• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • snorklan
    melissa8601 skrev 2014-09-14 16:20:19 följande:

Annaw85: jo, men bara så pissigt. 8-9 försöket med hormonbehandling nu. 3 veckor till IVF. Sätter all tilltro dit nu. Skulle jag vetat detta hade jag lätt betalat 70tusen förra december.,.

Menar du då 8-9 försök med sprutor, eller även pergo? Har du haft äl dessa försök? Har du blivit gravid någon gång? Jag tycker att det är svårt att veta hur många gånger man rimligtvis ska försöka, har själv gjort ett försök med pergo och är nu på tredje försöket med sprutor.
  • annaw85

attlangta01: jag hade läst om Metformin och frågade först min gynekolog som jag gick hos tidigare i år. Hon ville inte skr

• annaw85

Oj nu vart det fel! Ja, hon ville inte skriva ut dem. Sedan blev det fel med min remiss till Sophiahemmet så hamnade först på en gynmottagning och hon föreslog att jag skulle börja ta dem. Och nu när jag börjat på Fertilitetsenheten tyckte han att jag skulle fortsätta. Dem har säkert hjälpt med viktnedgången men tror inte med ägglossning tyvärr. Får rätt ont i magen av dem bara! Har man lite övervikt tycker dem nog att man ska försöka bli av med den såklart men har bara några kilo för mkt enligt BMI nu. Hade hoppats att mens och ägglossning skulle komma igång mer nu då jag gått ned 18 kg men verkar inte så :(

• snövit

Hej allihopa.. massa nya som skrivit här ser jag också..

Hur går det för dig attlangta01?
    Och tjockisbullen2012: stort grattis, ser ju att du äntligen plussat!! :)

själv så har jag börjat om med puregonbehandligarna och fick ett fint ägg så jag tog ovitrellesprutan i tisdags, fick då superont i magen 7 timmar efter sprutan (skrev då och frågade här om de) ..kramper och kunde inte ens sitta ner.. fy så otäckt!!

efter de känner jag ingenting alls, möjligen lite lite molvärk som kommer till och från nu, och det är 6 dagar efter sprutan, är det någon annan som fått så men ändå vart gravida?
    som ni vet känns denna längtan enorm och hemskt långt borta..
    Lycka till allihopa.

• melissa8601

Snorklan:

Detta är antal försök med menopur (sprutor) samt ägglossningsspruta. Det är det enda vi provat, har ingen egen ÄL. En gång innan fäste ägget men lossnade lika fort (som denna gång). Äl alla gångerna förutom första.

Idag knappt något blod alls. Fick aldrig några klumpar, blev lite hoppfull tills jag insåg att tempen sjunkit. Ligger på 36,2-36.4 innan äl och 36.6-36.8 efter äl. I morse var tempen på 36.4 så det kan ju sällan båda gott. 

Surt att jag mår otroligt illa idag också.

• Tjockisbullen2012

Trevligt att du är tillbaka igen snövit! Eller kanske tråkigt för då betyder de ju att du inte blivit gravid ännu.

Tråkigt nog så blev det ett missfall för min del. Blöder mer och mer nu. Det känns inte lika knäckande denna gång som vid mitt MA eftersom jag varit inställd på missfall från början och lite förväntade detta. Men de känns tungt att äntligen lyckas efter snart två år och så går det inte vägen. :( det känns så orättvist och man blir så arg. Men nu vet vi i alla fall att det kan gå igen. Måste försöka se det positivt. Nu vill jag bara blöda ut allt och sedan försöka bli gravid igen! Lycka till ni alla som snart har bim. Vi behöver några lyckade graviditeter här inne. :)

• snövit

Tjockisbullen2012 : neeej, va tråkigt. beklagar verkligen! får du köra igång med sprutor denna blödning eller måste du vänta tills nästa gång eftersom det är mf? :(

själv är det en vecka sedan ovitrellen idag och jag känner ingenting, lite molvärk till o från..
    kollade idag med gravtest för att kika om ovitrellen är kvar med det visade negativt!
    antar att det inte tog sig denna gång eftersom att jag inte känner nått, andra verkar haft ömma bröst och massa biverkningar, jag kanske inte ens fick ägglossning eftersom att jag inte kände nå?! längtar så till söndag, tänkte tjuvtesta då iallafall! :)
    enda som kom va sju timmar efter ovitrellen så fick jag jätteont, som kramper men inget efter de!
    lycka till allihopa!

• EnBoll

Snövit, jag är 6 dagar efter ovitrellen och känner inte heller nått! Är också lur på om jag ens fick äl, hade ju lite ont i vänster sida 37 timmar efter ovitrellen men hade inga specilla flytningar eller så. Tänker avvakta med att testa tills nästa fredag då jag är på ovitrelle+16.

• snorklan
    EnBoll skrev 2014-09-16 13:43:55 följande:

Snövit, jag är 6 dagar efter ovitrellen och känner inte heller nått! Är också lur på om jag ens fick äl, hade ju lite ont i vänster sida 37 timmar efter ovitrellen men hade inga specilla flytningar eller så. Tänker avvakta med att testa tills nästa fredag då jag är på ovitrelle+16.

Jag har aldrig tidigare i livet känt av mina ägglossningar så varför skulle jag känna nåt nu tänker jag? Tror att man ska försöka att inte känna efter så mycket faktiskt. De flesta märker ju att de är gravida för att mensen inte kommer, det är normalt att man inte känner så mycket i början. Illamående etc i grav kommer ju ofta efter ett par veckor.
  • EnBoll

Så sant snorklan! Försöker ju att tänka så men ibland (ofta) tar nervositeten över! Man vill ju så gärna!

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?