• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • klyban
    Tom Araya skrev 2018-07-20 19:35:16 följande:
    Nej, jag gillar inte mp. Men uppenbarligen är jag mer mp i mina åsikter än mp's representanter är i sitt privatliv, vilket är ytterst märkligt och borde inte vara möjligt, men säger mer om mp's representanter än det säger om mig.

Så lustigt ett parti kan ta denna tur, att den som inte ens är MP är mer MP än MP själva.
    Jag anser partiet fyllt sin funktion, och nu är det dax och göra sig av med dom.

hur många meter var det?
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2018-07-20 19:35:16 följande:
    Nej, jag gillar inte mp. Men uppenbarligen är jag mer mp i mina åsikter än mp's representanter är i sitt privatliv, vilket är ytterst märkligt och borde inte vara möjligt, men säger mer om mp's representanter än det säger om mig.
    Du behöver inte gilla MP - du kan dela deras värderingar eller inte.

Men,  nu skiljer du inte på en MP-representant och hens gemål. Du vet - det är två olika personer.

Nu vet vi inte om bilen är enskild egendom eller inte - men om den är det så har IL inget med bilen att göra - hennes man har den för sin konstnärliga verksamhet så att det är enskild egendom är inte alls omöjligt.

Skulle du lämna din man och dina barn om han hade fel bil? 

Har du själv bil? Vilken sort i så fall, hur står den sig i fråga om utsläpp?
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2018-07-18 14:27:10 följande:
    Jag har inte källgranskat uppgiften, men läste någonstans att hans professionalitet är naprapat och att stenhuggeriet snarare är en hobby.

I vilket fall som helst... vad som är intressant är att Isabella går i försvar med argument som också är argument mot miljöpartiets miljöpolitik.
    Han har en enskild firma som sysslar med:

Fysioterapeutisk verksamhet o.d.
    Litterärt och konstnärligt skapande
  • Rataxes
    KillBill skrev 2018-07-17 20:07:03 följande:
    Om du vet så mycket så vet du också man också måste beakta att produktionen av en ny bil skapar belastning på miljön när den produceras och det kan ibland vara bättre för miljön att fortsätta köra med en gammal bil.detta gäller framförallt om man kör lite (vilket är fallet med Isabella Lövins makes bil).
    Vad bra, jag har iofs aldrig haft något dåligt samvete för att jag håller liv i äldre bilar. Har aldrig förstått den här statusjakten i att ha en ny bil som sjunker i värde för varje mil den körs. Har 5 bilar som inte sjunker i värde, snarare tvärtom. Ingen behöver ha ångest - de 2 äldsta har fått nyare motorer med katalysatorer.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • KillBill

Det är egentligen helt sjukt. Sverige har troligen aldrig haft så mycket skogsbränder som nu, grundvattennivåerna ör rekordlåga, man börjar prata om att det kan bli brist på dricksvatten i Sverige. Då vill SD minska anslagen till miljön med 8 miljarder under en fyraårsperiod och dessutom sänka anslagen till SMHI (som ger klimatforskare värdefulla forskningsdata).

Det är emellertid inte detta som gör folk upprörda. Nej i stället är folk upprörda över att Isabella Lövins make kör 280 mil om året i en dieselbil som tydligen används vid tunga transporter. Hur fan tänker folk egentligen?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-07-20 19:54:20 följande:
    Men,  nu skiljer du inte på en MP-representant och hens gemål. Du vet - det är två olika personer.
    Om det handlat om någon som bott ihop med en medlem i NMR så skulle du nog inte varit lika överslätande när det kom till valet av partner.
  • nattuw
    KillBill skrev 2018-07-20 21:30:56 följande:

Det är egentligen helt sjukt. Sverige har troligen aldrig haft så mycket skogsbränder som nu, grundvattennivåerna ör rekordlåga, man börjar prata om att det kan bli brist på dricksvatten i Sverige. Då vill SD minska anslagen till miljön med 8 miljarder under en fyraårsperiod och dessutom sänka anslagen till SMHI (som ger klimatforskare värdefulla forskningsdata).

Det är emellertid inte detta som gör folk upprörda. Nej i stället är folk upprörda över att Isabella Lövins make kör 280 mil om året i en dieselbil som tydligen används vid tunga transporter. Hur fan tänker folk egentligen?

Dom tänker att Isabellas man är en av de som förstör klimatet och därmed är medskyldig till bränderna och bristen på dricksvatten. Det vill säga om de inte är klimatförnekare och därmed tycker att Isabellas make gott kan få fortsätta förstöra miljön.
  • Padirac
    nattuw skrev 2018-07-21 10:14:41 följande:

Om det handlat om någon som bott ihop med en medlem i NMR så skulle du nog inte varit lika överslätande när det kom till valet av partner.

Makaber inställning att jämföra en dieselbil och nazism.

Det var inte en liten relativisering av det nazismen gjort.
  • KillBill
    nattuw skrev 2018-07-21 10:18:09 följande:

Dom tänker att Isabellas man är en av de som förstör klimatet och därmed är medskyldig till bränderna och bristen på dricksvatten. Det vill säga om de inte är klimatförnekare och därmed tycker att Isabellas make gott kan få fortsätta förstöra miljön.

Men det är ju ett korkat resonemang. Isabellas man använder bilen till tunga transporter och bilen körs väldigt lite (mindre än 300 mil per år). Kör man bilen så lite så är miljöbelastningen lägre än miljöbelastningen för att tillverka en ny bil.

Sedan kan man fundera på vad det är för mekanismer som gör att människor (framförallt män) vill utkräva ansvar av en kvinna för hennes mans handlingar.

Värnar man om miljön så bör varje sansad människa rikta sin aggression mot SD som vill slakta anslagen till miljön.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-07-21 10:19:50 följande:
    Makaber inställning att jämföra en dieselbil och nazism.

Det var inte en liten relativisering av det nazismen gjort.
    Jo det skulle ha varit en rätt makaber jämförelse. Så det är tur att ingen har gjort en sådan jämförelse.

Däremot har någon pekat på att två olika personer bara ses som två olika personer när det passar den egna agendan.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?