• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2014-07-03 10:38:44 följande:
    Var fjärde miljöpartist som står på riksdagslistan använder, eller har använt, knark:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article19159365.ab

Slagna bara av Fi:s representanter med tre procentenheter.
    För den som otroligt nog trodde något annat.

Haschtomtar är kanske en lämplig etikett på detta flumparti trots allt?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Flash Gordon
    themia skrev 2014-07-02 20:46:01 följande:
    Naturligtvis förstår även Lärarförbundet att detta är en vision, och att de kommer att ta tid att utbilda dessa lärare.

Vad är din åsikt? Anser du att skolans personella resurser idag är tillräckliga för att lyfta det svenska skolan?
    Det var den där biten med att såväl professionen som forskningen säger att  MP saknar verklighetsuppfattning som är intressant att fundera kring för den som till övers funderar att rösta på MP.

Inte ens i deras paradfråga skolan lyckas alltså MP ingjuta något förtroende hos de berörda.

• ölburk2

Idag finns inget parti som verkar seriöst, dom är genompopulistiska röstfiskare allihopa., en drös med kappvändare som inte inger något som helst förtroende..

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Flash Gordon
    themia skrev 2014-07-02 20:41:51 följande:
    En politikers roll är inte att vara faktakunnig, sånt finns det folk för som är bättre skickade.
    Politikerns uppgift är att vara visionär och fördela samhällets resurser enligt det stöd man har i väljaropinionen.

Sen är det förstås alltid en tillgång att dessutom vara faktakunnig, så är bara att, som du skrev, gratulera Yvonne Ruwaida.
    Utbildningen kommer hon säkert att glädje av den dagen hon lämnar politiken. 

Vi känner till den inställningen: ?En politiker behöver inte kunna någonting för det finns det andra som kan. Vi kan ta beslut ändå. Hej och hå!?

Håller dock inte nödvändigtvis med om den analysen och till skilnad från den typen av Kalle Anka-politiker kan det nu faktiskt bli intressant att börja lyssna på YR, nu när hon skaffat sig kunskap.

• Flash Gordon

Löfven säger nej till MP:s absolut största symbolfråga alla kategorier:

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/almedalen/s-har-inga-planer-pa-att-mota-kraven-fran-mp/

Löfven deklarerar att med honom vid rodret det blir ingen avstängning av några kärnkraftverk under nästa mandatperiod.

Detta har man visserligen haft på känn låg under huden på en pragmatisk industriman som Löfven men han har inte vågat säga det öppet innan eftersom det skapar en konflikt med "den naturliga samarbetspartnern" MP.

Återstår att se dock om han står upp som en man efter valet om den där Fritjof Fridolin kommer gläfsandes och begär en massa saker för att ge Löfven makten.

• Flash Gordon

Miljöpartiets gruppledare i riksdagen, Mehmet Kaplan är i blåsväder efter att under ett seminarium ha sagt att jihadister till Syrien är att likställa med svenskar som reste till Finland för att strida mot Sovjet. Mehmet påstår sig ha blivit missförstådd men många andra säger sig ha hört just detta.

Är detta MP:s officiella syn på jihadist-krigare eller är det Kaplans personliga syn?

Om det är hans personliga - kan han sitta kvar som grupledare för MP i riksdagen?

https://twitter.com/MehmetKaplan/status/484091377127800833

• Flash Gordon

MP, tveksamheterna fortsätter:

http://www.dn.se/valet-2014/aktivism-ar-en-viktig-ingrediens-i-en-demokrati/

MP har alltså inga problem med att från början utse en sk "aktivist" till riksdagskandidat.

Det är först när det blir för öppet och aktivisten angriper statsminstern självt och han rätt till yttrandefrihet som MP utåt sett begär att aktivisten ska sluta vara aktivist.

Aktivisten själv verkar inte ångra sitt tilltag.

• ölburk2
    Flash Gordon skrev 2014-07-03 10:38:44 följande:

Var fjärde miljöpartist som står på riksdagslistan använder, eller har använt, knark:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19159365.ab

Slagna bara av Fi:s representanter med tre procentenheter.

Å där fick vi svaret på varför MP å F! kallas flumpartier
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • FDFMGA
    M Y L F skrev 2014-07-03 12:07:56 följande:

Hur kan mitt inlägg om Mehmet Kaplan anses vara rasistiskt?

Jag undrar bara vad han menade med sitt uttalande som jag också refererade till som uppkom under ett seminarium under Almedalveckan.

Men visst sanningen verkar vara obekväm för vissa och vi kan ju inte vara kritiska mot medias gulleparti MP. 

Lägg locket på. 

Om jag inte minns fel så länkade du till avpixlat. Enligt Forumvärden har moderatorerna instruktioner att ta bort alla inlägg där det länkas till avpixlat.

Rätt bra. Det är ju ändå så mycket rasistisk dynga som sprids på Familjeliv..
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Fagerlund
    FDFMGA skrev 2014-07-05 01:17:16 följande:
    Om jag inte minns fel så länkade du till avpixlat. Enligt Forumvärden har moderatorerna instruktioner att ta bort alla inlägg där det länkas till avpixlat.

Rätt bra. Det är ju ändå så mycket rasistisk dynga som sprids på Familjeliv..
    Är det inte tillåtet att länka till nyhetssajter?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?