• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Padirac
    nattuw skrev 2018-07-21 10:54:16 följande:

Jo det skulle ha varit en rätt makaber jämförelse. Så det är tur att ingen har gjort en sådan jämförelse.

Däremot har någon pekat på att två olika personer bara ses som två olika personer när det passar den egna agendan.

Ja, du gjorde den. Jämförelsen mellan en diaelbil och nazism.

Kan du hållas ansvarig för din mans ev nazistiska sympatier?
  • nattuw
    KillBill skrev 2018-07-21 10:43:14 följande:
    Men det är ju ett korkat resonemang. Isabellas man använder bilen till tunga transporter och bilen körs väldigt lite (mindre än 300 mil per år). Kör man bilen så lite så är miljöbelastningen lägre än miljöbelastningen för att tillverka en ny bil.

Sedan kan man fundera på vad det är för mekanismer som gör att människor (framförallt män) vill utkräva ansvar av en kvinna för hennes mans handlingar.

Värnar man om miljön så bör varje sansad människa rikta sin aggression mot SD som vill slakta anslagen till miljön.
    Det står var och en fritt att tycka vad de vill om klimatfrågan. Vill personer som Isabella, Isabellas make, Trump och andra inte ta klimathotet på allvar så kan ingen tvinga dem.

Trotts allt är ju lite vattenbrist och några bränder inte särskilt mycket att bry sig om för den som bara använder sin (miljöförstörande)bil långt bort från alla bränderna och bara behöver vrida på kranen för att få vatten.
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-07-21 11:04:42 följande:
    Ja, du gjorde den. Jämförelsen mellan en diaelbil och nazism.
    Vi vet båda två att jag inte gjort någon sådan jämförelse och att du bara försöker rikta fokus från det jag skrev om att du bara gör skillnad mellan makar om det passar din politiska agenda.
    Padirac skrev 2018-07-21 11:04:42 följande:
    Kan du hållas ansvarig för din mans ev nazistiska sympatier?
    Felaktig frågeställning. Den rätta frågan lyder: Kan du hållas ansvarig för din mans åsikter eller handlingar?
  • Padirac
    nattuw skrev 2018-07-21 11:19:52 följande:
    Vi vet båda två att jag inte gjort någon sådan jämförelse och att du bara försöker rikta fokus från det jag skrev om att du bara gör skillnad mellan makar om det passar din politiska agenda.

Felaktig frågeställning. Den rätta frågan lyder: Kan du hållas ansvarig för din mans åsikter eller handlingar?
    Det var du som drog in nazism i frågan - jag påpekade att det var skillnad på dieselbil och nazism.

Sen gick jag till frågans kärna - kan en annan person hållas ansvarig för en närståendes åsikter eller handlingar.

I det stora är svaret nej, en person kan inte hållas ansvarig för en närståendes åsikter och handlingar. Därför ska inte IL hållas ansvarig för sin mans ägande av bil.

Det finns naturligtvis undantag - den vuxne som ger sitt barn en uppfostran där rasism, nazism, sexism, förtryckande av andra har i någon mening ansvar för det barnet blir. Men ändå är det det barnet som då det är straffmyndigt får ta ansvar och sina ev brott.

Kan IL hållas moraliskt ansvarig för sin mans bil, kan IL straffas för som mans bil?
  • Doublevision

Isabella(typ Partiledare) och hennes familj borde leva som hon lär,dvs köra miljövänliga bilar,allt annat skall också vara miljövänligt som hon använder sig av.
    Allt annat är bara hyckleri.

• FDFMGA
    Doublevision skrev 2018-07-21 13:07:08 följande:
    Isabella(typ Partiledare) och hennes familj borde leva som hon lär,dvs köra miljövänliga bilar,allt annat skall också vara miljövänligt som hon använder sig av.
    Intressant och udda.

Så du och andra förordar ett klansamhälle med martriarkala förtecken.

Själv är jag individualist och tar bara ansvar för mina egna handlingar och min egen bilkörning, som dessvärre inte är helt förenlig med min syn på miljöhänsyn.

Men min sambos bilkörning eller min faster Agdas gamla stinkande Volvo, ja det är inte mitt ansvar.Solig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Doublevision
    FDFMGA skrev 2018-07-21 13:17:32 följande:
    Intressant och udda.

Så du och andra förordar ett klansamhälle med martriarkala förtecken.

Själv är jag individualist och tar bara ansvar för mina egna handlingar och min egen bilkörning, som dessvärre inte är helt förenlig med min syn på miljöhänsyn.

Men min sambos bilkörning eller min faster Agdas gamla stinkande Volvo, ja det är inte mitt ansvar.Solig
    Som politiker har man ju ett visst moraliskt ansvar för sin fru o barn tycker jag..
    Din agda skiter väl jag i..
  • FDFMGA
    Doublevision skrev 2018-07-21 13:22:00 följande:
    Som politiker har man ju ett visst moraliskt ansvar för sin fru o barn tycker jag..
    Din agda skiter väl jag i..
    Aha, du begränar klanen till familjen och tar inte med hela släkten

Är det det som kallas mellanmjölksklantänkSkrattande

Tur att du inte bodde i Norge när Gro var statsminister, hennes man var högerpartist och hon S.

En sådan kombo är ju otänkbar i ett klansamhälleSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Doublevision skrev 2018-07-21 13:07:08 följande:

Man kan inte tycka annat än att det är ett  stort hyckleri att kritisera en kvinna för att hennes make inte kör miljövänligt några få mil per år men blunda för att Sverigedemokraterna vill sänka miljöanslagen med 8 miljarder under de närmaste åren och sänka anslagen till SMHI som bedriver forskning på väder och miljö. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Doublevision
    FDFMGA skrev 2018-07-21 13:42:10 följande:
    Aha, du begränar klanen till familjen och tar inte med hela släkten

Är det det som kallas mellanmjölksklantänkSkrattande

Tur att du inte bodde i Norge när Gro var statsminister, hennes man var högerpartist och hon S.

En sådan kombo är ju otänkbar i ett klansamhälleSkrattande
    Gäsp
Svar på tråden Varför hatar folk MP?