• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2016-05-29 11:52:34 följande:
    Som skrivet: jag tror de kommer att förlora snabbtågen också.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Nu säger L nej till snabbtågen.

SD säger nej sedan tidigare. Finanspolitiska rådet är emot. Fler organisationer och experter är emot.

Jag tror vi kommer att få se samma mekanism här som med invandringen. Det kommer en omsvängning men den kommer gradvis.

Och då står nog MP kvar där till slut. ensamma. Igen.
    Varför MP lär förlora striden om höghastighetståg:

Länk

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-de-drabbade-strackorna

Gå in på den första länken och se om just din sträcka drabbas av sänkt standard/hastighet på grund av avsaknad av resurser för underhåll.

Att prioritera snabbtåg för (i dagsläget) 260 miljarder istället för att rusta upp det vi har. Lär inte bli av. När all tagit sitt förnuft till fånga och prestigen släppt.
  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-09-23 13:24:10 följande:

Miljöpartist leder ett sammanträde:

www.stockholmdirekt.se/nyheter/se-filmen-har-kor-en-enig-namnd-over-awad-hersi-mp/reppiv!c4WPwM1atgfGqd92Ys3bDw/

Efter att ha hört vad en enig nämnd säger ser han sig efter lååång tvekan tvungen att klubba ett förslag som säger att han själv är en så inkompetent att han måste granskas av en extern revisionsbyrå.

Skulle precis skriva ett inlägg om denne kommundiktator, men du hann före

Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2016-09-23 13:24:10 följande:
    Miljöpartist leder ett sammanträde:

www.stockholmdirekt.se/nyheter/se-filmen-har-...!c4WPwM1atgfGqd92Ys3bDw/

Efter att ha hört vad en enig nämnd säger ser han sig efter lååång tvekan tvungen att klubba ett förslag som säger att han själv är en så inkompetent att han måste granskas av en extern revisionsbyrå.
    Utan att ha öppnat länken så gissar jag på att det är han i Norrort (någonstans).

Han som tog med sig hela klanen på ett öppet sammanträde och lät dem ställa till med hyllningstal under det som kallas "medborgarnas frågestund".
  • K Markatta

Återigen klagar man inom MP på den politik man själva för i regeringen. En riksdagsledamot tycker till och med att regeringens politik är förskräcklig:

www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-kritik-mot-jakt-pa-papperslosa

Den rödgröna regeringen presenterade i går en rad förslag för att fler personer som fått avslag på sin asylansökan ska lämna landet. Bland annat så ska polisen kunna gå in på arbetsplatser för att göra id-kontroller utan att det finns en konkret brottsmisstanke.

- Jag tycker att det är förskräckligt. Det strider mot våra gröna grundvärderingar och allt vi tror på, säger riksdagsledamoten Annika Lillemets.

Det är nu ingen som tvingar MP att sitta med i regeringen och fatta beslut som man själva tycker är förskräckliga och går emot allt man tror på. Det är ett eget val som man också måste ta ansvar för.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-09-23 15:56:15 följande:
    Utan att ha öppnat länken så gissar jag på att det är han i Norrort (någonstans).

Han som tog med sig hela klanen på ett öppet sammanträde och lät dem ställa till med hyllningstal under det som kallas "medborgarnas frågestund".
    De rödgröna gör i alla fall något åt problemet. Det är mer än vad man kan säga om Sverigedemokraternas hantering av säkerhetsrisken Alexander Fridback som SD har släppt in i riksdagens lokaler..
  • KillBill

Nu kräver MP att Sverigedemokraterna stänger av sin tjänsteman. "Det minsta man kan begära är att Putilov stängs av från riksdagen tills alla frågetecken kring hans Rysslandsrelationer är uträtade"Anders Schröder MP.

Hur kommer detta påverka sverigedemokraternas hat av Miljöpartiet?

• Rataxes
    KillBill skrev 2016-09-23 17:44:03 följande:

De rödgröna gör i alla fall något åt problemet. Det är mer än vad man kan säga om Sverigedemokraternas hantering av säkerhetsrisken Alexander Fridback som SD har släppt in i riksdagens lokaler..

Trådämnet är MP .
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
Svar på tråden Varför hatar folk MP?