merjama skrev 2014-03-20 15:24:44 följande:
Nu känner jag också ditt namn ?, oki du fick också sänka dosen drastiskt. Idag var jag på min första VUL och det var sisådär, många äggblåsor men den största låg på "bara" 15mm, de flesta ligger på 9-13mm. Påminner mig om min senaste ivfen, hade kvantitet istället för kvalite. Men fick svar att jag ska behålla min 100E till lördag då Ska det sänkas till75E ?. Har VUL på söndag igen. Frågade sjuksköterskan och hon sa att jag ligger på 6300 på det östrogenvärdet. Vet någon om det är för högt?? Hur går det för dig,va sa Vul besöket idag?
merjama skrev 2014-03-20 15:24:44 följande:
Nu känner jag också ditt namn ?, oki du fick också sänka dosen drastiskt. Idag var jag på min första VUL och det var sisådär, många äggblåsor men den största låg på "bara" 15mm, de flesta ligger på 9-13mm. Påminner mig om min senaste ivfen, hade kvantitet istället för kvalite. Men fick svar att jag ska behålla min 100E till lördag då Ska det sänkas till75E ?. Har VUL på söndag igen. Frågade sjuksköterskan och hon sa att jag ligger på 6300 på det östrogenvärdet. Vet någon om det är för högt?? Hur går det för dig,va sa Vul besöket idag?
Det gick bra för mig! Hade 7 äggblåsor över 10 mm, varav den största på 13 mm nånting. Hon såg flera andra runtom som också kanske är på g sen. Östradiol var på 1600 (jag jämför med förra gången då det var ca 4000 vid den här tiden då jag sen blev överstimulerad) o jag fick behålla samma dos gonal-f till måndagens kontroll. Till mig har de sagt att man ska ha nånstans över 4000 i östradiol när det närmar sig äggplock men det beror väl på många faktorer. Jag är iaf glad över att blåsorna verkar växa till långsamt o stabilt den här gången, inte så hetsigt som sist.
Vet du när det verkar bli ÄP för dig? Jag hoppas på onsdag för min del.