• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Flash Gordon
    Fagerlund skrev 2014-07-05 10:43:08 följande:
    Är det inte tillåtet att länka till nyhetssajter?
    Det var nog inte ens Avpixlat som länkades utan en blogg som tillhör chefredaktören för den konservativa "tankesmedjan" Fri Värld.

Den här:
    http://stefanolsson.nu/2014/07/01/miljopartiet-liknar-jihadister-vid-frivilliga-under-finska-vinterkriget/

Det är möjligt att den bloggen är bannad från FL men jag kan inte direkt se varför. Bara att den är konservativ borde inte räcka, kan jag tycka. I så fall borde inte jag kunna länka till magasinet Axess heller och det kan jag.

Ja, vi får väl se om mitt inlägg försvinner också.
  • FDFMGA
    Fagerlund skrev 2014-07-05 10:43:08 följande:
    Är det inte tillåtet att länka till nyhetssajter?
    Det skulle jag tro, varför skulle det inte vara det?

Däremot är det inte tillåtet att länka till avpixlat enligt forumvärden.

Ett bra beslut tycker jag. Så här skrev hon i en annan tråd:

"Länkar till avpixlat är inte tillåtna på FL. Har sådana inlägg nekats så har det blivit felbehandlat.
    Anmäl alla sådana inlägg som du stöter på i en debatt så hojtar jag till åt våra moderatorer"
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-07-05 12:50:41 följande:
    Tramsigt, trots att en hel del av Avpixlats artiklar är tämligen smaklösa finns det undantag med ett visst nyhetsvärde. Antar att FLs moderatorer inte är kapabla/betrodda till att sålla i smörjan, dessutom låter det lagom präktigt och antirasistiskt att kunna säga att "vi tillåter inga länkar till avpixlat".
    Jag tycker det är ett vettigt beslut, naturligtvis skulle man kunna tänka sig att moderatorena granskade varje länk och tog ställning till innehållet bakom länken, men det skulle kräva oändligt med tid och dessutom bli något absurt att så att säga moderera efter innehåll som egentligen inte finns på FL.

Dessutom är det alldeles obetalbart att sverigedemokrater har så svårt att anpassa sig till regeln att man ska ta seden dit man kommer mot bakgrund av det ständiga gnället om att invandrare ska anpassa sig till svenska regler.

Skulle gissa att de flesta av oss har fått inlägg bortmodererade på vad vi uppfattar som tveksamma grunder, men det är väl bara det ömhudade gnällgänget från SD som skriver inlägg på inlägg om att de är åsiktsförtryckta.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • themia
    Flash Gordon skrev 2014-07-03 10:52:59 följande:
    Det var den där biten med att såväl professionen som forskningen säger att  MP saknar verklighetsuppfattning som är intressant att fundera kring för den som till övers funderar att rösta på MP.

Inte ens i deras paradfråga skolan lyckas alltså MP ingjuta något förtroende hos de berörda.
    Du har alltså ingen åsikt, eller är du för feg för att lämna ut den?
    Rädd för att bli slagen på fingrarna?
  • themia
    Flash Gordon skrev 2014-07-03 11:05:24 följande:

Vi känner till den inställningen: ?En politiker behöver inte kunna någonting för det finns det andra som kan. Vi kan ta beslut ändå. Hej och hå!?

Håller dock inte nödvändigtvis med om den analysen och till skilnad från den typen av Kalle Anka-politiker kan det nu faktiskt bli intressant att börja lyssna på YR, nu när hon skaffat sig kunskap.

Du har uppenbart inte förstått någonting av hur vår demokrati fungerar - och ska fungera.
    Vad skulle vi få för samhälle om vi krävde sakkunskaper i alla tusentals frågor som våra våra valda representanter inom kommun, landsting och riksdag måste ta ställning till?
    En teknokrati eller något ännu värre?

Att du inte håller med, är bara en bekräftelse på det jag misstänkt länge. Du har absolut noll erfarenhet av hur politik fungerar.
    Kverulera är ju ingen konst, det kan t.o.m. en fyraåring.
  • Flash Gordon
    themia skrev 2014-07-05 18:11:18 följande:
    Så nu hotar MP:arna med våld också?

