• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Tjockisbullen2012

Strecken kommer inte direkt men i alla fall inom 5 minuter. Har fortfarande bruna flytningar som kommer och går under dagarna. Ska ta ett nytt test imorgon och se om det blir starkare. Kan tänka mig att det kan ta längre tid att få starka test efter ovitrelle då kroppen först tror att den är gravid och sedan går det ner och så ska det upp igen. Men blir de inte starkare inom de närmsta dagarna så är det nog rätt kört.

• snorklan
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-09-12 18:33:25 följande:

Här är två tester från idag, som sagt väldigt svaga och kanske svåra att se via datorn/mobilen men i verkligheten är det ett självklart streck dock väldigt svagt för att vara efter bim. =/

Jag ser något svagt!
  • Nightrose

Detta är mitt tjockisbullen. Det efter bim. Vill bara ge lite hopp. Håller tummarna för dig! Inge roligt med ovisshet!
  • Tjockisbullen2012

Nightrose: tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Du ger mig lite hopp tillbaka och får mig att må bra för stunden. Ännu finns det hopp och du visar att det faktiskt kan gå bra trots dåliga förutsättningar. Hoppas det går lika bra för mig också! :)

• melissa8601

Hej....
    Plussade såpass "starkt" att det kom med på en mobilbild. Eller iaf ana. Starkare än igår. Men nu blöder jag 3min senare. Ska en tro att det var ett ägg som fäste och sen lossnade? Idag ÄL+10. Ägglossningsspruta+12

Hjälp=(

• Tjockisbullen2012

Melissa: kan se ett streck. Ser ungefär ut som mitt. Det behöver inte vara en negativ blödning. Är det mycket? Rosa? Brunt?

• melissa8601

Tjockisbullen,
    Ganska mycket, kommer inget i bindan men på pappret. (Sprungit på toa 4 gånger sen 6:30 så kanske därför, haha)

inget brunt alls. Mer..mörkrött/utspätt. Fast har iofs alltid sett utspätt ut efter hormoner för mig :) Lite ruttet.
    Hur går det för dig?

• Tjockisbullen2012

Okej. Du får nog avvakta någon dag och se hur det utvecklar sig. Tyvärr de ända man kan göra men riktigt jobbigt. Tiden går så långsamt. Jag tog ett nytt test i morse som var typ samma som innan. Kom lite rött på pappret och världens mensvärk så var övertygad om att det skulle dra igång en störtflod men nu har blödningen avtagit igen.

• melissa8601

Jo =/ Är väl 99% inställd på att ägget fastnat och sedan lossnat. Vi fick IVF remiss till 7/10 nu iallafall. Känns skönt. Men kommer inte hinna någon till stimulering innan.

• attlangta01

Åh vad kul att vi fått två pluss! Det inger ju onekligen lite hopp om att det faktiskt kan fungera!

Stort grattis till er båda!

Tjockisbullen, det var inte min mening att vara negativ förut. Jätte kul att vi har ngn här med positiva erfarenheter. Jag håller verkligen tummarna!

Melissa, håller även tummarna för dig självklart!

Själv var jag på VUL idag och ska ta ägglossningssprutan på söndag.

Just nu är jag full av hopp. Men om några dagar när jag är utom all kontroll så kommer jag bli negativ igen...

Har ni gravida några andra gravtecken ännu? Förutom pluss?

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?