• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • snorklan
    EnBoll skrev 2014-09-21 20:37:41 följande:

Snorklan, Jag har också mycke "kramper" i magen, både i vänster äggstock och livmodern och ibland känns det som mensvärk. Hoppas hoppas..

Snövit, hoppas att det var för tidigt bara!

Tjockisbullen2012 lycka till nästa omgång!

Och lycka till Tesen83!

Skönt att veta att jag inte är ensam om detta iaf.... Jag hade så även förra gången jag fick ägglossning med ovitrelle, men då var det tyvärr minus på stickan... Jag har lärt mig att inte känna efter öht, för det är omöjligt att säga vad som skulle kunna vara graviditetssymtom och vad som är ovitrellesymtom.... (jag var helt säker på att jag var gravid första gången och blev så himla besviken....)
  • frucgsvensson

Hej! Kan jag hoppa in här? :) jag är på sprutdag 11 idag med 75IE menopur. Jag började med 50IE och var på VUL dag 9 och då hade två äggblåsor bara växt till 10mm :( fick därför öka till 75 IE och ska på ett nytt VUL på onsdag (24)

Det är föra turen med menopur på två år. Tog en rejäl paus efter sist. Hade pergotime innan och en gång med menopur, sen tog vi en paus

Är lite rädd att äggblåsorna inte ska ha växt någonting :( någon som har haft liknande situation och att äggblåsorna har växt på så få dagar med liten höjning?

• attlangta01
    frucgsvensson skrev 2014-09-22 09:59:12 följande:

Hej! Kan jag hoppa in här? :) jag är på sprutdag 11 idag med 75IE menopur. Jag började med 50IE och var på VUL dag 9 och då hade två äggblåsor bara växt till 10mm :( fick därför öka till 75 IE och ska på ett nytt VUL på onsdag (24)

Det är föra turen med menopur på två år. Tog en rejäl paus efter sist. Hade pergotime innan och en gång med menopur, sen tog vi en paus

Är lite rädd att äggblåsorna inte ska ha växt någonting :( någon som har haft liknande situation och att äggblåsorna har växt på så få dagar med liten höjning?

Hej och välkommen hit : )

Sist var jag på mitt första VUL på sprutdag 6, då mätte hon en äggblåsa till någonstans runt 9-10mm. Jag fick en ny tid på sprutdag 9, då hade jag en på runt 15mm, så det kan gå fort :)

Lycka till!
  • frucgsvensson

Okej! Jag hoppas det. Tyckte att det stramare och värkte under de 9 första dagarna, nu är det inte så mycket.. Jag tycker dessutom att det här med jobb och springa på VUL titt som tätt (dessutom ligger min klinik fem mil från där jag bor och jobbar) är påfrestande som bara den. Jobbar inom vården och det är sjukt svårt att komma ifrån. Det här är inget jag vill berätta i dagsläget på jobbet. Hur gör ni andra när ni måste åka iväg?

• snorklan
    frucgsvensson skrev 2014-09-22 12:25:35 följande:

Okej! Jag hoppas det. Tyckte att det stramare och värkte under de 9 första dagarna, nu är det inte så mycket.. Jag tycker dessutom att det här med jobb och springa på VUL titt som tätt (dessutom ligger min klinik fem mil från där jag bor och jobbar) är påfrestande som bara den. Jobbar inom vården och det är sjukt svårt att komma ifrån. Det här är inget jag vill berätta i dagsläget på jobbet. Hur gör ni andra när ni måste åka iväg?

Jag håller med om att det är svårt vad man ska säga till andra. Jag har vid ett tillfälle sagt till min dåvande chef att jag genomgick fertilitetsbehandling och därmed ibland behövde gå på läkarbesök. Där jag jobbar nu har jag ofta kunnat gå innan jobbet, eller bara gå lite tidigare, och då har man kunnat hitta på något skäl, alt säga att man ska på läkarbesök. Folk brukar inte fråga mer då. Men om det är så att man är borta mycket, tycker jag att man ska berätta för sin närmaste chef, men man har inte någon skyldighet att berätta för övriga kollegor.
  • attlangta01
    frucgsvensson skrev 2014-09-22 12:25:35 följande:

Jag jobbar som tur är jätte nära min klinik. Tar runt 10min med bil, sen ska man förvisso hitta parkeringsplats så brukar vara ute i tid ändå. Men sen brukar jag försöka få tider runt lunch och ta min lunch då helt enkelt. Nu har vi flexibla arbetstider så jag kan göra så, det är skönt.

