Tjockisbullen2012: ja, det är säkert så. Man griper efter halmstrån och när man gjort allt detta för att få äl så är jag rädd att man missar. jaså? Vad knepigt. Det står att man ska testa efter den längsta sömnperioden man har, vad knepigt. Testar med clearblue, den nyare där de kontrollerar de fyra mest fertila dagarna.
Vattenlilja: Har inte läst/hört att det inte kan spricka av sig själv pga. Menopur. Har bara hört att man får ovitrellen för att det är högst sannolikt att en äl sker med den. Det är ju inte 100% säkert att det släpper med ovitrellen heller tydligen. Jag vet inte alls, det kanske är som du skriver. Skillnaden på menopur och puregon är att menopur innehåller hormonet Lh, det gör inte purego, tror att det är så. Sen ger menopur tydligen bättre äggkvalitet. Har läst på lite ivf-trådar och där har de fått till mindre antal ägg med menopur, men haft bättre resultat på äggen än med puregon. Det är säkert individuellt. Jag är inte säker på något jag skrivit, har bara läst på olika forum, inget från läkare osv. Så rätta mig om jag har fel :)