frucgsvensson skrev 2014-09-24 13:11:07 följande:
Hej!
Va på ett nytt VUL idag eftersom en blåsa bara hade växt till 10mm dag 9 med sprutor. var så orolig att inget hade hänt till nu, (sprutdag 13 med höjning av menopur från 50IE till 75ie), men nu hade jag en blåsa på 16mm och slemhinnan var nästan 11 mm. Är det bra? Tjockleken på slemhinnan alltså.
Nu är planen som såhär:
Ta ältest ikväll. Är det negativt så sprutar jag menopur ikväll. Vet inte vad jag skulle göra om det är positivt dock, har mailat kliniken.
Ta ältest imorgonbitti. Negativt då, fortsätt med menopur på kvällen.
Ältest fredagmorgon samma sak, men är det positivt då så kan jag ta ovitrellen. Skulle det vara negativt även på lördag ska jag ta ovitrellen ändå på morgonen då.
Jag vet som sagt inte hur jag ska göra om det är positivt redan ikväll. Läkaren ville att äggblåsan ska få mogna i ett eller två dygn till för att det ska bli optimalt.
Känns skönt att det äntligen är dags för det roliga ;) hur tycker ni att vi ska ha sex nu dom här dagarna? Min plan var att starta redan ikväll. Men sen då?
det är så konstigt tycker jag att det är så olika från klinik till klinik. Jag förstår inte varför du ska ta ägglossningstest, det har jag aldrig fått göra. Trodde det var det som ovitrellesprutan gör, alltså sätter igång samma hormoner som det gör hos någon som har en egen ägglossning. Men vad vet jag, jag är inte läkare, de har säkert ngn tanke bakom det.
Ja, 11mm låter väldigt bra. även om jag har förstått att det är formen som är det absolut viktigaste, alltså att den är treskicktad.
Lycka till nu : )