• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • snövit

jo, jag har tidigare när jag gjorde min första och ända IVF känt av molvärk tidigt som bara blev värre, och visade sig vara ett plus!
    är nog därför man försöker att känna efter :) 

• attlangta01
    snövit skrev 2014-09-15 12:49:32 följande:

Hej allihopa.. massa nya som skrivit här ser jag också..

Hur går det för dig attlangta01?

Och tjockisbullen2012: stort grattis, ser ju att du äntligen plussat!! :)

själv så har jag börjat om med puregonbehandligarna och fick ett fint ägg så jag tog ovitrellesprutan i tisdags, fick då superont i magen 7 timmar efter sprutan (skrev då och frågade här om de) ..kramper och kunde inte ens sitta ner.. fy så otäckt!!

efter de känner jag ingenting alls, möjligen lite lite molvärk som kommer till och från nu, och det är 6 dagar efter sprutan, är det någon annan som fått så men ändå vart gravida?

som ni vet känns denna längtan enorm och hemskt långt borta..

Lycka till allihopa.

Hej Snövit!

Har gjort insemination idag. Hoppet är högt som f-n, betyder att fallet blir hårdare om det inte går denna gången heller...

Ni som går på Sophiahemmet, jag hade Lena idag. Hon är så tafatt så jag blir galen!!!

Jag frågade om det fanns ngt jag skulle tänka på nu. Om det var bra eller dåligt att ha sex ikväll också.

Hennes svar var att det kvittar. Det förstör inget och det finns ingen risk för dubbla graviditeter om ni har det.

Det fattar jag väl!!!!! Åh
  • snorklan
    EnBoll skrev 2014-09-16 14:36:06 följande:

Så sant snorklan! Försöker ju att tänka så men ibland (ofta) tar nervositeten över! Man vill ju så gärna!

Verkligen. Jag är i exakt samma sits, Ovitrelle +3. Jag har fått ägglossning med ovitrelle en gång men det blev ingen graviditet, fick då mens exakt 14 dagar efter sprutan. Ser ingen anledning att kolla gravtest innan det denna gång. 
  • EnBoll

Det som gör mig så tveksam till att jag ens haft äl, är att jag fortfarande från och till har känningar av nån aktivitet i vänster äggstocken, precis som jag hade innan ovitrellen medans ägget växte. Tycker att det borde sluta kännas så efter man isf haft ägglossning? Eller tänker jag fel?

• snövit

Åh, stort lycka till attlangta01!!

EnBoll : är svårt att säga, jag känner nu stickningar och molvärk, kan säkert vara så även om man har haft ÄL bara för att det är aktivt! :)
    vi får hålla tummarna, en vecka kvar till BIM!! ...
    konstigt nog så fick inte jag ta bl prov för att kolla om ägglossning skett, då min gyn sa att man ska få ÄL av ovitrelle.. men de är ju så olika.. sist fick jag inte det utan det blev istället en cysta på 26mm..

• EnBoll

Jag ska heller inte ta blodprov för att kolla! Men men nästa fredag får man ju veta

• attlangta01

En fråga, eller två : )

Hur tänker ni om träning efter ägglossning? Jag har frågat flera gånger och läkarna säger att det är ok, men jag blir ändå rädd att jag ska förstöra nåt. Jag brukar löpträning några gånger i veckan, men oftast blir det bara mellan mens och ägglossning, sen vågar jag inte. Även om jag vill. Ngn som tränar här, hur gör ni isf?

Andra frågan, äter ni folsyra?

• EnBoll

Jag äter inte folsyra! Kanske skulle gjort det..

Jag har också funderat på det med träning nu när jag också är efter äl. Men jag kör iaf som vanligt, raska promenader och jogging typ 4 dagar i veckan. Det borde vara ok!

• snorklan

Jag tränar på, styrketräning och yoga. Tänker att jag blir lugnare av det och att det därmed är bra. Tror det ska mycket ill för att det ska påverka. Dock skulle jag inte springa maraton, men det känns ju något mer extremt.

Jag äter multivitamin som innehåller folsyra.

Jag kommer ta blodprov för att kolla ägglossning. Jag har tagit ovitrelle 2 gånger, en gång fick jag ägglossning, andra inte.

• snövit

När jag gjorde IVF så hade jag ett uppehåll från träningen, sen när jag blev tjockis så körde jag på vattengympa, men som föregående skriver så tror jag att man kan träna, med måtta :)
    jag har alltid börjat att äta folsyra inför varje hormonbehandling!!

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?