• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • liamae
    merjama skrev 2014-03-20 15:24:44 följande:
    Nu känner jag också ditt namn ?, oki du fick också sänka dosen drastiskt. Idag var jag på min första VUL och det var sisådär, många äggblåsor men den största låg på "bara" 15mm, de flesta ligger på 9-13mm. Påminner mig om min senaste ivfen, hade kvantitet istället för kvalite. Men fick svar att jag ska behålla min 100E till lördag då Ska det sänkas till75E ?. Har VUL på söndag igen. Frågade sjuksköterskan och hon sa att jag ligger på 6300 på det östrogenvärdet. Vet någon om det är för högt?? Hur går det för dig,va sa Vul besöket idag?

Nu känner jag också ditt namn ?, oki du fick också sänka dosen drastiskt. Idag var jag på min första VUL och det var sisådär, många äggblåsor men den största låg på "bara" 15mm, de flesta ligger på 9-13mm. Påminner mig om min senaste ivfen, hade kvantitet istället för kvalite. Men fick svar att jag ska behålla min 100E till lördag då Ska det sänkas till75E ?. Har VUL på söndag igen. Frågade sjuksköterskan och hon sa att jag ligger på 6300 på det östrogenvärdet. Vet någon om det är för högt?? Hur går det för dig,va sa Vul besöket idag?

Det gick bra för mig! Hade 7 äggblåsor över 10 mm, varav den största på 13 mm nånting. Hon såg flera andra runtom som också kanske är på g sen. Östradiol var på 1600 (jag jämför med förra gången då det var ca 4000 vid den här tiden då jag sen blev överstimulerad) o jag fick behålla samma dos gonal-f till måndagens kontroll. Till mig har de sagt att man ska ha nånstans över 4000 i östradiol när det närmar sig äggplock men det beror väl på många faktorer. Jag är iaf glad över att blåsorna verkar växa till långsamt o stabilt den här gången, inte så hetsigt som sist.

Vet du när det verkar bli ÄP för dig? Jag hoppas på onsdag för min del.
  • merjama
    liamae skrev 2014-03-20 18:33:42 följande:
    Det gick bra för mig! Hade 7 äggblåsor över 10 mm, varav den största på 13 mm nånting. Hon såg flera andra runtom som också kanske är på g sen. Östradiol var på 1600 (jag jämför med förra gången då det var ca 4000 vid den här tiden då jag sen blev överstimulerad) o jag fick behålla samma dos gonal-f till måndagens kontroll. Till mig har de sagt att man ska ha nånstans över 4000 i östradiol när det närmar sig äggplock men det beror väl på många faktorer. Jag är iaf glad över att blåsorna verkar växa till långsamt o stabilt den här gången, inte så hetsigt som sist. Vet du när det verkar bli ÄP för dig? Jag hoppas på onsdag för min del.

Åh vad bra, 😄👍. Nja nu låter min 6300 lite väääl högt. Men det konstiga är att sjuksköterskN sa att det är en bra stegring hmm. Ska åter på kontroll söndag men läkaren sa att en ev ÄP blir på tisdag eller onsdag. Får se denna gången!
  • Fläderpärlan

Har nu varit på ultraljud och de kunde se 6 äggblåsor, inte så många men som doktorn sa, det krävs bara ett! Så nu håller vi tummarna. Hur många såg de på era ultraljud inför äggplock? Sprutar menopur, har läst att det kan ge lite sämre utdelning då men förhoppningsvis bättre kvalité!

• lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-21 13:21:12 följande:
    Har nu varit på ultraljud och de kunde se 6 äggblåsor, inte så många men som doktorn sa, det krävs bara ett! Så nu håller vi tummarna. Hur många såg de på era ultraljud inför äggplock? Sprutar menopur, har läst att det kan ge lite sämre utdelning då men förhoppningsvis bättre kvalité!

Jag hade 5-6 blåsor i fredags sen pånytt ul i måndags hade jag 18st.. igår va de plock och 10ägg ut.. har med haft Menopur denna gång..

Hoppas ditt guldägg ligger däe i nu!! När ska du på plock?
  • hemljuvahem

Har varit på VUL nu och det hade inte ökat på så värst. I ena äggstocken fanns bara 1 på 11mm och i andra en på 10 och en på 11.

Dem fick höja mig ytterligare på Menopuren till 225 MEN eftersom jag har högt AMH så var dem lite osäkra på ifall jag skulle bli överstimulerad. Borde jag inte redan visa många större äggblåsor då?

Är så orolig att behöva avbryta det hela :(

• Fläderpärlan
    lillatrollet85 skrev 2014-03-21 13:49:16 följande:
    Jag hade 5-6 blåsor i fredags sen pånytt ul i måndags hade jag 18st.. igår va de plock och 10ägg ut.. har med haft Menopur denna gång.. Hoppas ditt guldägg ligger däe i nu!! När ska du på plock?

Ok, men du gjorde alltså två ultraljud? Hur länge sprutade du sammanlagt då? Vi har ÄP på onsdag :)
  • zinnia

Uppdaterar här berättar att jag testade positivt idag på RD11! Hoppas att lilla embryot vill stanna kvar nu..

• MissHelena
    zinnia skrev 2014-03-21 17:07:00 följande:
    Uppdaterar här berättar att jag testade positivt idag på RD11! Hoppas att lilla embryot vill stanna kvar nu..

STORT grattis Zinnia! Jag plussade i måndags på rd12 ☺ Nu är det bara att vänta och hoppas.
  • hemljuvahem
    zinnia skrev 2014-03-21 17:07:00 följande:
    MissHelena skrev 2014-03-21 17:56:11 följande:

STORT grattis Zinnia! Jag plussade i måndags på rd12 ☺ Nu är det bara att vänta och hoppas.
    Dubbla grattis!!! :)))

Svar på tråden Ivf mars 2014