När inte ens lärarna ser storheten i MP:s förslag så skall det tas till knytnävarna?
    themia skrev 2014-07-05 18:20:19 följande:
    Du har uppenbart inte förstått någonting av hur vår demokrati fungerar - och ska fungera.
    Vad skulle vi få för samhälle om vi krävde sakkunskaper i alla tusentals frågor som våra våra valda representanter inom kommun, landsting och riksdag måste ta ställning till?

Att du inte håller med, är bara en bekräftelse på det jag misstänkt länge. Du har absolut noll erfarenhet av hur politik fungerar.
    Jag förväntar mig tillräckligt mycket kunskap i de frågor man engagerar sig i för att kunna göra en rimlighetsbedömning, så att man inte hamnar i händerna på lobbyister.

Har man energi, miljö och infrastruktur som specialområde bör man åtminstone kunna skilja på KWh och km. Man måste kunna förstå varför vindkraft inte kan fungera som producent av bas-el. Är det för mycket begärt av en miljöpartist?

• FDFMGA
    themia skrev 2014-07-05 18:11:18 följande:
    Jag tror att det kan finnas skäl att använda ett anpassat språk när man diskuterar med sverigedemokrater. Det var väl du som en gång skrev "en bekännelse under galgen" och råkade ut för att någon trodde att du hotade med dödligt våld.

Man kan tro att betydelsen av uttrycket som "slå på fingrarna" ska var bekant för alla, men så är det inte.
    Bifogar en länk till en lista över idiomatiska uttryck man bör vara försiktig med i diskussioner med sverigedemokrater.

sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_svenska_idiomatiska_uttryck
  • themia
    FDFMGA skrev 2014-07-05 19:41:18 följande:
    Jag tror att det kan finnas skäl att använda ett anpassat språk när man diskuterar med sverigedemokrater. Det var väl du som en gång skrev "en bekännelse under galgen" och råkade ut för att någon trodde att du hotade med dödligt våld.

Man kan tro att betydelsen av uttrycket som "slå på fingrarna" ska var bekant för alla, men så är det inte.
    Bifogar en länk till en lista över idiomatiska uttryck man bör vara försiktig med i diskussioner med sverigedemokrater.

sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_svenska_idiomatiska_uttryck
    Ja, du har rätt - tänkte inte på att utbildningsnivån bland sverigedemokrater är under medel. Måste försöka uttrycka mig med enklare ord, och undvika metaforer som kräver en viss mental styrka.
  • themia
    Flash Gordon skrev 2014-07-05 19:21:22 följande:
    Så nu hotar MP:arna med våld också?

När inte ens lärarna ser storheten i MP:s förslag så skall det tas till knytnävarna?
    themia skrev 2014-07-05 18:20:19 följande:

Jag förväntar mig tillräckligt mycket kunskap i de frågor man engagerar sig i för att kunna göra en rimlighetsbedömning, så att man inte hamnar i händerna på lobbyister.

Har man energi, miljö och infrastruktur som specialområde bör man åtminstone kunna skilja på KWh och km. Man måste kunna förstå varför vindkraft inte kan fungera som producent av bas-el. Är det för mycket begärt av en miljöpartist?

Ok, du är oförmögen att uttrycka en egen åsikt i frågan.

Ge mig ett exempel på en miljöpartist som har energi som specialområde och inte kan skilja på kWh och km.

Vad du inte verkar förstå är att en politiker måste kunna fatta beslut inom många vitt skilda områden, som sjukvård, transporter, åldringsvård, förskolor, energiinvesteringar, bostadsprojekt, integration, avfallshantering, vattenförsörjning, idrottshallar, järnvägar, gruvindustri, osv ...

Politikerns uppgift är att fatta beslut, som på bästa möjliga sätt gagnar folket.
    Att begära att en politiker ska ha egen utbildning inom alla dessa områden är milt uttryckt naivt.
  • themia
    Flash Gordon skrev 2014-07-05 19:21:22 följande:

Vem hävdar att vindkraften ska fungera som bas-el?
     (är inte säker på vad du menar med uttrycket, men jag gissar att du syftar på reglerkraft)

Hör du till dem som fortfarande tror att vindkraft inte går att reglera?
    Kan du redogöra för skillnaden mellan kW och kVA?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?