvivelaktiga personer i sina led?

Nej, svara inte "jamen SD då".

Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • Bakslag

Kul fråga som man kan svara på med en ny: Varför hatar inte folk MP.

Ett gäng som aldrig kom ut ut grönkål, tygblöjor och Greenpeace epoken.

Lite som myran som stryper elefanten, det kommer aldrig hända...

• KillBill
    Rataxes skrev 2016-09-23 22:50:49 följande:
    Tycker du inte det är det minsta märkligt att MP gång efter gång visar sig ha ytterst tvivelaktiga personer i sina led?

Nej, svara inte "jamen SD då".

Jag ser MP som ett progressivt parti som letar efter nya lösningar på problem spm finns i vårt samhälle. Detta drar till sig många fritänkare och MP har haft svårt att skapa rättning i leden. Jag är som du vet inte miljöpartist men det finns ändå några av deras frågor som jag sympatiserar med.
  • Yasmin Jax
    KillBill skrev 2016-09-23 23:33:33 följande:
    Jag ser MP som ett progressivt parti som letar efter nya lösningar på problem spm finns i vårt samhälle. Detta drar till sig många fritänkare och MP har haft svårt att skapa rättning i leden. Jag är som du vet inte miljöpartist men det finns ändå några av deras frågor som jag sympatiserar med.

"Fritänkare" Heter det så nu!
  • Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2016-09-12 08:29:51 följande:
    Varför MP lär förlora striden om höghastighetståg:

Länk

www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-de-drabbade...

Gå in på den första länken och se om just din sträcka drabbas av sänkt standard/hastighet på grund av avsaknad av resurser för underhåll.

Att prioritera snabbtåg för (i dagsläget) 260 miljarder istället för att rusta upp det vi har. Lär inte bli av. När all tagit sitt förnuft till fånga och prestigen släppt.
    Nästa spik i kistan för MP:s drömprojekt:

http://www.di.se/opinion/debatt-vi-moderater-sager-nej-till-hoghastighetstag-i-sverige/

Moderaterna går nu ut offentligt och säger nej till snabbtåg. En behövlig tillnyktring.

L+M+SD har nu alla sagt nej offentligt och efter nästa val finns förmodligen en majoritet för att lägga ned projektet.

KD lär nog vara på väg att svänga de också då åtminsteon deras ungdomsförbund öppet gått ut och sagt nej.

• Rataxes
    Flash Gordon skrev 2016-10-06 06:39:25 följande:
    Nästa spik i kistan för MP:s drömprojekt:

http://www.di.se/opinion/debatt-vi-moderater-sager-nej-till-hoghastighetstag-i-sverige/

Moderaterna går nu ut offentligt och säger nej till snabbtåg. En behövlig tillnyktring.

L+M+SD har nu alla sagt nej offentligt och efter nästa val finns förmodligen en majoritet för att lägga ned projektet.

KD lär nog vara på väg att svänga de också då åtminsteon deras ungdomsförbund öppet gått ut och sagt nej.
    Ännu ett fiasko för pajasregimen. Avgå för helvete.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?