Jag har inte berättat för ngn på jobbet, känns konstigt at min chef skulle veta att jag vill bli gravid, jag skulle på ngt sätt känna att jag inte är ngn de satsar på isf. Jag vet att jag tänker fel och att det troligen inte är så, men jag känner så....
    Sen tycker jag att det är en sån otroligt privat sak, att jag inte säger det av den anledningen.

Hur går det för alla er som plussade, visst var det ngn mer än Tjockisbullen?

Vi är så många här nu, så det är svårt att hålla koll. Vi ska inte göra en sammanfattning som alla kan fylla i. Typ antal försök, bimdag/testdag etc....?
    Ngn som kanske gjort en sådan tidigare: )
  • frucgsvensson

Skönt att kunna ta en avstickare utan att man behöver förklara. Jag är lite rädd att jag ska vara däckad i förkylning nu på onsdag då jag ska på VUL. Är väldigt hängig idag.

Ja. Vore kul med en lista. Hur gör man?

• Vattenliljan

Jag har varit lite tyst här sen jag var på Sophiahemmet för ett par veckor sen, för jag blev så knäckt av att helt oväntat ha en cysta, så jag behövde liksom ta en liten paus. Har inte riktigt läst igenom allt ni skrivit sen dess utan bara ögnat igenom lite då och då.

Idag var jag i alla fall tillbaka på Sophiahemmet för en ny koll. Hade ställt in mig på att cystan skulle vara kvar och att jag antingen skulle på Provera, eller ännu värre, behöva vänta några veckor till. Men så illa var det faktiskt inte! Cystan var helt borta (hurra)! Och istälelt fanns där tre äggblåsor (9, 10 och 12 mm). Arthur trodde att min kropp försöker få igång en naturlig cykel, och därför ville han inte sätta in Provera nu med risk att förstöra något bra. Så nu ska vi istället avvakta en vecka och hoppas, hoppas att äggblåsorna fortsätter växa (eller helst att en drar ifrån och växer på sig medan de andra stannar av). Han sa att om det växer fint så kommer jag få en ägglossningsspruta när det är dags, så lite hjälp på traven får jag i alla fall. Kändes verkligen skönt att NÅNTING händer i alla fall! Det är när allt bara står still som det känns som värst tycker jag, gillar inte att vara i limbo. :P

Jag tycker absolut att vi ska ha en BIM-lista eller liknande! DEt är väl egentligen bara för någon att börja, så får de andra kopiera den och skriva med sina egna uppgifter. Jag testar...

VÅR BIM-LISTA ?

ANV.NAMN               ANTAL FÖRSÖK           BIMDAG                   TESTDAG

Vattenliljan                2 IVF + 2 utan IVF          Är mellan cykler        -   

• Vattenliljan

Oj vad knasigt. Jag tar bort frågetecknen...

- VÅR BIM-LISTA -

Vattenliljan                2 IVF + 2 utan IVF          Är mellan cykler        -   

• attlangta01

Mkt bra Vattenliljan!

Jag håller med dig om att det är jobbigast när man inte gör nåt, när man bara väntar.

Idag är jag för övrigt lite arg och less. Tänk att de flesta man möter på stan bara kan gå hem och säga: "åh nu vill vi ha bsrn". Sen ligger de lite och vips, ut kommer en unge. Lite senare säger dem "åh vi vill ha syskon" Sen ligger de lite och vips, ut kommer en till.

Förstå att detta helt naturligt för så många. ... Sex utan skydd = bebis

- VÅR BIM-LISTA -

Attlangta 01 4 m. Sprutor 1 oktober 1 oktober

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?