Flash Gordon skrev 2014-07-05 19:21:22 följande:
Så nu hotar MP:arna med våld också?
När inte ens lärarna ser storheten i MP:s förslag så skall det tas till knytnävarna?
themia skrev 2014-07-05 18:20:19 följande:
Du har uppenbart inte förstått någonting av hur vår demokrati fungerar - och ska fungera.
Vad skulle vi få för samhälle om vi krävde sakkunskaper i alla tusentals frågor som våra våra valda representanter inom kommun, landsting och riksdag måste ta ställning till?
En teknokrati eller något ännu värre?
Att du inte håller med, är bara en bekräftelse på det jag misstänkt länge. Du har absolut noll erfarenhet av hur politik fungerar.
Kverulera är ju ingen konst, det kan t.o.m. en fyraåring.
Jag förväntar mig tillräckligt mycket kunskap i de frågor man engagerar sig i för att kunna göra en rimlighetsbedömning, så att man inte hamnar i händerna på lobbyister.
Har man energi, miljö och infrastruktur som specialområde bör man åtminstone kunna skilja på KWh och km. Man måste kunna förstå varför vindkraft inte kan fungera som producent av bas-el. Är det för mycket begärt av en miljöpartist?
Ok, du är oförmögen att uttrycka en egen åsikt i frågan.
Ge mig ett exempel på en miljöpartist som har energi som specialområde och inte kan skilja på kWh och km.
Vad du inte verkar förstå är att en politiker måste kunna fatta beslut inom många vitt skilda områden, som sjukvård, transporter, åldringsvård, förskolor, energiinvesteringar, bostadsprojekt, integration, avfallshantering, vattenförsörjning, idrottshallar, järnvägar, gruvindustri, osv ...
Politikerns uppgift är att fatta beslut, som på bästa möjliga sätt gagnar folket.
Att begära att en politiker ska ha egen utbildning inom alla dessa områden är milt uttryckt naivt.